3615
Sök

Sa nej till thailands resa

602 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Tja.. sitter här och funderar på om jag gjort rätt, många kommer troligen tycka att jag är helt slut. men jag sa iaf nej till att åka till thailand med familjen idag, dom åker på måndag (18 feb) och är iväg i 3veckor. men jag har aldrig varit mycket för att resa och den här gången kändes det inge lockande alls, enda skälet till att jag skulle ha åkt med hade varit för att inte göra dom besvikna och så.. nu har jag såklart världens dåligaste samvete, dom hade ju bettalt så 9000kr för min biljet bortkastat:( men iaf, är det någon annan än jag som sagt nej till en sån resa eller är jag ensammen om att vara så dum?
mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Large Cap
1 816 Inlägg
14 februari 2008
Tycker du gjorde helt rätt. Hatar att åka flygplan och så känner jag inte för att resa utomlans just nu. tongue

kör raggar traktor
203 Inlägg
14 februari 2008
jag skulle nog också sagt nej.. för jag tror inte jag skulle klarat av 3veckor där..
men iofs de beror också på vad man ska göra där nere..

nej jag tror inte du är helt ensam om att säga nej till resan.. tongue

Burn tire not your soul

Sleeper
3 084 Inlägg
14 februari 2008
men vafan? kastar du bort 9000 spänn om du inte åker så verkar det ju jävligt dumt, eller?

Men det är lungelilungan får jag din biljett då tongue?
Senast redigerat av Sushikocken (14 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

3 113 Inlägg
14 februari 2008
klart du gjorde rätt.. du följde ditt hjärta wink din familj kan väl ha lite mera förståelse fall du har sagt allt detta som du har skrivit smile

jag har aldrig sagt nej till någon resa. jag älskar att resa utomlands men har ändå inte gjort det sen 6år tillbaka. big_smile

Semper Fi

terazzi
14 februari 2008
varför skulle du va dum? du ska ju göra vad du själv vill smile
dock hade jag inte nekat nej,men det är ju ditt val.. 3v på ett ställe kan nog bli jääävligt intensivt dock ^^

355 Inlägg
14 februari 2008
har me sagt nej till att åka utomlands   dom ville hella familjen skulel åka först till grekland å se hur de var å dit åkte vi tkt de va skit drygt sen efter de presis skulel vi åka ner till thailand o va där i 3 månader men varken jag lr mina bröder  ville inte så morsan o min låsas farsa fick åka ner själva tongue men dom åkte bara ner 3 v ... ps hatar utlandet man kan ju inte skruva å så tongue

263 Inlägg
14 februari 2008
Kan inte jag åka i ditt ställe? roll

1 072 Inlägg
14 februari 2008
Helt rätt. Du kan krocka på vägen dit, planet kan störta/börja brinna och alla sjukdommar som finns där nere. Och sen samma resa hem!!! Usch

Jag tycker du är trög men va fan smile Du gör som du själv känner men jag hade aldrig bangat på ett sånt erbjudande!! tongue

8 883 Inlägg
15 februari 2008
Nyman_ skrev:
Tja.. sitter här och funderar på om jag gjort rätt, många kommer troligen tycka att jag är helt slut. men jag sa iaf nej till att åka till thailand med familjen idag, dom åker på måndag (18 feb) och är iväg i 3veckor. men jag har aldrig varit mycket för att resa och den här gången kändes det inge lockande alls, enda skälet till att jag skulle ha åkt med hade varit för att inte göra dom besvikna och så.. nu har jag såklart världens dåligaste samvete, dom hade ju bettalt så 9000kr för min biljet bortkastat:( men iaf, är det någon annan än jag som sagt nej till en sån resa eller är jag ensammen om att vara så dum?
mvh

Klart att du inte ska åka om du inte vill, du gör rätt i att stanna hemma.
Men varför måste dom betala om du inte ska åka med?
Har du ändrat dig efter att dom betalat biljetterna eller hur har det gått till.

