2838
Sök

Hur många här på Gorg ser fram emot GTA IV

517 Inlägg
27 april 2008
#101
FireTraXX skrev:
NeonX skrev:
FireTraXX skrev:

Har "släppts" på scenen.
scenen?
Piratscenen.
Ja, de e ju tråkigt att de kom ut en crackad verison så snabbt, och även innan spelet släppts.. Spelet måste ju sälja för att vi ska få se en uppföljare... Men man förväntar ju att det ska sälja 6 miljoner spel första veckan.. men vi får vänta o se...

/Martin - Wolfsburg GTI

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 april 2008
#102
Har funnits att tanka ner till Xbox360 enda sen 2008-04-23 10:50. smile


DFFL
9 020 Inlägg
27 april 2008
#103
FL3JM skrev:
Har funnits att tanka ner till Xbox360 enda sen 2008-04-23 10:50. smile
2008-04-23
10:00:41 kom det upp på du-vet-vilken-tracker. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

18 Inlägg
27 april 2008
#104
Speltest i HD hemladdningsbart. Ser MYCKET lovande ut big_smile

http://www.gametrailers.com/player/33327.html

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
27 april 2008
#105
FireTraXX skrev:
FL3JM skrev:
Har funnits att tanka ner till Xbox360 enda sen 2008-04-23 10:50. smile
2008-04-23
10:00:41 kom det upp på du-vet-vilken-tracker. tongue
Gå in i din profil och ställ in rätt tidszon, du har +0 GMT, sätt den till +1 CET. Annars stämmer inte tiden. smile

Added  2008-04-23 11:00:41 (10 mins, 12 secs after pre)
Pretime:  2008-04-23 10:50:29


DFFL
9 020 Inlägg
27 april 2008
#106
FL3JM skrev:
FireTraXX skrev:
FL3JM skrev:
Har funnits att tanka ner till Xbox360 enda sen 2008-04-23 10:50. smile
2008-04-23
10:00:41 kom det upp på du-vet-vilken-tracker. tongue
Gå in i din profil och ställ in rätt tidszon, du har +0 GMT, sätt den till +1 CET. Annars stämmer inte tiden. smile

Added  2008-04-23 11:00:41 (10 mins, 12 secs after pre)
Pretime:  2008-04-23 10:50:29
Ahh, det har jag inte ens tänkt på. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fritids-designer
293 Inlägg
27 april 2008
#107
MawE skrev:
FireTraXX skrev:
NeonX skrev:

scenen?
Piratscenen.
Ja, de e ju tråkigt att de kom ut en crackad verison så snabbt, och även innan spelet släppts.. Spelet måste ju sälja för att vi ska få se en uppföljare... Men man förväntar ju att det ska sälja 6 miljoner spel första veckan.. men vi får vänta o se...
åfan tongue finns det en dataversion? tongue

"We can't sit on our arses and say the world owes us a living because we've paid our dues. Me; I think if I fluff a note I'm robbing the kids. You're gonna pour it all on until you drop, so even if they hate you they can still say 'At least they tried'."

DFFL
9 020 Inlägg
27 april 2008
#108
Generalen skrev:
MawE skrev:
FireTraXX skrev:

Piratscenen.
Ja, de e ju tråkigt att de kom ut en crackad verison så snabbt, och även innan spelet släppts.. Spelet måste ju sälja för att vi ska få se en uppföljare... Men man förväntar ju att det ska sälja 6 miljoner spel första veckan.. men vi får vänta o se...
åfan tongue finns det en dataversion? tongue
Nej, inte än.
Släpps först när de tycker att det sålts tillräckligt många nya PS3 och 360.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kung
191 Inlägg
28 april 2008
#109
Är det nån som har hört nått mer om att det kommer mer grejer till 360? det va mycket prat om det ett tag, att dom lagt till extra grejer.. Det senaste jag har hört är att dom har dragit in på lite grejer för att xbox mindre modell(er) inte har tillräckligt med hårddisk, kan det stämma kanske?

