3426
Sök

Biltemas Sportluftfilter

529 Inlägg
7 mars 2008
köp nått av mina filter jag har på bild  lär du inte bli  missnöjd

Volvo fore life :)

26 Inlägg
7 mars 2008
KÖP INTE förstörde min lmm på calibran

26 Inlägg
8 mars 2008
camaro67 skrev:
Calibra_LKPG skrev:

Och du tror att de va för att de va ett biltemafilter?

annars ä dä ju konstigt gick sönder direkt när ja satte på det filtret

505 Inlägg
8 mars 2008
Det lär ju inte gå sönder direkt. Det krävs åtskilliga mil för det, du kan t.o.m köra utan filter ett tag om du vill.

Din LMM måste ha varit kass redan innan.

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
8 mars 2008
mrdanjel skrev:
blablabla, alla säger mot varandra. Kan ni inte göra ett test helt enkelt, å ge oss lite siffror och tal. Därefter kan vi dra slutsatser.

Ikea säljer med billiga möbler ijämförelse med andra affärer. Men inte är dom skit för det? 

Ikea har väll inte världens bästa möbler. Det ända jag har köpt därifrån är bestick och matlådor. Det håller ju men är rangligt och finns i tusentals andra hem också.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

313 Inlägg
9 mars 2008
roxe skrev:
mrdanjel skrev:
blablabla, alla säger mot varandra. Kan ni inte göra ett test helt enkelt, å ge oss lite siffror och tal. Därefter kan vi dra slutsatser.

Ikea säljer med billiga möbler ijämförelse med andra affärer. Men inte är dom skit för det? 

Ikea har väll inte världens bästa möbler. Det ända jag har köpt därifrån är bestick och matlådor. Det håller ju men är rangligt och finns i tusentals andra hem också.

Sa inte att dom hade världens bästa möbler? Sa dom var billiga och bra. En jämförelse med biltema som okcså är billiga och bra? Läs.

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

The one and only
1 091 Inlägg
9 mars 2008
Har en kompis som har kört utan luftfilter i drygt ett år och det är inget som har gått sönder smile (JA det är en motor med LMM). Så OM nånting nu skulle gå sönder när man monterar Biltemas luftfilter så behöver det ju inte bero på just det wink Kan ju faktist vara så att den detaljen som gick sönder var så sliten så den helt enkelt inte skulle hålla längre oavsett vilket av världens alla luftfilter man skulle sätta dit...

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
9 mars 2008
De finns nog 5347 trådar om dessa förbannade filter!! Varför inte bara gå o köpa ett?? Eller varför inte bara lägga till ett par hundra spänn o köpa ett riktigt Sportfilter!

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

Driver
195 Inlägg
9 mars 2008
Calibra_LKPG skrev:

Hur skulle ett filter ta sönder din lmm ?? och hur skulle just biltemas göra de??.  (kass bil i så fall)

of Dalen <Drifting fore live>

Better than God \o/
1 883 Inlägg
9 mars 2008
Mysko vad nivån på stavning sjönk helt plötsligt....   Alla volvoraggare kan väl köra med biltemafilter, om era  gamla volvos inte mår bra av det märker ni troligen inte större skillnad ändå och skulle ni märka det finns det ju delar på skroten.

Nyare, dyrare bilar som inte är gjorda med yxa och handslägga och där med är lite mer sofistikerade gillar inte att det kommer med en massa skit i insugningsluften. Det som går med in förbi filtret kan göra sönder just lmm, turbo, kolvtoppar etc.

Så vi som har bilar som man inte fördubblar värdet på genom att tanka kan ju få köpa riktiga luftfilter? smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

The real Swede
56 Inlägg
9 mars 2008
TenZer skrev:
Är du rädd om bilen? Köp riktiga grejjer! Har du däremot för avsikt att överlänma bilen till skroten innom en snar framtid, ja då ska du passsa på att köpa upp hela biltemas sortiment och trycka in.

Biltemas olja

Statoil

TenZer skrev:
oljefinter

WIX

TenZer skrev:
luftfilter

WIX

TenZer skrev:
soppafilter

WIX

Här har du leverantörerna, så kan alla medlemmar bilda sig egna uppfattningar om det är skit eller om det går att använda, ok?