Fotograf på tierpidag.se

602 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
tack för svaren. ja det är ju synd för pengarna men farsan sa att det var ju synd men bettalt är bettalt, kunde ju ha kommit på det lite tidigare, men jag har velat fram och tillbaka hela tiden tills för någon vecka sen, jag tycker jag har det bra här hemma med tjejen och så.. men visst, det är som dom och min morbror säger: jag kommer ångra mej. och det tror jag oxå, men o andra sidan så skulle jag nog ha kännt att jag ångrade mej om jag åkte dit oxå. aja jag får väl skriva här sen när dom 3v har gått om hur det har vart, 3v hemma själv kan ju bli lite annurlunda:P

602 Inlägg
15 februari 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Nyman_ skrev:
mvh

Klart att du inte ska åka om du inte vill, du gör rätt i att stanna hemma.
Men varför måste dom betala om du inte ska åka med?
Har du ändrat dig efter att dom betalat biljetterna eller hur har det gått till.

mm, japp dom betalade redan för ett år sedan, eller halva priset då och halva i sommras. och man får inga pengar tillbaka om man avbokar:/

RE-雨宮
481 Inlägg
15 februari 2008
Jag tycker du betett dig riktigt dåligt, om du inte ville åka med så hade du kunnat säga det innan biljetterna skrevs ut.
9000kr hade varit alla fickpengar dom behöver i Thailand under en lång tid. Eller pengar man kunde lägga på vadsomhelst.

Visst, vill du inte åka. Åk inte, det hade nog varit jobbigt både för dig och för resten av familjen om du vantrivts så i de avseendet var det smart. Men respektlöst och väldigt oansvarigt imho.

RE-Amemiya Kitted FD3S

202 Inlägg
15 februari 2008
Inte så jäkla smart tycker jag, speciellt med tanke på att dom redan betalat för dig.
Thailand är ju suveränt bra resmål.. skulle inte bangat.

Roboo
15 februari 2008
Kunde du inte kommit på det lite tidigare, sagt att du inte ville med när biljetterna bokades?

Men sen ingår väl avbokningsskydd på hemförsäkringen så pengarna får ni tillbaks, inte allt kanske men mycket.

7 100 Inlägg
15 februari 2008
dom kan ju inte tvinga dej att åka med!men drygt med att de redan är betalt.
dom får väll ta med sen en släkting ist för dej då kanske smile

jag hadde ochså sagt nej,håller mej hemma ja tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

32 Inlägg
15 februari 2008
Mm själv åker man till Thailand den 26/2 smilesmile

www.garaget.org/kapten222
Corrado G60
Golf III VR6

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 februari 2008
Visst om inte resan som sagt va obetald men som läget va för nu betald och klar skulle ja nog fan hoppat på! fan 3 veckor me familjen vem vet när de blir nästan ggn! kan tilllläga att ja inte alls har nått intresse utanför sverige! var utomlands en ggn och inte mkt för saker man betalar för som sedan bara e minnen wink
Senast redigerat av E30Tompa (15 februari 2008)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

139 Inlägg
15 februari 2008
jag tar gärna över biljetten, vad vill ni ha för den? "kompis billigt" smile
om du har nån syrra i rätt ålder eller så så kan jag ju bo på samma hotell o allt, inga problem smile

kom precis därifrån för 1,5v sedan, underbart

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 februari 2008
Riktigt drygt att dissa dom om det redan var betalt.. inte så kul för dom om dom lagt ut 9k på dig. Men dom kunde ju helt klart frågat INNAN dom gjorde det. Men iaf.. förstår dig.. kan va skönt o ha lite tid för sig själv och slippa alla "res" stress.. jag har inte åkt iväg med mamma eller pappa sen jag var 13år.. stannar jämt hemma. Riktigt skönt o slippa wink

Bmw osv..

Sök