3413
Sök

besikta med tonade sidorutor fram

12 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
skulle behöva lite tips om hur man kan lura dom på bil besiktningen med mina svarta rutor tacksam för alla svar

355 Inlägg
11 februari 2008
hissa ner ruterna o plocka ur säkringen om du har elhisar lr hissa ner ruterna o ta bort vevarna  om du har vevar tongue är ingen lag på ruter på sidorna lr bak bara framruta de är lag på att de ska finnas ..

12 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
så  du menar att det är lungt om man tar ur säkringen

Drop Shop
926 Inlägg
11 februari 2008
dom är inte helt dumma.
Kommer du in mitt i vintern med nedvevade rutor fattar dom ju att de är tonade eller att nått annat är gej.

1 072 Inlägg
11 februari 2008
Du lär behöva byta. Dom är inte dumma när trenden är att tona fram smile De har garanterat en säkring löst de trycker i. Koppla bort knapparna ist om du ska vara säker. Annars får du nog vackert byta.

355 Inlägg
11 februari 2008
kocken1975 skrev:
så  du menar att det är lungt om man tar ur säkringen

japp har aldrig hört nån som torskat på de o när dom inet kan veva upp ruterna så kan dom ju inte helelr se om de är tonat men titta så inte säkringen till elhisarna går til massa andra nödvändiga grejer me  .. om säkringen går te nå annat åxå kan du nog plocka ur relät

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
ne det är det inte, du e nog inte den första som kör med det. men som killen innan sa det är ingen lag på att du måste ha rutor så gör som så att du tar bort rutorna helt för att om du som jag har lagt ner ett par tusen på toning så e de värt det annars kommer dom bara att lägga i en säkring o hissa upp eller ge dig en ombesiktning. ...

Inspiration comes standard

945 Inlägg
11 februari 2008
alternativt chansa eller byta till klarglas inför bes.
Kolla in min RS, jag tänker nog fan chansa, har man tur så får man en besiktingsman som är bilintresserad och ser mellan fingrana, har man osis så får man rycka filmen eller byta till klarglas.

blinka blått om du vill rejsa!

355 Inlägg
11 februari 2008
lr kan man ju koppla ur hismotorerna fram lär ju bara va nå liten kontakt  o kan garantera att dom inte börjar leta o koppla in de

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
som sagt jag skulle inte krångla me massa sladdar o skit det lättaste e ju att bara dra ut rutan så e saken klar, han kan inte göra nått åt saken även om han ville

131 Inlägg
11 februari 2008
jag har provat bara att ta ur säkringen men dom kollar ner och om dom ser rutan kan du få en tvåa.. men jag plockar ur rutorna.. man lär inte ha några sidorutor och inga dörrsidor i på besiktning

12 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
är det inte värsta krånglet att ta ur rutan ??

355 Inlägg
11 februari 2008
kocken1975 skrev:
är det inte värsta krånglet att ta ur rutan ??

är man lite händig är de nog inte så krongligt men att hissa ner rutan då å se så  man inet ser den  och sen ryka säkring lr reläet lr nåt

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
11 februari 2008
inte krångligare än vad det lär bli om han kommer på att du försöker fördumma dom och ger dig ombesiktning och du då måste betala igen och antingen måste ta bort toningen eller ändå gå tillbaka till steg ett och försöka plocka ur rutorna...

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
11 februari 2008
eller gör rutor av plexi och sätt dit under besiktningen

1 072 Inlägg
11 februari 2008
Alltså just detta ämne är återkommande. Varför inte söka om lösningen?
Min åsikt.. Slipp bekymmer och byt/skit i rutona helt.. Eller va så dum och betala 300:- eller vad det nu är för en O-besikt. Att rycka säkring lär gå 2 av 100ggr

417 Inlägg
11 februari 2008
Tjaba! Skaffa utbytesrutor från skroten eller nå´t och byt till dom varje gång du besiktar. Det där med säkringen är bara roulette. Ibland går det, ibland inte... Polarns bil bände de upp dörrsidan på och spanade ner i glipan, bara att ombesikta.... Annars kan man ha lite ljusare toning. fick blankt papper på ena bilen häromda´n & den har ljus toning på framrutorna... som sagt, ibland har man tur, ibland inte

lycka till! mvh/Jocke

1 813 Inlägg
11 februari 2008
brås på hur mkt tonade dom är i % min skoda var tonade och toningen hade gått sönder lite så man såg att dom var tonade.. men den gick igenom.. det ända han sa att visst e det snyggt med tonade framrutor men det e inte lagligt så du vet om det men detta var inte så jätte mörkt så det går igenom...  men min mamma hade samma toning på sina framruto och den gick inte igenom så det var hem och dra bort och köra dit igen..  ett jävla jobb att få bort klisteret som blir efter toning som har suttit ett tag tyvärr..!!  och har du rutorna nere så lyser dom ner med en lampa och ser dom att dom e mörka så får du en 2a så plocka bort rutorna helt och säg att du har haft inbrott lr nått lr så bort med toningen.....

Åk före du så väntar jag på dig där..!

MazdaSpeed.se
174 Inlägg
11 februari 2008
Gjorde samma sak jag också med min lite ljusare toning, eller om jag bara hade tur men de va värt att chansa eftersom de funka:)

3 722 Inlägg
11 februari 2008
skaffa Solar Plexius istället! bara att ta av och sedan sätta på! så va det löst!

Sök