2304
Sök

Styling Avensis Kombi 06

2 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Har precis beslutat att köpa en Avensis Kombi -06.

De är ju inte så roliga i standardutförande men verkar vara en bra bil för en vanlig familj.

Har kollat lite på nätet och hittat lite saker som jag skulle vilja göra:

- Byta fälgar, har sett att en del har 18", funkar det eller är 17" bättre???
- Sänkning, någon som vet vad Toyotas egna satser kostar jämfört med de som finns att köpa på nätet?
- Tona rutor, finns det färdigskuren film att köpa? Har kikat men inte hittat...
- Ev bakre spoiler, blir färgen densamma om man monterar efteråt, någon som vet vad en bakre takspoiler kostar?

Tar tacksamt emot alla råd!

1 297 Inlägg
17 februari 2008
Tja

Om du har sett Avensis med 18" så går det. Ju större fälgar man har destu mer soppa drar bilen(Fälgen väger mer=)). Sen blir det stötigare också och det är kanske något man inte uppskattar på en familjebil(Större fälg = Mindre gummi, man får inte ändra rullomkretsen mer än 5%. Iofs så får inte jag ha större fälgar än 16" men jag kör på 18" för de smile). Sänkningssatser hos toyota är förmodligen Svindyra, köp från nätet istället. När man tonar en ruta så lämnar man antingen in bilen för att få det proffsigt gjort, eller så gör man det själv och då skär man filmen själv också. Bakspoiler tittade jag på www.scstyling.com, den kostar 1350kr och jag tror även de hade sportfjädrar till avensis. Om det blir samma färg eller inte beror på hur duktig lackeraren är och hur noga du är.

mvh Tobbe

2 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Enligt vägverket får man ha 17" fälgar med lägre profil på däcken, så det kanske är att föredra.
Fälgbyte och ev sänkning är väl det första som står på listan....

Sök