3227
Sök

Varför kollapsade tre (3) skyskrapor vid terrorattacken på World trade center? Kan detta vara sant?

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
16 februari 2008
#161
jaja, jag blåser säkert 0,8 eller nåt nu så du får ha överseende ;D


Smack that ass!!
2 953 Inlägg
16 februari 2008
#162
hehe okej big_smile de är förövrigt en bra låt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
16 februari 2008
#163
yes. back in the days.


Körv
3 535 Inlägg
16 februari 2008
#164
Det finns sjukt många anledningar till att göra sig av med WTC.

Våren 2001 så tecknade ägaren till WTC en ny försäkring mot just terrorist-attacker..
Inte så konstigt iofs med tanke på attacken -93

Från -93 till ca -00 så uppgraderas säkerhetssystemet, då kan det mycket väl aperats explosiva material. Säger inte att det gjorde det, men inte omöjligt.

Vet ni vem som var säkerhetschef för WTC? Just det, George W Bushs bror.

Dessutom.. WTC kostade SNUSKIGT mycket i drift varje år. El, fiberoptik, luftcirkulation.. Osv.

Ägaren till WTC köpte det för 15 miljoner, men fick ut 7MILJARDER på försäkringen. Är inte det ganska så jävligt mycket?

Innan planen träffade så var det explosioner i källaren på båda tornen. Hm..?

6 av dom 19 påstådda kaparna levde fortfarande efter 11:e september.

Kolla på denna filmen så vet ni vart jag fått alltifrån.. Säger dock inte att USA eller bush eller någon annan ligger bakom det. Men det ger ju en tankeställare, eller hur? wink

http://video.google.com/videoplay?docid … ;plindex=6

Truckdriving Man

Teddan
2 495 Inlägg
16 februari 2008
#165
fan jag råkade radera mitt förra inlägg.

Men jag VET att det var den Norska kungen som sköt Palme, jag VET det lika väl som alla VET att wtc-sprängdes wink

Ne fan vi kommer aldrig kunna enas om vem som gjorde vad osv, ingen lyckas vända någon annan.
Som jag ser det så håller bevisningen för den officiella förklaringen bäst.

lika bra vi lägger ner denna tråden innan det blir pajkastning

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Inläggskritiker
990 Inlägg
16 februari 2008
#166
Usa gjorde det mot sig själva, och fick därigenom en bra ursäkt till att invadera mellanöstern.
Tex pentagon crashen, lyktstolparna låg raklånga på marken efter planet kört in i pentagon.
Hade ett plan bränt in i lyktstolparna hade de varit gravt krökta!

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Inläggskritiker
990 Inlägg
16 februari 2008
#167
decib3L skrev:
http://video.google.com/videoplay?docid=2482741646574210449&q=world+trade+center&total=13541&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=6

Intressant !

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

674 Inlägg
16 februari 2008
#168
blacken skrev:
Ramrod skrev:
blacken skrev:

Studera hur WTC är byggt, kärnan skulle normalt sett ha stått kvar till stor del. Flygfotogen KAN inte brinna med den temperatur som kan smälta stål,  och större delen av flygbränslet brinner upp utanför huset, kolla filmerna så ser du. Att USA som nation skulle ligga bakom är väl lite långsökt, men det finns andra "krafter" i det landet, typ storfinansen, privata bolag mm,mm och när det gäller stålar,politik och andra personliga värderingar bakom så betyder människoliv ingenting.

