2417
Sök

Nya högtalare i BMW E39

Tyskstuk
466 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Hej!

Ska köpa mig en stereo som driver ut 4*50w och tänkte samtidigt försöka hitta nå prisvärda 5,25 och byta i alla fyra dörrarna. Tänkte höra om det finns några 5,25 högtalare som ni rekomenderar mer än några andra om man bara ska driva stereon.

Jag menar vad ska jag köpa för ljud för att det ska låta bättre än orginal ljudet?

ps. Tror väl det är samma orginal högtalare i de flesta Bmw e39? Det är iaf fyra 5.25 i dörrarna och tror det är något i hatthyllan också.

Tack på förhand!

Team Autohifi!
865 Inlägg
16 februari 2008
Litet tips:
I din bil sitter det små lådor. använ dem till de nya högtalarna dock ställer det krav på att du inte har ett jätte inbyggnadsdjup på middarna. samt att de inte kräver så stora lådor.
De flesta högtalare låter bättre än orginal i E39.

Lycka till!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
16 februari 2008
Vad hade du tänkt att lägga?

Tyskstuk
466 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Jadu upp till 1000kr inkl. sladdar och delningsfilter. Fast jag bryr mig inte så jävla mycket om dem blir lite dyrare. Bara det är det mest prisvärda:)

Tyskstuk
466 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Förresten! såg just att det är 5.25or i framdörrarna medans det inte var några alls i bakdörrarna fast det var några uppe i hatthyllan. Tror det är Business paketet.

Någon som vet vad det är för storlek på hatthyllehögtalarna i en e39 med business paket?

3 Inlägg
4 september 2009
Har en e39 jag med , fast 523ia, kombi, men där iaf så sitter det 5,25 bak i taket, grannen har en e39 sedan och jag är ganska säker på att det är 5,25 i hatthyllan ,  e39 har ju en plastlåda innanför dörrsidan som högtalaren sitter i då den är rätt liten så är det ganska svårt att få ut midbas ur dem, men jag fick ett tips från BRL att göra ett hål i plastlådan så att ljudet kommer ut i dörren,  rekomenderade högtalare är jbl 5,25er från gto serien, lättdrivna och har monterats i e39 förut med bra resultat ! lycka till

Hewi
571 Inlägg
4 september 2009
Ja det är 5.25" runt om i E39 sedan , under hatthyllan är det koaxialer medans det i framdörrarna är kitt men det går att sätta koaxialer även där. Är plastlådor(små) även till högt under hatthyllan.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

372 Inlägg
4 september 2009
Senast redigerat av Martinfyhr (4 september 2009)

60 Inlägg
6 september 2009
nån som vet vad det e för högtalare i en m3 e46 coupe utan hk sitter 4 st i framdörrarna 2 större o 2 diskanter

och 2 större i hatthyllan.... vad ska jag köpa för nått måste byta då det låter för jävligt i bilen nu sad

ljudfantast
1 372 Inlägg
6 september 2009
Martinfyhr skrev:
http://www.n-core.se/index.php?option=c … ;Itemid=38

Ett litet tips bara smile

game over, allt TS behöver veta wink

Sök