2842
Sök

Kan man be om rabatt vid försening av försändelse?

12 086 Inlägg
20 februari 2008
Vad jag vet kan man väl inte kräva särskilt mkt vid vanlig försening. De brukar stå i deras försäljningsvilkor vad som gäller. Men man kan ju alltid försöka få reducerat pris lr dylika. Men att "kräva" tror jag inte det finns något underlag för.

1 050 Inlägg
20 februari 2008
Finns ingen leveransinfo överhuvudtaget, Webshoppen är ej färdigställd ännu? Lokalerna ser allmänt torftiga ut. Alla uppdateringar slutade sommaren 2007.? Här skulle inte jag våga handla något mot förskottsbetalning. Sorry.

http://www.jpcustom.se/index.php

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

584 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Finns ingen leveransinfo överhuvudtaget, Webshoppen är ej färdigställd ännu? Lokalerna ser allmänt torftiga ut. Alla uppdateringar slutade sommaren 2007.? Här skulle inte jag våga handla något mot förskottsbetalning. Sorry.

http://www.jpcustom.se/index.php

Som jag har fattat det så är företaget under uppbyggnad..  "Företaget bildades jan 2007 som ett enskilt bolag med inrikning på styling.

Vi kommer i största del att hålla på med försäljning och montering av stylingprodukter till bilar, även billjud.

Vi har även ett eget gjuteri för glasfiber och kolfiberprodukter på beställning, även mindre reperationer"

Jobbigt läge sad

584 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
den 4:e februari skrev han såhär: "hej

kjolpaketet gick iväg ifrån firman i fredags  speditionsbolaget vi använder för frakterna till bussgods i malmö hade glömt oss när dom skulle hämta upp varorna.
så jag ska ta fram kollinr till dig imorgon så får du det i morgon kväll sen är det bara att göra en sökning på bussgods.se

mvh jocke"

Sen dess har han varit onåbar.. Men om han talar sanning så borde mitt kjolpaket vara nånstans, kanske om det fastnat på vägen nånstans. Eller om de ligger på godsmottagningen i stan fast dom har glömt att höra av sig.. Det funkar så i den lilla staden jag bor att dom på godsmottagningen som tar emot bussgods ringer upp och säger att man har gods att hämta. Vet inte om det är så överallt men så har det vart här förut iaf. Är ju dumt när man inte har ngt kolliNr eller ngt..

1 050 Inlägg
20 februari 2008
Bra att du har mailet kvar från firman (bevis) eftersom de erkänner att varorna redan är skickade, så måste det löftet genomföras. (trots ev, konkurs) bara synd att du ej fick kolli ID nummer.

Gör som följer: Tag omg kontakt med Bussfrakt i din stad, be dem att kolla upp om något gods ligger och väntar på dig. Eftersom du saknar Kolli ID, så be dem istället att söka på ditt namn & adress.
Bussgodset ligger ej kvar hur länge som helst, risken finns att det redan är returnerat till avsändaren. wink

584 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Hejsan! Nu har det börjat ordnat upp sig smile Jag ringde till det mobnr som stod på sidan idag igen, som jag brukar göra.. Och idag var första gången signaler gick fram big_smile fast det svarade ingen ..

Några timmar efter det så ringde det i min mob o då var det en kollega till chefen som ja hade gjort affären med.. Han berättade läget, Chefen som ja gjort affären med hade åkt på semester till spanien lr Italien lr va det nu var.. Chefen hade gett kollegan inloggningsuppgifter så att han skulle kunna svara på alla kunders mejl osv, grejen var bara att det var dom gamla inloggningsuppgifterna.

Mitt gods hade tydligen vart för stort för att skicka med bussgods, så Schenker (stavning) hade tydligen kört upp grejerna till min hemstad. Dom utför hemkörning av grejerna och där hade dom tydligen ringt till mig men inte fått något svar. Chefen hade skrivit mitt mobnr så slarvigt så en 5:a blev en 6:a istället.
Så dom har ringt fel nr hela tiden och godset hade nu gått tillbaka till butiken i skåne..

Så nu ska det skickas på måndag igen tydligen.

Man tycker ju att det inte kan va så svårt o söka på hitta.se lr eniro på mitt namn och adress och få fram både mob nr o hem nr..  men men, synd att chefen hade så bråttom när han skrev mitt nr på fraktsedlarna ..
Och att lägga upp nr till de olika anställdas jobbtelefon nummer skulle väl inte va för mkt begärt heller.

1 050 Inlägg
20 februari 2008
Vilka "SAGOR" de kör med, allt för att vinna tid. Fick du ett Kolli ID nummer nu då? Annars sitter du där med skägget i brevlådan på Måndag. big_smile
Be att få pengarna tillbaka efter nästa bluffhistoria.