Jag skrev inte att Bränslet brinner så varmt att det smälter stål. Jag skrev att det brinner BRA varmt & att det räcker att värma upp stålet för att det ska bli mjukt. Resten fixar tyngdkraften.   Jag har sett hur WTC är uppbyggt i stål konstruktionen.  Varje del är tänkt att förstärka varandra när det sitter ihop som det gjorde.  Precis som en stark kolförening som exempel , ta bort en bit så tappar den nästan helt sin styrka i bindningarna.  På samma sätt WTC.  Krocken skicka tryck vågor i bygget uppåt, neråt & åt alla sidor. De skadade hela konstruktionen, bara att det syntes mest där planet gick in.  Det är inte NORMALT att ett hus ska stå pall för ett jumbojet i 600km/h Även om de säger att de har "Räknat" på att det ska hålla... Har det gjorts ETT enda verkligt experimet som säger att det gick som det var tänkt...???? Nej Jag är VÄLDIGT säker på att det inte har gjorts med en WTC kopia när det byggdes för att se hur pass det stämmer med "beräkningarna"    Det är inget konstigt att huset gick ner till grunden & skada byggnader så illa runt om kring.  Jag menar att 5000 TON... om det räcker,   lägger sig inte som en pelare av byggskrot, 50 meter högt... på platsen.  Det "rinner" & kastas åt sidorna  på samma sätt som man skulle ha släppt en vatten pelare 300 meter hög.  Det är OTROLIGA krafter som startade, Det är svår att förstå...   Samma sak med planen som man inte hitta något efter på markytan.   Planet gick i brant vinkel ner i backen & gräver ner sig i marken som splitter. Därför blir det bara nästan ett hål & inget splitter runt om. Samma sak händer när en metorit slår ner i backen. det blir ett grop & metoriten sitter som en spik av splitter i marken. även om det inte handlar om samma hastigheter, så räcker det gott & väl till med planets vanliga hastighet & den branta vinkeln mot marken för att bli samma fenomen.  Det blir bara inte lika djup "spik" i marken med planet.     Det äääär långsökt att usa, skulle vare delaktigt.   Förmånga människor inblandat i en sån operation,  för lång tid... Det är nästan, nästan omöjligt att INGEN skulle skvallra om planerna.... Majoriteten är jag ÖVERTYGAD om att de inte skulle tillåta att det hände när planerna hade läckt ut...

WTC var byggt runt en kärna bestående av c:a 40 stålbalkar arrangerade i grupp vid varandra som en "ryggrad så att säga. Golven byggdes runt kärnan och stöttades av ytterväggarna ( deras enda bärande funktion var att stödja golven och sig själva) Logiskt så skulle golven och väggarna kunna dråsa ner, men kärnan ska stå kvar normalt sett, iallafall stora delar av den. Och det är dom ENDA husen av den typen som har ramlat ihop vid en brand. Empire State Building överlevde en B-25 Liberator på 40 talet utan att brinna upp eller rasa ihop. Angånde flygplanet så är det den enda flygkraschen i historien som planet  disintegrerat vid kraschen alla andra mycket svåra flygkrascher (även dom som var mycket värre än just den specifika) så är stora delar av planet lätt identifierbara plus att man hittar kroppar av dom ombordvarande. Ett trafikflygplan kan inte komma upp i dom hastigheter som krävs för att det helt ska disentegreras.

Du har en god logik men du missar saker i händelse förkloppen.  För det första så har ett trafikplan gott & väl massan & hastigheten för att totalt pulveriseras vi händelse av en krash. Allt peror på vid vilken vinkel & vad för slags material som det krashar imot.  Som exemplet med planet utanför philadelfia, det gick ner i backen, brant vinkel & full hastighet rakt ner i relativt mjuk mark  & satte sig som en splitter spik i ett hål i marken.  Men det måste ha funnits delar ovan mark kvar dock. Är inte övertygad att till ex. vingarna skulle ha följt med i samma hål som övriga flyg kroppen.  Men till WTC igen.  Det planet som kracha in i WTC flyger med full kraft in i dina balkar av WTC.  Det måste bli som att pressa ett ägg i en såndär ägg skivare. Det blir bara splitter kvar & explotionen som blir vid träffen splittrar planet ytterligare. Det är inte mycket på andra sidan av WTC av planet som tar sig igenom. Det stödjer splitter teorin. För om planet HADE varit mer eller mindre intakt hade det haft tillrekligt med sammanhgängande massa & hastighet för att ta sig rakt igenom WTC & ramla ner på andra sidan.  Det här måste du känna till ifrån ammon vi prata om tidigare i en annan tråd. Samma sak händer med en helmantlad kula, som tar sig igenom sitt mål. Medan en dum-dum kula splittras & gör maximal skada utan att ta sig helt igenom sitt mål.  EXAKT samma sak händer i WTC.   Krach - splitter - explotion - mera splitter-   & sist men inte minst  Mesta dels av planet ligger kvar i huset  & tunger ner resten av huset.  Det är nästan 500 ton som ligger där inne i WTC....     Det här planet som kracha in i Empire state building är som att jämföra ett luftgevär med en 44 magnum  med det här trafik planet som gick in i WTC.   Det är inte på långa vägar i närheten av varken massa eller hastighet trafikplanet . Det går inte att jämställa med  WTC krachen

