3405
Sök

Hur/När ska man ta protein dryck för träning?

This is me
334 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Har nyss börjat träna och har köpt mig gainer pro proteindryck. Min fråga är När och hur ofta ska jag ta det?

Efter träning, innan?

Gärna några som har tränat längre tid och vet säkert och det bästa kan svara.

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 februari 2008
efter träning

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

945 Inlägg
6 februari 2008
jag petar alltid mitt protein efter träning, vill du ta nåt innan träningen så ska du peta kolhydrater.
men du skriver att du har köpt gainer, det brukar vara ganska så mycket kolhydrater i d.
Har du läst innehålls förteckningen?
Proteiner= byggstenar
kolhydrater= bränsle
Petar du mer kolhydrater än kroppen förbränner under träningen så kommer du att bygga fett istället för muskler.

blinka blått om du vill rejsa!

Sir Real
390 Inlägg
6 februari 2008
ta lite innan och mer efter träningen, men bästa är att käka lite gröt eller nått innan och protein dryck efter

Herr
1 722 Inlägg
6 februari 2008
Jea, lite innan, och mkt efter är en bra idé.. Sen att käka regelbundet och nyttigt/proteinrikt är en regel om du ska bygga:>

www.kolozzeum.com om du vill ha mer råd
Senast redigerat av LocKtar (6 februari 2008)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

1 661 Inlägg
6 februari 2008
Stadig fruskost ex gröt, minst två rediga mål mat så när det gäller gainer brukar jag ta en varje morgon och en extra när jag tränar, då ca halva innan träningen och halva efter. Känns jävligt bra.
Mvh

Sleeper
3 084 Inlägg
6 februari 2008
brukar köra gainer + macka efter träning annars så kör man det innan man går och lägger sig

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Fortare än kvickt
241 Inlägg
6 februari 2008
fråga nån som vet och inte en massa folk som gissar. skulle rekommendera att fråga en personlig tränare.

Akta lacken pappskalle!

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
6 februari 2008
om du nu vill ha väldigt mycket kolhydrater som "bränsle" innan du går till gymmet? ta en öl! innehåller mycket kolhydrater! lycka till

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Bilägare
60 Inlägg
6 februari 2008
e det rent protein du dricker- tex gainer 100% protein fuel så dricks det inom en halvtimme efter avslutat träningspass. men låt det inte ersätta måltider- du bör äta en rejäl portion inom en timme efter det att du druckit ditt kosttillskott.

Life's a bitch that complains about your socks...

RS
886 Inlägg
6 februari 2008
Spelar ingen roll när man tar gainers. Dom är till för att gå upp i vikt! Det kroppen behöver direkt efter träning är snabba kolhydrater, som tex Gainomax (tog bara ett exempel). Fast skulle jag va tvungen att välja så tar jag nog gainer före träning, då det innehåller mycket kolhydrater (kolhydrater=energi).

Viktigast är dock att äta mat, kosttillskott är bara ett komplement! Och vill man bygga muskler ska man inte va rädd att gå upp i vikt. No fat = no muscles.

Focus RS

41 Inlägg
6 februari 2008
du kan ta lite innan å sen efter träning de körde jag med förut när jag körde med protein.. nu kör jag bara att äta mkt å rätt.. funkar lika bra de för mig..

This is me
334 Inlägg
7 februari 2008
Trådstartare
Okej

2 126 Inlägg
7 februari 2008
Eftersom gainers ofta innehåller "snabba" kolhydrater är det bra att ta det direkt efter Träning då musklerna e tömd på kolhydrater och sedan efter en halvtimme efter träning tar du en proteinare för att hjälpa till med muskel uppbyggnaden!
Har alltid funkat för mig (Har tränat i 10 år nu)

maliin
8 februari 2008
Dakiz skrev:
Har nyss börjat träna och har köpt mig gainer pro proteindryck. Min fråga är När och hur ofta ska jag ta det?

Efter träning, innan?

Gärna några som har tränat längre tid och vet säkert och det bästa kan svara.

Individuellt. Men ja föredrar efter träning.

358 Inlägg
8 februari 2008
Jag kör proteinet precis efter träning innan jag kommer och käkar en megaportion med mat!

Men som sagt, du har gainer vilket är mer kolhydrater, så jag skulle tipsa om att ta lite innan också!
Men viktigaste när du bygger är att du tränar, äter och vilar! sen kan du äta hur mycket protein du vill ,men detta är det viktigaste!

271 Inlägg
8 februari 2008
Efter träning ska du ha snabba kolhydrater för att kroppen ska återhämta sig.. Tar du bara protein efter träningen kommer kroppen ta det för att återhäma sig istället, och då blir där inget över att börja bygga muskler med! Så du måste ha i dig både snabba kolhydrater och protein efter träning!!
Bara protein ska du ta typ morrgonen innan el som mellan mål på träningsdagen!

Och så fungerar det!

DJ SiMON "JOREQ"
61 Inlägg
8 februari 2008
när jag tränar brukar jag bygga upp såhär vi säger detta är en söndags träning

går upp klockan 5 , tar ett litet piller som heter efedrin
går cirka 4 mil kommer hem klockan 8 eller så
äter knäckebröd med oboy
drar ner till gymmet cirka 10.00 och kör as hårt till cirka 13.00
sen dricker jag 2-3 redbull
sen sover jag nårra timmar till 5 kanske
sen äter jag en stabil måltid tonfisk och keso röra + 2 bananer
sen tar jag min andra tablett efedrin och joggar cirka 2 mil
sen när jag kmr hem avslutar jag med en nice dush sen somnar jag

detta upprepar jag ganska så ofta då jag är ledig på tors/fre dagar så de blir mkt träning

ehhe

volvo 740 racing

12 086 Inlägg
8 februari 2008
Jag körde med Gainers Pro förut, sörpla i mig 3 dl direkt efter träningen. man känner sig bättre dagen efter och man går upp lite.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 februari 2008
kicker_simon skrev:
detta är en söndags träning
går upp klockan 5 , tar ett litet piller som heter efedrin
går cirka 4 mil kommer hem klockan 8 eller så
drar ner till gymmet cirka 10.00 och kör as hårt till cirka 13.00

tror fan det om du tar efedrin det är ju dopningspreparat....akta dig för biverkningar bara..

Sök