17 februari 2008
Trådstartare
Tja
Har nyligen köpt en 740 GL -88 som verkar leva i sin egna lilla värld. Den går klockrent när den väl känner för det själv, sen helt plötsligt kan den dö och går inte att starta. Lämnar man bilen ifred i en halv timme så går den igen. När jag stog utanför jobbet i fredags på lunchen så ville den självklart inte starta, sen efter jag hade slutat jobba gick den igång direkt. Den har dött totalt 3 gånger nu sen i onsdags då jag köpte bilen.
Vi kom fram till att det var bränslepumps relät först, jag tog av "locket" på relät för att se om den var trasig eller inte, när man vrider på tändningen så ser man att det fungerar. Det ska endå bytas ut eftersom att det kan vara nått skit fel i det endå.
När man åker och den dör så ser man att varvräknaren går ner till 0 sen dör den bara, sterio och lysen går fortfarande. Kan det vara nått jordfel kanske?
Är det någon som kan komma på något annat som kan strula, har funderat på om det är brott i tändkablarna eller nånting eftersom att det kommer och går hur som hellst.
Snabba svar uppskattas!
Senast redigerat av KennethL (17 februari 2008)
135
├┼┼
24 R