With great freedom comes great responsebility

410 Inlägg
16 februari 2008
#169
wannabe1 skrev:
Spela inte dum laika det enda från planet som hittades var ett helt oskadat pass och ang punkt 7 så kanske du inte vet om att "al-quaida" kapade ett plan som kraschade utanför phildelfia

big_smile så svårt att låta bli särkilt när du inte har någon som helst källa du bara kastar ur dig en massa saker. Jag har kastat ur mig källor hur många gånger som helst i den här tråden som alla kan kolla upp medan du bara rabblar upp en massa påstående utan någon som helst källa du kan lika väl hitta på allt så vitt jag vet. Det går inte att föra disskusion utan några som helst källor så tills du presenterar källor så finns det inget pass och inget plan i philadelfia heller.


410 Inlägg
16 februari 2008
#170
blacken skrev:
WTC var byggt runt en kärna bestående av c:a 40 stålbalkar arrangerade i grupp vid varandra som en "ryggrad så att säga. Golven byggdes runt kärnan och stöttades av ytterväggarna ( deras enda bärande funktion var att stödja golven och sig själva) Logiskt så skulle golven och väggarna kunna dråsa ner, men kärnan ska stå kvar normalt sett, iallafall stora delar av den. Och det är dom ENDA husen av den typen som har ramlat ihop vid en brand. Empire State Building överlevde en B-25 Liberator på 40 talet utan att brinna upp eller rasa ihop. Angånde flygplanet så är det den enda flygkraschen i historien som planet  disintegrerat vid kraschen alla andra mycket svåra flygkrascher (även dom som var mycket värre än just den specifika) så är stora delar av planet lätt identifierbara plus att man hittar kroppar av dom ombordvarande. Ett trafikflygplan kan inte komma upp i dom hastigheter som krävs för att det helt ska disentegreras.

Det som inte nämns är att planet som störtade in i empire state building hade betydligt lägre hastighet och var inte fullastat med bränsle för att ta sig till andra sidan jorden. Samt att B-25 är ett mycket mindre plan. Sen hade man en ärlig chans att bekämpa elden i empire state det kunde man inte göra i WTC evakuering gick före och det var en större byggnad plus kaoset som uppstod så hann man helt enkelt inte bekämpa branden innan byggnaderna föll. och nu lite trevliga bilder för att bekräfta det jag sa:

http://www.loosechangeguide.com/images/image102.jpghttp://www.loosechangeguide.com/images/image103.jpg

"B-25 Compared to 767-200ER, superimposed over footprint of  WTC tower

(Blue indicates floor plan of a "typical" skyscraper) Source: FEMA

Look at the size of the 767 compared to the floor plan of the tower, and keep in mind that every bit of both 767s entered the towers at around 500 mph."

"The fire took only 40 minutes to extinguish.

B-25: loaded weight 33,500 lb, fuel capacity 670 gallons, hit ESB at approx 150 mph.

The 767s that hit the WTC weighed about 280,000 lbs and held over 10,000 gallons of fuel each. They hit the World Trade Center with over 200 times the kinetic energy of the B-25 that hit the ESB."


The real Swede
56 Inlägg
16 februari 2008
#171
Jag orkade inte läsa alla 13 sidor så jag ber om ursäkt om detta redan tagits upp i tråden smile

Jag såg en dokumentär i USA inte långt efter attentatet (jag bodde där mellan 1997-2004) där dom gjorde en rekonstruktion av händelseförloppet.

När WTC byggdes i början av 60-talet så byggdes dom för att stå emot ett plan som krachar in i byggnaden, men man får ta i beaktning att planen var betydligt mindre på 60-talet och ingen beräkning gjorde på dagens mycket större plan med betydligt mer bränsle.

Det är sant att branden inte smälte stålbalkarna men däremot så gjorde dom balkarna så pass mjuka att tyngden från alla våningar ovanför krashen gjorde att dom våningarna rasade ner, och tyngen från detta gjorde att det blev en kedjereaktion nedåt. Och har det väl börjat gå neråt så är det svårt att stoppa pga den tyngd som det är.

