3308
Sök

Någon mer som fått ombesiktning pga trim?

258 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#1
Ja ni hörde...

Någon mer som haft lika otur som jag?
och va ska man göra big_smile
ha d!


Dr. Turbo
459 Inlägg
20 februari 2008
#3
japp har åkt dit

"Ändring motor"

det var inte skoj att få bort vill jag lova

det man ska göra är att bygga om till original och besikta om
Senast redigerat av Big Al (20 februari 2008)


Studerande
463 Inlägg
20 februari 2008
#4
Big Al skrev:
japp har åkt dit

"Ändring motor"

det var inte skoj att få bort vill jag lova

det man ska göra är att bygga om till original och besikta om

Vad skumt att motorn måste vara orginal?! Om den klarar avgaskraven och inte har för hög effekt så borde den väl vara godkänd? :S

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Licensierad debbatör.
205 Inlägg
20 februari 2008
#5
Vaddå? Menar ni att en motor kan ha FÖR HÖG effekt? tongue De går väl ändå inte big_smile

-Klart att jag är världens pessimist, då blir man ju alltid glatt överaskad

258 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#6
Japp det var ändring motor som ja fick...
avgaser och sånt var bra så vafan gör d att man har lite större turbo o grejer :S


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 februari 2008
#7
olkarlsson skrev:
Vaddå? Menar ni att en motor kan ha FÖR HÖG effekt? tongue De går väl ändå inte big_smile

Klart det går.
Tänk annars hur det hade sett ut i trafiken.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
21 februari 2008
#8
Du fick föreläggande om regbes vad? De brukar göra så. Vanlig ombes har jag inte hört att någon fått på det innan. Bygg om till original igen... :p

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

258 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#9
Men orka bygga om till orginal...
Räcker d inte med o sänka laddet i bott så den går skit smile


alias_kladde
21 februari 2008
#10
regga om den med motorn istället och trimma mer.. bygg en ordentlig bus bil av den å regga den med det istället..

258 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#11
men då åker ja säkert på och byta bromsar o skit med sad


turboabstinens
442 Inlägg
21 februari 2008
#12
Måste man inte fixa intyg av biltillverkaren om att motorn är original igen?

ocertifierad klåpmekare

258 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#13
Det hoppas ja inte... då tänker ja köra obesiktat!
Besikta bilen är ju värre än o gå till tandläkarn big_smile


1 532 Inlägg
21 februari 2008
#14
Skaffa en motor till som du hänger dit vid besiktnig som är orignal!


21 Inlägg
21 februari 2008
#15
Om det är enkelt, häng på en mindre turbo och /annars ladda så lite som möjligt.
Ful-bes en helg-förmiddag då det är ofta yngre personal på SBP = lättare att få igenom (ofta)
Senast redigerat av vwRod (21 februari 2008)

Less is more!!
Flat4Power!!

258 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#16
Jo det skulle man kanske ha gjort smile


274 Inlägg
21 februari 2008
#17
är bilen reggad med turbo? du tror inte att det var för att det sitter en 16 v topp på den då?

fyllo

258 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#18
om bilen e reggad med turbo? vadå 16v topp?
Bilen  är reggad med 850 t5 motor...   ingen 4:a med 16v topp.
Här är det Turbo 5:a tongue


945 Inlägg
21 februari 2008
#19
Är bilen helbilsgodkänd?
Alltså från -98 och framåt.
Senast redigerat av TTTTT (21 februari 2008)

blinka blått om du vill rejsa!

321 Inlägg
21 februari 2008
#20
Det är en -88 ombyggd till s90

EViLution!


Sök