3379
Sök

Tips på fram/baksystem.

28 Inlägg
21 februari 2008
du skrev ju att det va 13cm o det e ju 5.25or ... hm ja om det får platts större så är det bara bra såklart .. större konyta lika med mera potens;)

Audi S4 4.2 - DLS/ALPINE

44 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Jag skulle satsa på ett bra 4-kanaligt slutsteg och så 6.5" fram.
T.ex DLS R6A Reference eller Magnesium.
Fast jag vet inte hur bra dom passar tillsammans med ditt övriga system.
Vad är du ute efter för ljudkaraktär?

Varför ett 4 kanaligt till framsystemet?
Ljudkaraktär är svår för mig att säga. Jag vill ha ett fint ljud som låter bra i diverse musik generar. Jag vill kunna sitta i bilen och få en bra upplevelse. (Inget man tröttnar på)

28 Inlägg
21 februari 2008
Dls R6A kommer du bli nöjd med och kanske ett ra20 steg DLS (3000kr) beg.

Audi S4 4.2 - DLS/ALPINE

44 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Tommyboy skrev:
Dls R6A kommer du bli nöjd med och kanske ett ra20 steg DLS (3000kr) beg.

Tack det låter bra, ska kolla på dessa smile

44 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
snackcalahan skrev:
ok vad är det för impreza? Vet att det sitter ganska runkigt till, måste nästan veta djupet på orginal högtalarna. Hur mycket hade du tänkt bygga om JL har en 6" sw6 (måste drivas med steg)tror jag den heter kostar 1000kr/st ä grymma kombinera en sån och typ mindre mellan register på fönsterbrädan/ i brädan 2,5" /3,5. JL audio har oxå 5,25 (13) TR525CXi de skulle jag sattsat på lr dls reference MS5A om jag ville ha göra det så enkelt som möjligt.

Det är en nyare model, 05.a Jag mätte djupet där bak (förmodar det är ungefär samma där bak) iallafall det får plats 10cm bakåt, sen kan man ju klossa lite med MDF så får man ju ut högtalaren lite.

Jag vill inte bygga om något, dörrsidan ska vara framför högtalarna.

28 Inlägg
21 februari 2008
jag råder dig att köpa ett packet dämpmatta m1 på brl eller dyligt som du dämpar plåten och även dörrsidan med.. blir mycket bättre då = mer bas o inge skramme = mer skoj o välljud;) .

Audi S4 4.2 - DLS/ALPINE

44 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Tommyboy skrev:
jag råder dig att köpa ett packet dämpmatta m1 på brl eller dyligt som du dämpar plåten och även dörrsidan med.. blir mycket bättre då = mer bas o inge skramme = mer skoj o välljud;) .

Okej
det svåra är bara att kunna fästa det mellan plåtarna, som du såg på bilderna jag skickade så sitter det en yttre plåt  sen kommer rutan ner imellan sen en plåt till som högtalaren är fäst i och diverse andra saker. det är svårt att få in dämpmaterial där imellan. men vi får väl se om det går att lösa.

Tack så mycket för hjälpen.

Kejsare
547 Inlägg
22 februari 2008
Bra ljud till en vettig peng? Då kan jag VERKLIGEN rekommendera MB Quart EKA-serien. Ligger mellan 700-1000 kronor paret, och spelar riktigt grymt

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Sök