Mvh,

Mvh,
Eric Hjelte

674 Inlägg
16 februari 2008
#172
Jag titta på de här squibsen i videon eller vad det heter, i videon i översta inlägget på den här sidan. Det ska alltså vara tryck stötar ifrån explotioner med sprängämnen. Men vi börjar med Den allra första eld puffen som visade sig precis när tornet började att ramla ihop.    WTC är ju fyllt med luft, jag menar det är ju inte vakum inanför väggarna. När huset börjar att ramla så måste ju all den luft som finns i huset att ta vägen någonstans när våningarna börjar att tryckas ihop.  Det går alltå utåt från kärnan på huset.  Därför ser man alla de här puffarna, & förklaringen till att delar av huset blåser så långt bort ifrån vägg sidan samtidigt som det ramlar ner. Det är komprimerad luft imellan våningarna som snabbt trycks utåt. & tar med sig skit.  Det förklarar också allt papper som blåste omkring & att lik delar kunde hittas på gran-hus taken.   Men den första puffen av eld då huset precis började att ramla är ett tydligt BEVIS på att elden var mer omfattande en det som syntes på utsidan innan huset började att ramla.  Om det hade varit en kontrolerad konspirations rivning av WTC så hade HELA huset från grunden börjat att rört sig neråt & vikt av åt någon sida.  INTE uppifrån & ner som en skalad banan & stabil fästgrund utan att svaja när det börjde att rasa.  För det är ju vad konspirations teoretikerna argumenterar för.  att explotioner i bottenplan fick ner husen.  Båda de här videorna börja att likna mer & mer ren propaganda med syfte att manipulera människor..  Det intressanta är att det faktiskt var explotioner i markplan kopplade till WTC. Det kan vara ett tecken på att terroristerna hade flera sätt att ta ner husen på som de försökte sig på. För det måste ha varit deras mål, inte bara att kracha in i dem med planen.  Utan att riva dem helt & hållet.

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
16 februari 2008
#173
_swede_ skrev:
Jag orkade inte läsa alla 13 sidor så jag ber om ursäkt om detta redan tagits upp i tråden smile

Jag såg en dokumentär i USA inte långt efter attentatet (jag bodde där mellan 1997-2004) där dom gjorde en rekonstruktion av händelseförloppet.

När WTC byggdes i början av 60-talet så byggdes dom för att stå emot ett plan som krachar in i byggnaden, men man får ta i beaktning att planen var betydligt mindre på 60-talet och ingen beräkning gjorde på dagens mycket större plan med betydligt mer bränsle.

Det är sant att branden inte smälte stålbalkarna men däremot så gjorde dom balkarna så pass mjuka att tyngden från alla våningar ovanför krashen gjorde att dom våningarna rasade ner, och tyngen från detta gjorde att det blev en kedjereaktion nedåt. Och har det väl börjat gå neråt så är det svårt att stoppa pga den tyngd som det är.

Mvh,

Ett korrekt logiskt händelseförlopp.  Helt förenligt med fysiken & vad som man såg hände.

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
16 februari 2008
#174
Den filmen väcker frågor om hela händelsen....  Konspirationen kanske trots allt inte är så långsökt.   Bara tiden kan svar på det nu.

With great freedom comes great responsebility

Körv
3 535 Inlägg
16 februari 2008
#175
Ramrod skrev:
Den filmen väcker frågor om hela händelsen....  Konspirationen kanske trots allt inte är så långsökt.   Bara tiden kan svar på det nu.

Det finns många anledningar till varför någon vill göra sig av med WTC.
Man får bara inte vara så blåögd och tro på att "experter" som kommer på saker som "pannkaking"
Dom är bara mutade att säga något som folk kan tro på.

US Gvt. Vill bara få oss att tro vad dom vill. Dom kommer aldrig berätta för oss om Area 51 och alla andra myter som cirkulerar på nätet. Det här med pentagon kommer säkerligen aldrig komma fram.

Men vi kan skaffa oss en helt och hållet egen uppfattning baserat på ren fakta.
Jag tror fullt och helt att det var USA själva som gjorde det här.

- Krigsindustrin fick sina krig
- Ägaren till WTC blev av med ett svindyrt komplex och fick 7 miljarder i försäkring.
- Nya byggnader kan byggas på Ground Zero

Säger inte att det var så, men det är ett möjligt scenario.

