2397
Sök

Golf Gti Problem

135 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Hejsan!

Har 2 problem!

*Takluckan läcker in, vänstra wiren har gått av till själva föraren (fram/bak)skjutning. Vilket innebär att luckan går inte enda in och upp på ena sidan, vilket resulterar till att den läcker in lite vatten. HUR FAN ska man kunna fixa det? någon som har gjort det eller kan något om det?

*Bilen startar inte, när jag köpte bilen var soppapumpen trasig. Den blev då bytt. Nu suger pumpar den inte heller fram bränsle, kan den verkligen ha gått ännu en gång? jag fick igång den här om dagen och då gick den i 15min då jag körde med den, men sedan när jag stängde av den och skulle testa starta den igen så ville den inte. kan det vara bränslepumpsrelä som strular? Någon som vet vad som kan vara fel? ny soppapump är ju inte billigt, vart får man ta i till brapris annars?

Idag rev jag ner pumpen och den snurrar om man ger den 12Volt, alltså är den hel. Då innebär det att det är relä eller något strul med reläplattan! någon som vet något spec fel dom brukar ha? ingen som har något liggandes över till en sån här bil?

Bilen är en Vw golf gti-83

Tackar för alla svar!
Senast redigerat av mc_vw (12 februari 2008)

Drifttekniker VA
580 Inlägg
11 februari 2008
sitter det inte två pumpar på din golf? En i tanken och en under bilen. Eller det kanske bara är på golf II som det gör det.
Senast redigerat av Lalla78 (11 februari 2008)

Sök