3876
Sök

Hyundai Elantra 1,8 - 96 (Motorn hackar/rycker)

84 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
när jag startar den så går varvmätaren runt 800 rpm. när jag kör med den och gasar lite känns det som att den stryps men går över när jag fullgasar. under strypningen om jag trycker ner kopplingen så går varvräknaren snabbt ner och svajar runt 150-500 rpm och ibland så dör den men startar direkt igen. jag har bytt bensin filter, bytt LMM, bytt tändstift men vet inte vad problemet kan vara hmm kan det vara bensinpumpen som inte orkar med längre? :S vore snällt med lite hjälp

84 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
finns det ingen som kan hjälpa? sad

84 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
snälla hjälp det är akut!!!!!!!!!!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2008
Hur ser tändstiften ut? tjyvluft någon stans / vakumslang som givit upp? - prova med startgas

Tror du får lite svar för att det inte är så många som jobbat med eller vet hur den motorn ser ut. Annars brukar problem som dina härröra från tomgångsmotor/tändning mm.

Tror inte på bensinpump för då skulle den ha givit upp totalt (en bil behöver väldigt lite bensin på tomgången jämfört med motorvägsfart...)

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

84 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
innan jag bytte LMM:en så var tändstiften sotiga.. har testat med sstartgas men alla är bra vid slangarna och har bytat bränslefilter.. tror du det kan vara tändspolen efter som när den blödrar och när jag gasar kan jag höra misständningar:S

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
5 mars 2008
zovix skrev:
Tror du får lite svar för att det inte är så många som jobbat med eller vet hur den motorn ser ut. Annars brukar problem som dina härröra från tomgångsmotor/tändning mm.

/Magnus

Ja jag jobbar iaf på en auktoriserad Hyundai verkstad och skruvar med dessa bilar varje dag så har ni problem hör av er så kan jag försöka hjälpa er.

Hyundai är kallas bilar!! iaf från 05/06 å framåt, då vart det ett jäkla lyft kvalitetsmässigt! Annars är bilar från 00- rätt hyffsade medans dom före 00 är sämre.

//Per-Arne

Körv
3 535 Inlägg
5 mars 2008
GAMLA koreanska bilar är rent ut sagt.. SKIT

Truckdriving Man

84 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
jag kan säga att jag har bytt tämdspolen och nya tändstift men den går lika dåligt som innan:S

84 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
jag har nu felsökt bilen och det stog att den 4 fjärde cylindern fungerar ibland... vad kan det vara insprutningen?

19 Inlägg
30 mars 2008
Det är en tändkabel som har gått, tror vi har bytt 3 på min mammas bil!

54 Inlägg
13 augusti 2008
Hatuli skrev:
jag har nu felsökt bilen och det stog att den 4 fjärde cylindern fungerar ibland... vad kan det vara insprutningen?

Har du fått reda på felet?

Jag har nämligen ett liknande fel på en Elantra 93:a. Där 2:ans cylinder fungerar ibland, vilket medför att HC-värdet på tomgång är för högt. Alla andra värden är OK.

Sök