Truckdriving Man

blacken
16 februari 2008
#176
laika skrev:
blacken skrev:
WTC var byggt runt en kärna bestående av c:a 40 stålbalkar arrangerade i grupp vid varandra som en "ryggrad så att säga. Golven byggdes runt kärnan och stöttades av ytterväggarna ( deras enda bärande funktion var att stödja golven och sig själva) Logiskt så skulle golven och väggarna kunna dråsa ner, men kärnan ska stå kvar normalt sett, iallafall stora delar av den. Och det är dom ENDA husen av den typen som har ramlat ihop vid en brand. Empire State Building överlevde en B-25 Liberator på 40 talet utan att brinna upp eller rasa ihop. Angånde flygplanet så är det den enda flygkraschen i historien som planet  disintegrerat vid kraschen alla andra mycket svåra flygkrascher (även dom som var mycket värre än just den specifika) så är stora delar av planet lätt identifierbara plus att man hittar kroppar av dom ombordvarande. Ett trafikflygplan kan inte komma upp i dom hastigheter som krävs för att det helt ska disentegreras.

Det som inte nämns är att planet som störtade in i empire state building hade betydligt lägre hastighet och var inte fullastat med bränsle för att ta sig till andra sidan jorden. Samt att B-25 är ett mycket mindre plan. Sen hade man en ärlig chans att bekämpa elden i empire state det kunde man inte göra i WTC evakuering gick före och det var en större byggnad plus kaoset som uppstod så hann man helt enkelt inte bekämpa branden innan byggnaderna föll. och nu lite trevliga bilder för att bekräfta det jag sa:

http://www.loosechangeguide.com/images/image102.jpghttp://www.loosechangeguide.com/images/image103.jpg

"B-25 Compared to 767-200ER, superimposed over footprint of  WTC tower

(Blue indicates floor plan of a "typical" skyscraper) Source: FEMA

Look at the size of the 767 compared to the floor plan of the tower, and keep in mind that every bit of both 767s entered the towers at around 500 mph."

"The fire took only 40 minutes to extinguish.

B-25: loaded weight 33,500 lb, fuel capacity 670 gallons, hit ESB at approx 150 mph.

The 767s that hit the WTC weighed about 280,000 lbs and held over 10,000 gallons of fuel each. They hit the World Trade Center with over 200 times the kinetic energy of the B-25 that hit the ESB."

Om du gluttar på proportionsförhållandet så är det ganska lika.

blacken
16 februari 2008
#177
Ramrod skrev:
blacken skrev:
Ramrod skrev:

Jag skrev inte att Bränslet brinner så varmt att det smälter stål. Jag skrev att det brinner BRA varmt & att det räcker att värma upp stålet för att det ska bli mjukt. Resten fixar tyngdkraften.   Jag har sett hur WTC är uppbyggt i stål konstruktionen.  Varje del är tänkt att förstärka varandra när det sitter ihop som det gjorde.  Precis som en stark kolförening som exempel , ta bort en bit så tappar den nästan helt sin styrka i bindningarna.  På samma sätt WTC.  Krocken skicka tryck vågor i bygget uppåt, neråt & åt alla sidor. De skadade hela konstruktionen, bara att det syntes mest där planet gick in.  Det är inte NORMALT att ett hus ska stå pall för ett jumbojet i 600km/h Även om de säger att de har "Räknat" på att det ska hålla... Har det gjorts ETT enda verkligt experimet som säger att det gick som det var tänkt...???? Nej Jag är VÄLDIGT säker på att det inte har gjorts med en WTC kopia när det byggdes för att se hur pass det stämmer med "beräkningarna"    Det är inget konstigt att huset gick ner till grunden & skada byggnader så illa runt om kring.  Jag menar att 5000 TON... om det räcker,   lägger sig inte som en pelare av byggskrot, 50 meter högt... på platsen.  Det "rinner" & kastas åt sidorna  på samma sätt som man skulle ha släppt en vatten pelare 300 meter hög.  Det är OTROLIGA krafter som startade, Det är svår att förstå...   Samma sak med planen som man inte hitta något efter på markytan.   Planet gick i brant vinkel ner i backen & gräver ner sig i marken som splitter. Därför blir det bara nästan ett hål & inget splitter runt om. Samma sak händer när en metorit slår ner i backen. det blir ett grop & metoriten sitter som en spik av splitter i marken. även om det inte handlar om samma hastigheter, så räcker det gott & väl till med planets vanliga hastighet & den branta vinkeln mot marken för att bli samma fenomen.  Det blir bara inte lika djup "spik" i marken med planet.     Det äääär långsökt att usa, skulle vare delaktigt.   Förmånga människor inblandat i en sån operation,  för lång tid... Det är nästan, nästan omöjligt att INGEN skulle skvallra om planerna.... Majoriteten är jag ÖVERTYGAD om att de inte skulle tillåta att det hände när planerna hade läckt ut...