/AN


815 Inlägg
28 april 2008
#110
FireTraXX skrev:
Generalen skrev:
MawE skrev:

Ja, de e ju tråkigt att de kom ut en crackad verison så snabbt, och även innan spelet släppts.. Spelet måste ju sälja för att vi ska få se en uppföljare... Men man förväntar ju att det ska sälja 6 miljoner spel första veckan.. men vi får vänta o se...
åfan tongue finns det en dataversion? tongue
Nej, inte än.
Släpps först när de tycker att det sålts tillräckligt många nya PS3 och 360.
Så det kanske kommer en pc verson, det hade varit så j**la nice. Eftersom jag inte har något xbox eller ps sad

NeonX
28 april 2008
#111
Swinge skrev:
Är det nån som har hört nått mer om att det kommer mer grejer till 360? det va mycket prat om det ett tag, att dom lagt till extra grejer.. Det senaste jag har hört är att dom har dragit in på lite grejer för att xbox mindre modell(er) inte har tillräckligt med hårddisk, kan det stämma kanske?

/AN
att det förmodligen diffar lite mellan versionerna PS3 och Xbox360 tror jag, därimot anledningen med mindre h-disk tror jag inte riktigt på, Xbox360 h-disken används bara till att ladda ner saker på, tillbehör till spel, demos o.s.v...förmodligen kan xboxanvändare se framimot lite nya bilar/uppdrag lr dylikt om några månader eller så.

Tveklöst kommer PC versionen vara den bästa, dels för att det är mest prestanda där, dels för att den är sist att släppas, så de lär hinna fixa allt som upptäcks isamband med release på konsoller....

näe...om man skulle ta å lira lite big_smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
28 april 2008
#112
hm undra om det finns någon butik som brutit mot streetdate smile kanske ska gå runt och kolla. köpte ju gran turismo 5 några dagar innan de släpptes smile


Riktiga män kör 5000HK
115 Inlägg
28 april 2008
#113
e34matte skrev:
Sen har du Tversity så har du en jäkla fin multimediacentral, streama video (med undertexter), musik, bilder till din tv TRÅDLÖST ..till o me surfa funkar ju smile går väl säkert på kryssboxen också men jag valde då lätt ps3 över xbox

Kimzza skrev:
Förstår inte att folk kan föredra ps3 framför 360... oki blue-ray javisst, men sen då????
Om det är multimedia central man är ute efter så är det ju xbox(1) som gäller... Läser allt, behöver inte ens zippa upp skiten big_smile

Kolla in min SaaB FILM...
Och min tåg FILM 2008-03-07
2008-06-23 Nu är en liten FILM till klar :-D

1 585 Inlägg
28 april 2008
#114
Fan va jag stör mig på att dom alltid ska släppa alla spelen till Xbox 360 och PS3 först, nu för tiden. Alla gillar inte att spela på en console och sen har inte alla en console. Men men hoppas att det kommer till PC så fort som möjligt. Grymt sugen på att spela det:)

2 126 Inlägg
28 april 2008
Trådstartare
#115
Jolle87 skrev:
Fan va jag stör mig på att dom alltid ska släppa alla spelen till Xbox 360 och PS3 först, nu för tiden. Alla gillar inte att spela på en console och sen har inte alla en console. Men men hoppas att det kommer till PC så fort som möjligt. Grymt sugen på att spela det:)
håller med! Dom kunde ju släppt det till PC samtidigt med konsolerna!


9 108 Inlägg
28 april 2008
#116
Big_JN skrev:
Jolle87 skrev:
Fan va jag stör mig på att dom alltid ska släppa alla spelen till Xbox 360 och PS3 först, nu för tiden. Alla gillar inte att spela på en console och sen har inte alla en console. Men men hoppas att det kommer till PC så fort som möjligt. Grymt sugen på att spela det:)
håller med! Dom kunde ju släppt det till PC samtidigt med konsolerna!
Det kräver mycket mer optimering att släppa till PC därför tar det längre tid att utveckla helt enkelt. Det är lättare att göra spel till konsoll eftersom alla har samma hårdvara.


