2441
Sök

Dockstation till iPod i bilen?

8 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Finns det någon dockstation till iPod som man kan sätta in i bilen? Isåfall vart kan man få tag på dem, har kollat apples hemsida.

Over and out //LINUS

Turbocharged
421 Inlägg
14 februari 2008
Beror på vad du har för stereo, men finns till de flesta.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

8 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Okej, jag har ingen stereo ännu. Ska köpa det. Vilken är bäst då?

Over and out //LINUS

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
15 februari 2008
kolla på brl.se där finns dokstationer till ipod bara gå in på "ipod i bilen"

4 Inlägg
15 februari 2008
Blaupunkt är den bästa multimedia spelaren. Dom har grymt mycket tillval om man typ vill koppla in externa ljudkällor. Sen har dem ( tycker jag ) clean snygg design rakt igenom . Har en Seattle och den funkar hur gött som helst !!  Meca butikerna är återförsäljare för Blaupunkt, kolla med dom  smile : )

Amazon-67

8 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
okej, tack för hjälpen smile

Over and out //LINUS

Turbocharged
421 Inlägg
20 februari 2008
Jag har också Blaupunkt, en Casablanca MP54 (med iPod-kabel faktiskt), ska man koppla in iPod så rekommenderar jag främst Blaupunkt, eftersom deras kabel kostar typ 150 spänn, till vissa andra kan det kosta upp emot 1000kr, kanske ännu mer, för att kunna koppla in en iPod.
Nackdelen med den billiga Blaupunkt-kabeln är att man inte kan byta låt osv på HU'n, det måste göras på ipoden. Men även Blaupunkt har dyrare kablar så att man kan styra från HU'n.

Ett tips är att kolla ebay.de, jag köpte min MP54 för 1000kr ungefär, begagnad, men som ny typ, tillochmed skyddsplasten kvar på fronten.
Tänk också på att om du köper Blaupunkt så har iaf inte alla lågnivå ut direkt på HU'n, jag var tvungen att köpa en kabel för det, 150 spänn typ, som gav mig 4 kanaler lågnivå.

Edit: stavfel hmm
Senast redigerat av Innox (20 februari 2008)

Sleeper
3 084 Inlägg
20 februari 2008
annars kan man ju alltid köpa en fm sändare till ipoden typ 150 spänn på clas ohlsson funkar sketabra smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
20 februari 2008
Sushikocken skrev:
annars kan man ju alltid köpa en fm sändare till ipoden typ 150 spänn på clas ohlsson funkar sketabra smile

ja det kan man men man får inte lika bra kvalitet som med dokstation eller aux kabel

Turbocharged
421 Inlägg
20 februari 2008
Sushikocken skrev:

Funkar tyvärr inte sketabra, har en Griffin iTrip som jag tänkte köra med, men det var så jävla odugligt så jag var tvungen o skaffa riktig adapter. Var lätt värt dom pengarna det kostade att sätta ipod-adapter i Volvon (var väl en 1500 eller nåt, kommer inte ihåg riktigt). Och om man ändå ska köpa ny HU är det lika bra att köpa en Blaupunkt o lägga 150 spänn på en kabel.
Senast redigerat av Innox (20 februari 2008)

240 Inlägg
20 februari 2008
kan man inte köpa en stereo med usb som är ipodförberedd, och köpa en usbdockningsstation?

Sleeper
3 084 Inlägg
20 februari 2008
Innox skrev:
Sushikocken skrev:

Funkar tyvärr inte sketabra, har en Griffin iTrip som jag tänkte köra med, men det var så jävla odugligt så jag var tvungen o skaffa riktig adapter. Var lätt värt dom pengarna det kostade att sätta ipod-adapter i Volvon (var väl en 1500 eller nåt, kommer inte ihåg riktigt). Och om man ändå ska köpa ny HU är det lika bra att köpa en Blaupunkt o lägga 150 spänn på en kabel.

nä jag var lite ironisk där... ljudet blir ganska kass ungefär som vanlig radio men bra pryl om man har liten budget smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Filkörning?
852 Inlägg
27 februari 2008
finns det inte 3,5 mm stereo plugg uttag på ipods också?

i så fall borde de väll bara vara att koppla in den via aux

Sök