WTC var byggt runt en kärna bestående av c:a 40 stålbalkar arrangerade i grupp vid varandra som en "ryggrad så att säga. Golven byggdes runt kärnan och stöttades av ytterväggarna ( deras enda bärande funktion var att stödja golven och sig själva) Logiskt så skulle golven och väggarna kunna dråsa ner, men kärnan ska stå kvar normalt sett, iallafall stora delar av den. Och det är dom ENDA husen av den typen som har ramlat ihop vid en brand. Empire State Building överlevde en B-25 Liberator på 40 talet utan att brinna upp eller rasa ihop. Angånde flygplanet så är det den enda flygkraschen i historien som planet  disintegrerat vid kraschen alla andra mycket svåra flygkrascher (även dom som var mycket värre än just den specifika) så är stora delar av planet lätt identifierbara plus att man hittar kroppar av dom ombordvarande. Ett trafikflygplan kan inte komma upp i dom hastigheter som krävs för att det helt ska disentegreras.

Du har en god logik men du missar saker i händelse förkloppen.  För det första så har ett trafikplan gott & väl massan & hastigheten för att totalt pulveriseras vi händelse av en krash. Allt peror på vid vilken vinkel & vad för slags material som det krashar imot.  Som exemplet med planet utanför philadelfia, det gick ner i backen, brant vinkel & full hastighet rakt ner i relativt mjuk mark  & satte sig som en splitter spik i ett hål i marken.  Men det måste ha funnits delar ovan mark kvar dock. Är inte övertygad att till ex. vingarna skulle ha följt med i samma hål som övriga flyg kroppen.  Men till WTC igen.  Det planet som kracha in i WTC flyger med full kraft in i dina balkar av WTC.  Det måste bli som att pressa ett ägg i en såndär ägg skivare. Det blir bara splitter kvar & explotionen som blir vid träffen splittrar planet ytterligare. Det är inte mycket på andra sidan av WTC av planet som tar sig igenom. Det stödjer splitter teorin. För om planet HADE varit mer eller mindre intakt hade det haft tillrekligt med sammanhgängande massa & hastighet för att ta sig rakt igenom WTC & ramla ner på andra sidan.  Det här måste du känna till ifrån ammon vi prata om tidigare i en annan tråd. Samma sak händer med en helmantlad kula, som tar sig igenom sitt mål. Medan en dum-dum kula splittras & gör maximal skada utan att ta sig helt igenom sitt mål.  EXAKT samma sak händer i WTC.   Krach - splitter - explotion - mera splitter-   & sist men inte minst  Mesta dels av planet ligger kvar i huset  & tunger ner resten av huset.  Det är nästan 500 ton som ligger där inne i WTC....     Det här planet som kracha in i Empire state building är som att jämföra ett luftgevär med en 44 magnum  med det här trafik planet som gick in i WTC.   Det är inte på långa vägar i närheten av varken massa eller hastighet trafikplanet . Det går inte att jämställa med  WTC krachen

Det har ännu inte hänt att ett passagerar flygplan har totalt förintats vid en krasch. På grund av den enkla anledningen att fysikens lagar inte medger detta. Om man jämför propotionerna mella WTC och det planet, med Empire State Building och B-25:an så är dom ganska lika.; så skillnaden "kalibermässigt" blir typ Navy.44 och Colt .45.

410 Inlägg
16 februari 2008
#178
blacken skrev:
laika skrev:
blacken skrev:
WTC var byggt runt en kärna bestående av c:a 40 stålbalkar arrangerade i grupp vid varandra som en "ryggrad så att säga. Golven byggdes runt kärnan och stöttades av ytterväggarna ( deras enda bärande funktion var att stödja golven och sig själva) Logiskt så skulle golven och väggarna kunna dråsa ner, men kärnan ska stå kvar normalt sett, iallafall stora delar av den. Och det är dom ENDA husen av den typen som har ramlat ihop vid en brand. Empire State Building överlevde en B-25 Liberator på 40 talet utan att brinna upp eller rasa ihop. Angånde flygplanet så är det den enda flygkraschen i historien som planet  disintegrerat vid kraschen alla andra mycket svåra flygkrascher (även dom som var mycket värre än just den specifika) så är stora delar av planet lätt identifierbara plus att man hittar kroppar av dom ombordvarande. Ett trafikflygplan kan inte komma upp i dom hastigheter som krävs för att det helt ska disentegreras.