Living in the fastlane
2 616 Inlägg
28 april 2008
#117
MilleN skrev:
Big_JN skrev:
Jolle87 skrev:
Fan va jag stör mig på att dom alltid ska släppa alla spelen till Xbox 360 och PS3 först, nu för tiden. Alla gillar inte att spela på en console och sen har inte alla en console. Men men hoppas att det kommer till PC så fort som möjligt. Grymt sugen på att spela det:)
håller med! Dom kunde ju släppt det till PC samtidigt med konsolerna!
Det kräver mycket mer optimering att släppa till PC därför tar det längre tid att utveckla helt enkelt. Det är lättare att göra spel till konsoll eftersom alla har samma hårdvara.
har väll lite med att göra att intäkterna blir större till konsoller också i och med att färre laddar hem spelen därav lägger dom mer krut på konsoller?


9 108 Inlägg
28 april 2008
#118
dusty skrev:
har väll lite med att göra att intäkterna blir större till konsoller också i och med att färre laddar hem spelen därav lägger dom mer krut på konsoller?
Kanske det kanske det. Men dom skulle ju fortfarande få sålt lika många konsolspel även om spelet kom ut samtidigt som pc. Men det kan ju ha med det att göra att dom lägger pc-versionen på lägre prioritet iofs.


Montör
664 Inlägg
28 april 2008
#119
MilleN skrev:
Big_JN skrev:
Jolle87 skrev:
Fan va jag stör mig på att dom alltid ska släppa alla spelen till Xbox 360 och PS3 först, nu för tiden. Alla gillar inte att spela på en console och sen har inte alla en console. Men men hoppas att det kommer till PC så fort som möjligt. Grymt sugen på att spela det:)
håller med! Dom kunde ju släppt det till PC samtidigt med konsolerna!
Det kräver mycket mer optimering att släppa till PC därför tar det längre tid att utveckla helt enkelt. Det är lättare att göra spel till konsoll eftersom alla har samma hårdvara.
Det handlar ju dels om optimering och progammeringen som du säger. (För er som undrar varför, så har det mycket att göra med att alla datorer har olika hårdvara, även om de alla använder Windows som operativsystem. Spelet måste optimeras för att fungera med en väldigt stor mängd olika hårdvarukonfigurationer, och även för att kunna köras på 3-4 olika operativsystem (XP/XP64/Vista/Vista64). T.ex. en xbox har alltid samma operativsystem, och alltid samma hårdvara. Samma gäller givetvis PS3an.

Samtidigt så vet Rockstar games, lika väl som ni, du och jag att en PC alltid är mer kraftfull, vilket Rockstar givetvis vill använda sig utav. Som med både GTA3, Vice och SA så har PC-versionen haft bättre texturer och massvis med andra grafikförbättringar, vilket vi självklart kan vänta oss även vad gäller GTAIV. Det jag sett av GTAIV än så länge grafikmässigt har inte varit ens i närheten av den grafik en bra dator i dagsläget skulle kunna klara av.

En annan anledning till fördröjningarna är ju att Rockstar antagligen har avtal med både Sony och Microsoft vad gäller releaserna.

För övrigt så är PC-versionen utav GTA IV bekräftad och förväntas släppas under hösten 2008 smile
Senast redigerat av berthelsen (28 april 2008)

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 april 2008
#120
Äh GTA har aldrig varit bättre på pc än konsoll...e utvecklat för konsoll och anpassat för de, det enda dom gör är att konvertera skiten o kanske slafsa på lite lite bättre grafik, men de lär de knappast göra nu...de e helt enkelt så att de tjänar mer pengar på konsoll.
Troligtvis blir det väl ännu en i raden (på senare tid) värdelösa konverteringar.



Sök