Mvh,

Swede///
Senast redigerat av _swede_ (9 mars 2008)

Mvh,
Eric Hjelte

The real Swede
56 Inlägg
9 mars 2008
Det fanns en blå VW Bora turbo i södertäljetrakten som gick rätt bra på strippen, ägaren jobbar/jobbade på scania i s-tälje och har bromsat bilen med olika luftfilter. Konstigt nog gav den mest hk med biltemas vanliga iläggsfilter, om jag kommer ihåg rätt så hade ägaren även gjort lite labbjobb på biltemas grejor och hade inget negativt att säga.

Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han hette men någon kanske känner igen bilen och ägaren, bara att fråga honom vad han tycker om biltemas olja och filter, ok?

Mvh,
Eric Hjelte

Meister
6 763 Inlägg
9 mars 2008
Calibra_LKPG skrev:
camaro67 skrev:
Calibra_LKPG skrev:

Och du tror att de va för att de va ett biltemafilter?

annars ä dä ju konstigt gick sönder direkt när ja satte på det filtret

De kan inte vara så att den fick fel värden eller att något annat hände? Jag kan lova att de hade hänt precis samma sak om de hade varit ett k&n-filter eller något annat

812 Inlägg
10 mars 2008
MrTurbo skrev:
Mysko vad nivån på stavning sjönk helt plötsligt....   Alla volvoraggare kan väl köra med biltemafilter, om era  gamla volvos inte mår bra av det märker ni troligen inte större skillnad ändå och skulle ni märka det finns det ju delar på skroten.

Nyare, dyrare bilar som inte är gjorda med yxa och handslägga och där med är lite mer sofistikerade gillar inte att det kommer med en massa skit i insugningsluften. Det som går med in förbi filtret kan göra sönder just lmm, turbo, kolvtoppar etc.

Så vi som har bilar som man inte fördubblar värdet på genom att tanka kan ju få köpa riktiga luftfilter? smile

personligen tror ju jag att du sj åker omkring i en skruttig gammal opel ascona som du får putta varje gång du ska någonstans men de  ju va ja tror efftersom att du inte lägger ut din bil.

å varför skulle biltemas filter vara så dåliga för? hur många tester tror ni inte dom måste gå igenom för att få sälja grejerna? är de bara skit får dom ju inte sälja de lr hur? de e väl bara å slänga på å se hur de går värre än så är de inte?  körde med piper X filter på min tic tidigare (va nytt när ja satte på de) men den drog så jävla mkt soppa så ja bytte till ett biltema filter å nu går den fan så mkt bätre kan nån förklara de? blev fan så mkt bätre luft blandning med biltema filter..  visst att du kanske får byta de lite offtare men men de priset så tjänar du ändå på de lr hur?

man lever bara en gång..

Arg Snickare
875 Inlägg
10 mars 2008
mican skrev:
http://www.garaget.org/gallery/archive/11967/258124_7c0osj.jpg
så ser min turbo ut idag efter att man använt biltemas "sportfilter"

ser bra ut. du har ju en Peugeot.

The one and only
1 091 Inlägg
10 mars 2008
Ja det ser ju verkligen ut som om vi kommer fram till ett bra svar snart smile

För alla kommer väll ihåg vad frågan var?
Waller90 skrev:
Hejsan undrar om sportluftfilterna på Biltema e nått att ha, och om man behöver bygga om nått för att de ska bli bra te en Saab ng900?

Tråden handlade ju trots allt inte om att smutskasta andra o klaga på andras bilval eller liknande.... roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

1 131 Inlägg
11 mars 2008
evilaudio skrev:
kört utan filter i 3 år på privat bilen.. filter e bara för fegisar..wink

asg*lol

Avstängd
1 266 Inlägg
11 mars 2008
Min kompis har kört med biltemas på sin s80 i några månader nu..inga problem enså länge.. jag därimot skulle inte göra det ! dumt att chansa, k&n är det som gäller tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Fartdåre
53 Inlägg
11 mars 2008
kör biltemas filter i min saab 900
å de har funkat änsålänge

Sök