3672
Sök

airbaglampan lyser?

160 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
min iarbaglampa har börjat lysa o jag har ingen aning om vad som är fel!
ingen airbag har löst ut så jag misstänker att det bara är en givare som e kass eller nått.

nån som vet vad som kan vara fel och hur mycket det kommer kosta att göra vid ca?
bilen är en audi s4 -99a.

82 Inlägg
17 februari 2008
det kan vara fel i styrboxen

243 Inlägg
17 februari 2008
eller någon gvare som är kass,brukar ibland sitta givare vid bältena som brukar ge sig...

Kolla gärna in mitt Turbo-Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=159288

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 februari 2008
har inget utlöst sig så varför bry sig? kostar ju för mkt för att de bara ska stoppa in en kabel och kika efter vad som är felet

som tex på saab ska de ha 1400 kr för och bara stoppa in kabeln och se vad felet är sen ska nått bytas sen arbetskostanden på de och då är trots allt saab inte så spec dryt märke lr nått sånt

så varför inte göra som jag kör och skiter i SRS lampan och krachar man så vet man att man slår sönder facet;)

160 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
har inget utlöst sig så varför bry sig? kostar ju för mkt för att de bara ska stoppa in en kabel och kika efter vad som är felet

som tex på saab ska de ha 1400 kr för och bara stoppa in kabeln och se vad felet är sen ska nått bytas sen arbetskostanden på de och då är trots allt saab inte så spec dryt märke lr nått sånt

så varför inte göra som jag kör och skiter i SRS lampan och krachar man så vet man att man slår sönder facet;)

jo egentligen struntar jag oxå i de... men jag tänker på besiktningen. dom e nog inte så förtjusta i att lampan lyser... nån som vet nåt bra o smidigt sätt som gör att den slocknar då? smile

741 Inlägg
17 februari 2008
Jag skulle åka direkt till en Verkstad, jag tar säkerheten framför pengarna, men det är ju jag det..

Att hitta felet själv som hemma pulare kan då inte vara lätt, och när det gäller en sådan pass viktigt säkerhets grej så ska man nog inte börja pilla med det själv hmm

Kokar ris
923 Inlägg
17 februari 2008
har samma problem med päronens seat cordoba, den var på besiktning i fredags med lysande airbaglampa, gick igenom med blankt papper, det är tydligen inte deras bekymmer eller nått i den stilen hade han sagt.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

160 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
cenoxide skrev:
har samma problem med päronens seat cordoba, den var på besiktning i fredags med lysande airbaglampa, gick igenom med blankt papper, det är tydligen inte deras bekymmer eller nått i den stilen hade han sagt.

jasså?
tycker det verkar konstigt. e inte bilbrovningens huvudsakliga uppgift att se till så att bilen inte framförs på ett säkert sätt både för än själv och omgivningen?

dom måste npg ha haft en bra dag på bilprovningen. smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 februari 2008
jag besade min saab för exakt 1 vecka sen utan anmärkning bra och veta att avgasröret läcker och airbag lampan har aldrig funkat under min ägo att airbagen inte funkar är inget som är skadligt för andra eller kan orsaka olyckor bara att man itne har nått skydd när man smäller så de är en onödig ut gift och fixa så vida man inte är as rädd för och kracha hela tiden

sen är ju inte besiktningens arbets uppgifter och garnska hela bilen heller dom ska ju bara kolla så allt e i hyfsat skick så man inte orsakar olyckor för bilens brister

269 Inlägg
19 februari 2008
Fick samma fel på min 9-5:a för nått år sedan, det var batteriet som höll på att ge sig, bytte batteri och då slocknade den.

Mopar or no car:)

Sök