584 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Neej de fick jag inte eftersom det är i skåne igen nu.. men ja ska ringa dom på tisdag o få de nya kollinummret tongue

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
20 februari 2008
om nu grejerna är hos http://www.jpcustom.se. så varför ska dom skicka det på månda??? tycker du ska ringa upp han imöra och kräva pengarna tillbaka, går dom inte med på det så kontaktar du polisen.. risken är j*vlit stor att du blir blåst....  skriker konkurs tycker jag!!!

Fotograf
966 Inlägg
20 februari 2008
Jag lånar tråden lite här om det går bra..

Det gäller min Systemkamera.. Jag skickade ner den för reperation för 2veckor sen och fick tbx den efter några dagar utan att dom hade gjort nånting.. blev förbannad och ringde dom och fråga varför dom skickade den tbx utan ha gjort nånting med den.. Nu snackar vi om ett stort företag.. Efter 1vecka  så skickar dom en ettiket till mig för att jag sa att jag vägrade betala frakten igen, men så slog tanken mig, kan dom kompensera? Så att jag slipper betala repartions kostnaderna? för dom är ju som sagt ett stort, pålitligt och seriös företag.. Dom ska inte göra sånna misstag tycker jag.. jag har vart utan min kamera nu i 3veckor..!

EDIT: När jag ringde dom och fråga varför dom hade skickat tbx kameran utan att dom gjort nånting med den så sa dom: -Dom har tydligen skickat fel.. Istället för att skicka till verkstaden så skickade dom den till dig..  Reperationen skulle gå på ca 1500:-.. Garantin gäller inte för att jag själv har orsakat "felet"..
Okey 1500:- är inte så farligt men ändå så vill man ju ha det gjort gratis, för gratis är alltid gott..
Senast redigerat av MickeTuncer (20 februari 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

1 050 Inlägg
20 februari 2008
jonaz skrev:
om nu grejerna är hos http://www.jpcustom.se. så varför ska dom skicka det på månda??? tycker du ska ringa upp han imöra och kräva pengarna tillbaka, går dom inte med på det så kontaktar du polisen.. risken är j*vlit stor att du blir blåst....  skriker konkurs tycker jag!!!

Precis vad jag också tänkte, varför ska grejorna skickas först om en vecka? Mysko värre.
Ring du upp dem i morgon & kräv omg dina pengar tillbaka. (inkl ränta) smile

1 050 Inlägg
21 februari 2008
Nu har jag agerat ombud för beställaren, jag har kontaktat JP CUSTOM (Jocke) som låter meddela att han tagit del av den bif tråden. Han beklagar djupt det inträffade, varorna kommer att skickas omgående idag. Kunden skall eventuellt även få hela frakten 500:- avdragen som kompensation för dröjsmålet. Kolli ID nummer kommer att meddelas köparen senare under dagen.

Om nu alla dessa löften genomförs, så tycker jag att "JP Custom" har agerat på ett föredömligt sätt. big_smile

1 050 Inlägg
28 februari 2008
Måste få fråga: Hur avlöpte affären? Har du fått dina utlovade varor? Eller vart det fiasko. big_smile

584 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
E-30 skrev:
Måste få fråga: Hur avlöpte affären? Har du fått dina utlovade varor? Eller vart det fiasko. big_smile

Hejsan!

Jo då det har gått bra! Var o hämtade mina grejer i skövde idag. Godset var för stort för dom bussarna som går från skövde till Tidaholm så dom kunde inte få med mina grejer, dom erbjöd att köra dit det med jönköpingsbussen på ngt sätt o att ja skulle möta upp den bussen men tyckte de var enklast att hämta det direkt på bussgodscentralen i skövde ist.. Jocke hade vart vänlig nog att skicka med en extra grej till bakspoilern och frakten har dom lovat att betala tillbaka så det har gått bra smile

1 050 Inlägg
28 februari 2008
Eddie_Boy skrev:
E-30 skrev:

Hejsan!

Jo då det har gått bra! Var o hämtade mina grejer i skövde idag. Godset var för stort för dom bussarna som går från skövde till Tidaholm så dom kunde inte få med mina grejer, dom erbjöd att köra dit det med jönköpingsbussen på ngt sätt o att ja skulle möta upp den bussen men tyckte de var enklast att hämta det direkt på bussgodscentralen i skövde ist.. Jocke hade vart vänlig nog att skicka med en extra grej till bakspoilern och frakten har dom lovat att betala tillbaka så det har gått bra smile

Det är alltid lika trevligt med affärer som löser sig i slutänden..hoppas du blir nöjd med kitet. wink

Sök