Det som inte nämns är att planet som störtade in i empire state building hade betydligt lägre hastighet och var inte fullastat med bränsle för att ta sig till andra sidan jorden. Samt att B-25 är ett mycket mindre plan. Sen hade man en ärlig chans att bekämpa elden i empire state det kunde man inte göra i WTC evakuering gick före och det var en större byggnad plus kaoset som uppstod så hann man helt enkelt inte bekämpa branden innan byggnaderna föll. och nu lite trevliga bilder för att bekräfta det jag sa:

http://www.loosechangeguide.com/images/image102.jpghttp://www.loosechangeguide.com/images/image103.jpg

"B-25 Compared to 767-200ER, superimposed over footprint of  WTC tower

(Blue indicates floor plan of a "typical" skyscraper) Source: FEMA

Look at the size of the 767 compared to the floor plan of the tower, and keep in mind that every bit of both 767s entered the towers at around 500 mph."

"The fire took only 40 minutes to extinguish.

B-25: loaded weight 33,500 lb, fuel capacity 670 gallons, hit ESB at approx 150 mph.

The 767s that hit the WTC weighed about 280,000 lbs and held over 10,000 gallons of fuel each. They hit the World Trade Center with over 200 times the kinetic energy of the B-25 that hit the ESB."

Om du gluttar på proportionsförhållandet så är det ganska lika.

ursäkta utrycket men är du hög??? det är inte alls samma proportioner för det första sen missar du det faktumet att den kinetiska energin från Boieng planen var över 200 gånger större! så även om proportionerna var samma fast dom inte är det så var energin 200 gånger större i WTC som har bidragande del. Plus att elden i ESB inte var så illa den var släkt efter 40 min den i WTC hade inte slocknat lika fort.


blacken
16 februari 2008
#179
laika skrev:
blacken skrev:
laika skrev:

Det som inte nämns är att planet som störtade in i empire state building hade betydligt lägre hastighet och var inte fullastat med bränsle för att ta sig till andra sidan jorden. Samt att B-25 är ett mycket mindre plan. Sen hade man en ärlig chans att bekämpa elden i empire state det kunde man inte göra i WTC evakuering gick före och det var en större byggnad plus kaoset som uppstod så hann man helt enkelt inte bekämpa branden innan byggnaderna föll. och nu lite trevliga bilder för att bekräfta det jag sa:

http://www.loosechangeguide.com/images/image102.jpghttp://www.loosechangeguide.com/images/image103.jpg

"B-25 Compared to 767-200ER, superimposed over footprint of  WTC tower

(Blue indicates floor plan of a "typical" skyscraper) Source: FEMA

Look at the size of the 767 compared to the floor plan of the tower, and keep in mind that every bit of both 767s entered the towers at around 500 mph."

"The fire took only 40 minutes to extinguish.

B-25: loaded weight 33,500 lb, fuel capacity 670 gallons, hit ESB at approx 150 mph.

The 767s that hit the WTC weighed about 280,000 lbs and held over 10,000 gallons of fuel each. They hit the World Trade Center with over 200 times the kinetic energy of the B-25 that hit the ESB."

Om du gluttar på proportionsförhållandet så är det ganska lika.

ursäkta utrycket men är du hög??? det är inte alls samma proportioner för det första sen missar du det faktumet att den kinetiska energin från Boieng planen var över 200 gånger större! så även om proportionerna var samma fast dom inte är det så var energin 200 gånger större i WTC som har bidragande del. Plus att elden i ESB inte var så illa den var släkt efter 40 min den i WTC hade inte slocknat lika fort.

Undrar vem som är hög? du får nog hålla dig på jorden lite, släcka en brand i ett höghus på 40 minuter, där som dessutom hundratals liter flygbensin (högoktanig) ligger och brinner. Det klarar dom inte av ens idag. Och som sagt KOLLA proportionerna.
http://www.infoplease.com/askeds/b-25-h … lding.html

Inläggskritiker
990 Inlägg
16 februari 2008
#180
Rekomenderar alla och kolla på den filmen 1½ timme lång dokumentär riktigt bra och intressant


http://video.google.com/videoplay?docid … ;plindex=6


Rekomenderar alla och kolla på den filmen 1½ timme lång dokumentär riktigt bra och intressant

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed


Sök