3367
Sök

Turbo till min Lustgasdrivna V8:A ????

393 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
Jag undrar om det är någon som har koll på om man kan koppla en turbo som ger 200 hk extra till min V8:a utan att byta ut vevstakar m.m?

Är det nån som har erfarenhet av detta?
Senast redigerat av chrillesnakeman (10 februari 2008)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 februari 2008
Du kan väl börja med att säga vilken bil och framför allt vilken motor du har smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

240 Inlägg
9 februari 2008
han har  en  camaro med en  350 tpi -86

ja jag och topcat är väll ungefär lika slöa:)

Bilbyggare
6 Inlägg
9 februari 2008
Ska Du ha ur 200 hkr till ur en 250 hästars TPI säå lär Du åka på att byta en hel del bitar om det ska hålla.
Vad gäller gasen så beror det på om det är ett vått eller torrt system Du har, hur det är monterat osv osv.

Själva frågeställningen ger en ganska tydlig vink om att det kanske vore bäst att fortsätta åka med den gas Du har och som funkar...

Pågåendebygge: Ac Cobra 427 S/C 1966 replika med Ford 4,6L DOHC 32V,
Vortech blower, Cf HD koppling, T-45 5 vxl man, 8,8" i 4 länk, Mustang II framv.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Åker Mustang Cobra -96 + NOS i Valhalla Cup eller Mustang GT -96 till vardags.

1 703 Inlägg
9 februari 2008
ShelbyMicke skrev:
Ska Du ha ur 200 hkr till ur en 250 hästars TPI säå lär Du åka på att byta en hel del bitar om det ska hålla.
Vad gäller gasen så beror det på om det är ett vått eller torrt system Du har, hur det är monterat osv osv.

Själva frågeställningen ger en ganska tydlig vink om att det kanske vore bäst att fortsätta åka med den gas Du har och som funkar...

Men vadå, en turbo eller två kan väl vem som helst 'koppla till' wink

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 februari 2008
och omanligt med en turbo på en v8 turbos ska sitta på japstar och annat dyligt men inte på en v8

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Sök