3359
Sök

FWD eller RWD eller 4WD

1 754 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Vilken är bäst?
Senast redigerat av Holiace (17 februari 2008)

Jag kan inget om allt.

Dr Snuggles
956 Inlägg
16 februari 2008
Varför skulle FWD vara snabbare ? :S

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

1 754 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Hela grejen var om det är värt att köpa en Ford sierra som drar, har mindre hästar och är långsammare än en Opel Kadett 16v med FWD.

Jag kan inget om allt.

7 100 Inlägg
16 februari 2008
ja kör både och ja!
men ja föredrar FWD!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

German Engineering
9 083 Inlägg
16 februari 2008
RWD utan tvekan wink

Mvh/Sam176

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

482 Inlägg
16 februari 2008
vet inte riktigt hur du fått den uppfatningen. Snabbast mest grepp har en 4wd sen en rwd och sist fwd den har ju sämsta tänk bara att jobba med. Varför är fwd billigare en rwd ? du kan ju inte jämföra billar i olika klasser går inte att jämföra en bmw 3 serie med en nissan bluebird

just real power
no turbo shit

1 827 Inlägg
16 februari 2008
Alla gånger en Opel framför Ford. Jag hoppas dock du pratar om en GSi? Är väldigt pigga saker det där, särskilt om man jämför med en trött Sierra.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

1 754 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Så det är värt att det kostar mer att köra och att bilen är lite långsammare bara för att få sladda?

Jag kan inget om allt.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
17 februari 2008
personligen har jag alltid varit RWD fantast, är visserligen det fortfarande trots köp av FWD (som jag fortfarande inte lärt mig hantera, rent av farligt vid gaspådrag med lite hästar under huven)

men RWD är ju även helt klart roligast! Burna, sladda åsv...

men kommer jag ihåg rätt så e det FWD som vinner på raksträckan å inte RWD...

284 Inlägg
17 februari 2008
Holiace skrev:
Så det är värt att det kostar mer att köra och att bilen är lite långsammare bara för att få sladda?

någon annan kan väl inte bestämma åt dig om det är värt det? hmm
jag fattar fan inte varför folk frågar om sånt här.. vissa föredrar fwd, andra rwd, vad du föredrar vet väl bara du? jag själv skulle aldrig köpa nåt framhjulsdrivet.

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

1 827 Inlägg
17 februari 2008
Holiace skrev:

Nej. Bilen du pratar om är för trött för att vara rolig även om den är RWD.

Jag har kört både och, visst det är kul att sladda bla bla bla... Men det går fan inte långsammare när man kör aktivt med en FWD om du kör på rätt sätt. Har själv kört ifrån många potenta RWD bilar när det svänger lite med min FWD.

Köp en Kadett GSi 16v om du väljer mellan den och en Sierra.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

hater
656 Inlägg
17 februari 2008
FWD = Bana
RWD = Drift
4WD = Drag

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

1 754 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Jag kollar på alla möjliga bilar.

Jag vill ha fart men ändå inte betala för mycket per mil.

Av de bilar jag kollat på så är det bara FWD-bilar som är snabba utan att dra för mycket.

Jag kan inget om allt.

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
17 februari 2008
RWD e klart roligast, ifs så ha ja ju inte haft nån vettig 4WD bil heller men det kommer å då kanske man ändrar sig cool

Son Of Murphy
782 Inlägg
17 februari 2008
Jag vet faktiskt inte vilket jag föredrar. Har haft både och, och har hittat både för och nackdelar hos dom båda...
Det där med en FWD skulle gå snabbare, både ja o nej. Har åkt ifrån många RWD med mina FWD i acc faktiskt, och tänker man lite så ja motorn tynger ju ner i fram, MEN en FWD stegrar ju när man drar på om upphängningar är helt orginal... hmm

Något som jag däremot AVSKYR med en FWD är att när man halkar tappar man styrförmågan.* Men den är lättare att häva en FWD sladd, bara o koppla ur, eller om man vill leka så bara rycka i kryckan.
Däremot en RWD är inget för mig så där. Har inte lärt mig o hantera dom i vinterväglag. Hade en Manta en gång i tiden och den var ju helt fel viktfördelning på, och körde man för sakta så betedde den sig som en FWD (dvs. tenderade gå rakt fram) och körde man fort gjorde man en 180gradare i varje korsning! tongue

* Vilket leder oss obönhörligen in på vilka däck man ska ha var... Jag säger bara bästa däcken i fram, varesej det är FWD eller RWD! Bosse Bildoktorn o Trafikmagasinet släng er i väggen, vad gäller den frågan! Har man bra däck i fram, minskar risken att bilen kanar rakt fram i kurvor o dyligt.
Tack för ordet! big_smile
Senast redigerat av Mankan1978 (17 februari 2008)

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2008
Så fort det börjar svänga så har 4wd helt överlägset grepp, där kan ni inte säga emot.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
17 februari 2008
de e cykel som gäller för dig än så länge wink

Son Of Murphy
782 Inlägg
17 februari 2008
psilo skrev:

Elakt men sant kanske! lol

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
17 februari 2008
Mankan1978 skrev:
psilo skrev:

ja förvisso men hoppas han har en smula humor, jag var bara tvungen smile

som första bil hade jag definitivt slagit till på en sierra. bra att sladda av sig lite tills man skaffar nå värre tycker jag.

Son Of Murphy
782 Inlägg
17 februari 2008
psilo skrev:
Mankan1978 skrev:
psilo skrev:

ja förvisso men hoppas han har en smula humor, jag var bara tvungen smile

som första bil hade jag definitivt slagit till på en sierra. bra att sladda av sig lite tills man skaffar nå värre tycker jag.

Jo man kan ju hoppas! wink

Hehe, nja en Ford är alltid en Ford. Vitryker, luktar olja i avgaserna och knackar i ventilerna! big_smile
Närå, haft två Sierror själv, men det var ju innan man fick intresse av o sladda o leka! tongue Men nja, jag står fast vid mina FWD faktiskt... Säkrare om inte annat, trots nackdelarna jag skrev innan

Sök