3514
Sök

Biltemas Sportluftfilter

313 Inlägg
11 mars 2008
#81
XL skrev:
kör biltemas filter i min saab 900
å de har funkat änsålänge
GUD FINNS! Där fick du ditt svar, vad du nu hette som startade tråden. SNABBT KOM ADMIN Å STÄNG TRÅDEN, FOOOOOORT!

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

The one and only
1 091 Inlägg
12 mars 2008
#82
TheFinnishFlash skrev:
Min kompis har kört med biltemas på sin s80 i några månader nu..inga problem enså länge.. jag därimot skulle inte göra det ! dumt att chansa, k&n är det som gäller tongue
"dumt att chansa" ? tongue Var det inte du som sa att du börnade på backen så att vxl-låda och bakaxel rasade? wink Jag skulle ju kalla det att chansa rätt ordentligt hehe Ett biltema filter gör nog inte lika stor skada....

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Intresseklubben
673 Inlägg
12 mars 2008
#83
värst va alla har imot biltema.. dem kostar ju bara 150 kr, små pengar.. åk och testa.. märker ni att bilen går sönder p.g.a luftfiltret, vänd er till biltema och säg att dem ska betala det..

jag tror det e samma skit på varje ställe.. bara dem kör det billigare..

/Mvh Andreas

Avstängd
35 Inlägg
12 mars 2008
#84
Visst att biltema har haft en kvalité som är likvärdig vinterkräk sjukan och kik hosta tillsammans men nu på senare år så har deras kvalité ökat till vilken bildelskedjas kvalité som helst..smile

Powerd By Ford scorpio -95

Intresseklubben
673 Inlägg
12 mars 2008
#85
Teamturbo87 skrev:
Visst att biltema har haft en kvalité som är likvärdig vinterkräk sjukan och kik hosta tillsammans men nu på senare år så har deras kvalité ökat till vilken bildelskedjas kvalité som helst..smile
Precis! words!

/Mvh Andreas

fälg fantast
1 086 Inlägg
12 mars 2008
#86
jag köpte från biltema, sen dess har bilen bara krånglat och krånglat, hittade massa skit inuti filtret, fyfan nu har toppen gått, skulle itne förvåna mig om det var tack vare filtret, aldrig mer biltema, jävla skit saker

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Makaronborrare
993 Inlägg
12 mars 2008
#87
Lowenhart skrev:
jag köpte från biltema, sen dess har bilen bara krånglat och krånglat, hittade massa skit inuti filtret, fyfan nu har toppen gått, skulle itne förvåna mig om det var tack vare filtret, aldrig mer biltema, jävla skit saker
Låter ju konstigt att toppen skulle gå pga ett dåligt luftfilter? Sen är det väl meningen att skiten ska sitta i filtret och inte motorn tongue


Avstängd
35 Inlägg
12 mars 2008
#88
Lowenhart skrev:
jag köpte från biltema, sen dess har bilen bara krånglat och krånglat, hittade massa skit inuti filtret, fyfan nu har toppen gått, skulle itne förvåna mig om det var tack vare filtret, aldrig mer biltema, jävla skit saker
Det är för att de flesta som köper öppet luftfilter inte kompletterar men en special olja som man sprayar på luftfiltret.. visst de går ju bra utan men ska man vara optimal så ska man ju göra de.. sen kan de vara som så att de kan vara att du inte fått riktigt tätt när du monterade de?.. jag kör med biltema filter på min strippen bil som suger i sig mycket mer luft än en orginalare, den är för övrigt en 2,5l v6 men stor turbo och jag har inte märkt några som helst problem, och då ska du veta att den används mycket flitligt på både strippen och gata...

Powerd By Ford scorpio -95

40 Inlägg
12 mars 2008
#89
oftast så får man vad man betalar för...

Hellre herpes än saab:p

7 Inlägg
18 mars 2008
#90
Måste man behandla biltemas luftfilter med olja lr något innan man sätter dit det?, eller är det redan gjort?..

nån som vet?

The one and only
1 091 Inlägg
18 mars 2008
#91
uKKla skrev:
Måste man behandla biltemas luftfilter med olja lr något innan man sätter dit det?, eller är det redan gjort?..

nån som vet?
Dom är underhållsfria, står det på kartongen men det skulle säkert inte skada med lite olja på.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Driver
195 Inlägg
18 mars 2008
#92
Volvo Knugen skrev:
uKKla skrev:
Måste man behandla biltemas luftfilter med olja lr något innan man sätter dit det?, eller är det redan gjort?..

nån som vet?
Dom är underhållsfria, står det på kartongen men det skulle säkert inte skada med lite olja på.
Jag har haft biltemas sportluftfilter. ingen skilnad mot orginal eller något annat sportluft filer jag har haft.

of Dalen <Drifting fore live>

34 Inlägg
18 mars 2008
#93
Ännu en tråd där fullständigt grundlösa argument kastas omkring. Om jag visar en bild på ett slitet däck, kan du då säga hur långt jag har kört? Knappast.

Att använda priset som ett argument för att ett filter är bättre än ett annat är farligt, mig veterligen så har Koenigsegg fortfarande problem med kvaliteten, det hindrar inte dem från att ta 5 miljoner för en bil.

