3187
Sök

Kommer du ha vinterbil nästa vinter?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 februari 2008
Ingen "vinterbil" för mig inte. Dels har jag inte pengar att underhålla ett garage fullt med bilar och dels har jag inte just den lilla obetydliga detaljen, ett garage...

Har bara en grus/gräs-gårdsplan och där står för tillfället två bilar (morsans 900s -97 och min förstabil, en 9000cd -89) eftersom 9-5:an står på verkstan med *förmodligen* en spräckt kolv och f*n vet vad mer :S

Kört med 9-5:an sen jag köpte den i oktober och fram till att den hamnade på verkstan den åttonde i förste så den fick ju smaka snö en dag eller två när det faktiskt kom lite vitt men sen har det ju inte kommit något och den har ju ändå stått inne på verkstan så...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 februari 2008
det beror på hur pass grym bilen min blir

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

RS
886 Inlägg
9 februari 2008
Kommer INTE ha nån vinterbil nästa år. På tok för jobbigt att gå och vänta på att få plocka ut sommarbilen big_smile Nästa vinter ska man nog bara ha en bil.

Focus RS

OEM <3
6 957 Inlägg
9 februari 2008
Skippa de i år, tkr inte min e nåt vidare häftig så ja piffa till de med 16" alu-fälgar ist tongue
Funkar finfint i snön, är ju iofs inte så mkt.

Helt beroende vad för bil å planer till nästa vinter, men just nu skulle ja vilja styla nästkommande
bil till vinter 08-09 så då blir de väl en.

Men ja klarar mig, köpte en ny TV i år ist lol

OEM <3

671 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
StaunteD skrev:
Ingen snö = Inget salt och grus = ingen vinterbil

Om det inte blir snö vill säga..

å det e ju så det funkar... därför blir det ingen vinterbil nästa år.

När man läser om folk med cabbar t.ex. R170 som kör vintertid... då finns det inte mkt anledning för mej iallafall att ha mer än en bil....  har man råd med två eller behov av två bilar då förstår jag att man har två... eller om man har t.ex. en jänkare som inte bör köras vintertid... eller en bil som helt enkelt är för låg.   

tycker det har förts fram många bra åsikter här! kul!

Second is the first loser

Evolution
1 627 Inlägg
9 februari 2008
ne tror faktiskt jag kör s4an då

Fäll ner pungen och landa

735 Inlägg
10 februari 2008
I år kör jag finbilen på vintern men har inte bestämt mig inför nästa. Blir det vinterbil så blir det främst för att jag vill ha 4 kraffs igen! Hum... kanske man slår 2 flugor i en smäll och byter den mot en 330xi istället... Den som lever får se=)

8 250 Inlägg
10 februari 2008
Kommer säkerligen ha en vinterbil nästa år, antagligen samma som nu.

203 Inlägg
10 februari 2008
Kör min bil året om och dygnet runt

7 Inlägg
10 februari 2008
Har funderat på det här jag med. Känns halv onödigt att ha bilen avställd när det ändå är 3-4 grader ute för det mesta.

203 Inlägg
10 februari 2008
Kändes jävligt jobbigt att köpa dubbdäck för 13000 när det är ingen snö i sthlm

2 182 Inlägg
10 februari 2008
unsuspected skrev:
Kändes jävligt jobbigt att köpa dubbdäck för 13000 när det är ingen snö i sthlm

Det var dyrt, köpte 4 nya dubbdäck till min för 3500:- på Rejmes

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

671 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Aydin skrev:
Nice wink själv har jag en tvätthall i garaget och tvättar själv med bilen 2ggr minst i veckan, detta gör jag under nätterna helst mellan 00.00 - 04.00 så blir ingen sur att jag står och okuperar tvätthallen i flera timmar, man får ju respektera sina grannar :-)

fan va skönt... så skulle man ha det.

visst finns det en charm i att ta ut sommarbilen å så också... men e det verkligen värt allt bök med att ha vinterbil... njaa vettefan hmm

Second is the first loser

Teddan
2 495 Inlägg
10 februari 2008
¨vinterbil och sommarbil....... mina bilar fungerar både sommar och vinter smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
10 februari 2008
Självklart INTE! En bra bli har man på vintern och sommarn

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Sök