m_straat skrev:
Ännu en tråd där fullständigt grundlösa argument kastas omkring. Om jag visar en bild på ett slitet däck, kan du då säga hur långt jag har kört? Knappast.
Att använda priset som ett argument för att ett filter är bättre än ett annat är farligt, mig veterligen så har Koenigsegg fortfarande problem med kvaliteten, det hindrar inte dem från att ta 5 miljoner för en bil.
Jag föreslår följande garagevetenskapliga test.
1. Köp Biltemas filter.
2. Montera det på din dammsugare.
3. Sätt in ett HELT NYTT dammsugarfilter i dammsugaren.
4. Häll ut 10 kg finbetong på golvet eller varför inte tidigare nämnda blästersand? Lägg filtret i betongen i exakt 20 minuter.
5. Om din dammsugare har en tryckindikator så notera vad den visade.
6. Stäng av dammsugaren. Ta bort dammsugarfiltret.
7. Gå till din gamla biologilärare och låna ett mikroskop, eller köp ett om du har råd.
8. Uppskatta nu partiklarnas storlek och antal genom att dela in dem i storleksklasser och räkna hur många partiklar som finns av varje storlek på en lagom stor ruta (typ 10mmx10mm).
Gör nu om det hela med ett dyrare sportluftfilter och ett pappersfilter och jämför. Om du dessutom noterat vilket tryck du hade så kan du även jämföra deras flödesförmåga. Posta gärna resultatet i tråden.
Annars funkar det säkert väldigt bra att skriva fler förolämpningar med stora bokstäver eller referera till mormors gamla peugeot.
/m