3495
Sök

Instrumentbelysning / Stereo samband i Audi 80?

27 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Tja!

Har fått låna en Audi80 av en polare medan jag säljer min egen bil, och jag tänkte göra en insats för att laga stereon i den medan jag får låna den. Det har uppstått lite frågor kring det hela...

1. Är det normalt att koppla stereon på samma tråd som instrumentbelysning? Vrider jag ner instrumentbelysningen så dör stereon...

2. Har Audi problem med minnesströmmen till stereo? (Den håller minnet i ~30 sekunder utan att motorn är igång, sen får man snällt ställa in allt igen...)

3. Har Audi 80 -93 bara 2 högtalare vid leverans? Finns hål för fler i bilen, men jag misstänker att det är förre ägaren som gjort dom eftersom kablar och kontakter bara verkar finnas för dom 2 högtalarna ovanpå instrumentpanelen.

Det verkar som om det suttit ett Cargard larm i bilen som är "nästan" urkopplat, centrallåset fungerar inte från förardörren, tändningsnyckeln går inte att starta bilen med utan man måste använda en knapp efter att ha vridit på tändningen, osv osv...

Hör allt det här ihop med larmet, eller är stereobiten "standard"?

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
16 februari 2008
Hmm jag tycker det låter som om någon hemmapulare har ställt till med "lite" prolem i det elsystemet.

Hur F*N kan man koppla stereon på instrumentbelysningen ?
Ska finnas en egen kabel till det.

Audi har inga problem med minnesströmen. Problemet är klåparen som fixat i bilen innan
som inte kan ett skvatt om hur man kopplar. Den som gjorde det borde inte få peta på annat än
det som behövs för att köra bilen.

Hmm vad är det för modell av bilen ?
Finns nog högtalare ibak också men jag är inte säker.

När det gäller larmet lär du inte kunna vara säker på vad som är fel när klåparharry har kopplat det
som det låter som.

Ja du har lite att göra om du ska ordna upp detta big_smile
Men ja först och främst så letar du eller drar en ny kabel som bara går till stereon.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

27 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Haha, misstänkte att det var tattaren innan som ställt till med det hela... lol

Ville bara kolla eftersom jag har ett diffust minne av en kollega som mumlat något om att dra instrumentbelysning till stereo i en Audi (eller kanske WV...)

Nu vet jag vad jag har att göra i alla fall... hmm

Tack för hjälpen! smile

Sök