Jag föreslår följande garagevetenskapliga test.

1. Köp Biltemas filter.
2. Montera det på din dammsugare.
3. Sätt in ett HELT NYTT dammsugarfilter i dammsugaren.
4. Häll ut 10 kg finbetong på golvet eller varför inte tidigare nämnda blästersand? Lägg filtret i betongen i exakt 20 minuter. 
5. Om din dammsugare har en tryckindikator så notera vad den visade.
6. Stäng av dammsugaren. Ta bort dammsugarfiltret.
7. Gå till din gamla biologilärare och låna ett mikroskop, eller köp ett om du har råd.
8. Uppskatta nu partiklarnas storlek och antal genom att dela in dem i storleksklasser och räkna hur många partiklar som finns av varje storlek på en lagom stor ruta (typ 10mmx10mm).

Gör nu om det hela med ett dyrare sportluftfilter och ett pappersfilter och jämför. Om du dessutom noterat vilket tryck du hade så kan du även jämföra deras flödesförmåga. Posta gärna resultatet i tråden.

Annars funkar det säkert väldigt bra att skriva fler förolämpningar med stora bokstäver eller referera till mormors gamla peugeot.

/m

Varför? För att det går...

Med.lem
3 759 Inlägg
18 mars 2008
#94
m_straat skrev:
Ännu en tråd där fullständigt grundlösa argument kastas omkring. Om jag visar en bild på ett slitet däck, kan du då säga hur långt jag har kört? Knappast.

Att använda priset som ett argument för att ett filter är bättre än ett annat är farligt, mig veterligen så har Koenigsegg fortfarande problem med kvaliteten, det hindrar inte dem från att ta 5 miljoner för en bil.

Jag föreslår följande garagevetenskapliga test.

1. Köp Biltemas filter.
2. Montera det på din dammsugare.
3. Sätt in ett HELT NYTT dammsugarfilter i dammsugaren.
4. Häll ut 10 kg finbetong på golvet eller varför inte tidigare nämnda blästersand? Lägg filtret i betongen i exakt 20 minuter. 
5. Om din dammsugare har en tryckindikator så notera vad den visade.
6. Stäng av dammsugaren. Ta bort dammsugarfiltret.
7. Gå till din gamla biologilärare och låna ett mikroskop, eller köp ett om du har råd.
8. Uppskatta nu partiklarnas storlek och antal genom att dela in dem i storleksklasser och räkna hur många partiklar som finns av varje storlek på en lagom stor ruta (typ 10mmx10mm).

Gör nu om det hela med ett dyrare sportluftfilter och ett pappersfilter och jämför. Om du dessutom noterat vilket tryck du hade så kan du även jämföra deras flödesförmåga. Posta gärna resultatet i tråden.

Annars funkar det säkert väldigt bra att skriva fler förolämpningar med stora bokstäver eller referera till mormors gamla peugeot.

/m
Klockrent!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

1 002 Inlägg
2 april 2008
#95
inget att rekomendera, du kommer bara att förlora effekt och riskera turbo ras.. Betala nåra hundra mer och köp ett från K&N, då kommer bilen att bli glad..smile

...

57 Inlägg
2 april 2008
#96
dahboy skrev:
inget att rekomendera, du kommer bara att förlora effekt och riskera turbo ras..
TJENNA LOTTA, ofta du förlorar effekt när du byter till öppet luftfilter, snarare tvärtom grabben...
Mer luft = mer effekt.

kan meddela att jag har biltemas luftfilter på min 900ng och har absolut inga problem med det, sen så låter det gött som faiiin också tonguebig_smile

"fattar inte hur du kan upploada med din afrikanska adsl uppkoppling. tankar i 20kb/s, skandalöst. tankar fan snabbare från en chinesefarm som spelar wow och tankar 10 filmer från sin polare."

The one and only
1 091 Inlägg
2 april 2008
#97
knugis skrev:
dahboy skrev:
inget att rekomendera, du kommer bara att förlora effekt och riskera turbo ras..
TJENNA LOTTA, ofta du förlorar effekt när du byter till öppet luftfilter, snarare tvärtom grabben...
Mer luft = mer effekt.

kan meddela att jag har biltemas luftfilter på min 900ng och har absolut inga problem med det, sen så låter det gött som faiiin också tonguebig_smile
Du kan förlora effekt..... roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

82 Inlägg
2 april 2008
#98
Köp ett insattsfilter från K&N... vill du ha ljudet från ett öppet filter ta så bort 1/3-del av botten på luftburken
Senast redigerat av Cyrax1 (2 april 2008)


The one and only
1 091 Inlägg
2 april 2008
#99
Cyrax1 skrev:
Köp ett insattsfilter från K&N... vill du ha ljudet från ett öppet filter ta så bort 1/3-del av botten på luftburken
Ja det är ju ett av dom bättre allternativen om man nu vill ha insugsljudet. Annars kan man ju ha kvar standardfiltret och bara kapa ur/borra massa hål i botten, då får man ljudet och man behåller filtereffekten smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

519 Inlägg
2 april 2008
#100
Hmm jag skulle då absolut inte köpa nå på biltema, eller som jag säger: Feltema!



Sök