2728
Sök

Volvo 745 GLT 16V Startar inte!

15 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#1
Tja!

Min brukis 745 GLT(B234F) startar inte! Gått 37'
Där kommer soppa och där är tändning men den vill ej starta!
Huttat in nya stift rensat fördelarlocket, som där var lite spår av bränsle i, det skall det väll inte vara i fördelarlocket?!

Alla säkringar är kollade, och motorn drar runt, låter som om när man har fått soppators när jag drar runt den, bara det att det kommer fram soppa!

Någon som har några förslag??

Bilar skall köras på snedden!!!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
21 februari 2008
#2
testa bocksera i gång den då=) har du testat med start gas åsså?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

15 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#3
boggsering är testad, dock inte jätte långt och jag hade den dock i ettan, så får kanske testa en gång till mer ordentligt!
Startgas har jag inte testat, var sprutar man in det på en insprutare?

Bilar skall köras på snedden!!!

17 Inlägg
21 februari 2008
#4
prova lossa en batteripol i ca 15min så du nollställer styrboxen och prova? vad va de som hände när bilen slutade fungera då?


15 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#5
ok, jag behöver inte sätta tändningslåset i ett visst läga? vissa bilar ha ju att det skall stå i läge och och så!

Det skumma vad att när jag skulle parkera och stänga av motorn så dog den helt utan förvarning!
trode det var soppators men den är påfylld nu så det är det inte!

Bilar skall köras på snedden!!!

17 Inlägg
22 februari 2008
#6
nej de ska inte behövas. kolla så insugningsröret (plast) inte läcker? om du tar bort plaströret kan du passa på att göra rent filtret som sitter i, brukar kunna va massa olja i de! provat starta utan lmm?


15 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#7
jag har testat utan både lmm och hela plaströret , gör ingen skillnad!
Är ett litet jack i röret prcis efter lmm:n men har varit så länge, vilket filter menar du? det på lmm:n?

Skall se om det funkar bättre med en ny tändspole, när jag testa tändningen så vär den väldigt svag!
Men det rycker från insuget när jag testat att startat den, vad kan  det beropå? Testat startgas och dragit i gång den ordentligt men funkar ej!

Bilar skall köras på snedden!!!

15 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#8
menar att det ryker från insuget och jag har boggserat igång den....tongue

Bilar skall köras på snedden!!!

17 Inlägg
23 februari 2008
#9
det sitter ett filter i plaströret på 16v som jag tror ska samla upp olja från vevhusventilationen. de kan ju även vara tändmodulen i framskärmen som krånglar.  startar den om du bogserar igång den? klickar relät till spridarna? provat brygga relät till soppa pumpen? prova jorda blocket mer?


15 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#10
den är helt stendöd även när jag testar att dra igång den, reläet klickat fint, tändmodulen borde jag kanske kolla in!

tack för svaren

Bilar skall köras på snedden!!!

2 271 Inlägg
23 februari 2008
#11
har du kollat felkoder? kört testprg på spridare ovs?


15 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#12
nopp, har ingen sådan utrustning:(

Bilar skall köras på snedden!!!

87 Inlägg
24 februari 2008
#13
Sätt en startkabel från blocket(jorda alltså) till minus på batteriet...låter som de e nåt som kunnat hända fort..att dina jordflätor gått av eller så..

Vänliga Hälsningar Klas Östling

15 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#14
skall testa, men jag har dock full fart i batteriet...

Bilar skall köras på snedden!!!

Laglös idiot
19 Inlägg
24 februari 2008
#15
Hur mycket ligger bränsletrycket på då? Kan vara någon av pumparna som gett upp..

Är den helt stendöd eller hostar den till lite ibland?

Mvh


2 118 Inlägg
24 februari 2008
#16
det är ingen vakumslang som lossnat nånstans då ?

D.i.l.l.i.g.a.f

2 271 Inlägg
24 februari 2008
#17
Saga-200sx skrev:
nopp, har ingen sådan utrustning:(

Skumt! hade det på min -89:a med LH2.4, vänstra fjädertornet.


Laglös idiot
19 Inlägg
24 februari 2008
#18
lingua skrev:
Saga-200sx skrev:
nopp, har ingen sådan utrustning:(

Skumt! hade det på min -89:a med LH2.4, vänstra fjädertornet.

Behövs ju ingen utrustning för att kolla blinkkoder..

Alla B234F har LH 2.4, alltså diagnos via blinkkoder.

Mvh


15 Inlägg
25 februari 2008
Trådstartare
#19
det hade jag ingen koll på, får ta och kolla upp det, men annars sitter alla slangar där de skall, har kollat det många gånger!

Bilar skall köras på snedden!!!

17 Inlägg
25 februari 2008
#20
de har ju inte med batteriet att göra att blocket inte gjordar, prova göra spm fixarklasse säger!



Sök