2171
Sök

Är www.billigt-bil-ljud.com pålitliga.

Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#21
kallabaz skrev:
Ok, låter bra.

Du säger att ni har varit verksamma i flera år, men inte i Sverige, vart har ni då varit verksamma? Har du länkar till de webshoparna?
Vi har ej varit verksamma på internet utan endast försäljning i vanlig butik.

Team Autohifi!
865 Inlägg
25 februari 2008
#22
Usäkta, inte för att klanka ner men det bästa är ändå alla j#"#%&%¤ annonser på er sida.
De måste ju F#%&¤" inbringa mera än själva produkterna?


Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#23
Decibel skrev:
Billigtbilljud skrev:
Hej och tack för allas olikas bra och dåliga inlägg smile

Certifikaten som ni kan se på våran hemsida är helt riktiga ej fejkade, registrerat genom comodo.com som kontrollerar upp företaget genom Dun & Bradstreet Corporation.
Du menar SSL certifikatet man kan få helt gratis av dom, genom att registrera sig?
Man kan skriva vilka uppgifter man vill, Comodo-certifikatet står inte högt i kurs vad gäller validerade sajter direkt.

Sen kan man ju fundera hur seriöst det är med reklambanners för andra sajter som man tar betalt för i en webbshopp.
Jasså kan man det, inte på det certifikatet vi har i alla fall.
Jag har däremot sett att man kan få ett gratis certifikat men vet ej hur det fungerar.
Vi har köpt detta http://www.enterprisessl.com/ och då för att ens kunna använda det så måste du skicka in alla registrerings papper på företaget innan du kan installera det på servern.

Reklam bannen vi har från googel är kanske inte världens bästa men det har vi gjort pga vi även annonserar hos googel.

Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#24
jonash skrev:
Billigtbilljud skrev:
Ja det brukar kanske inte vara vanligt med ett svar här smile

Vet ej om vi är en uppstickare då vi har funnits ett bra tag men ej marknadsfört oss i sverige förut.
Men om det är det du menar så ja då är vi en liten uppstickare.

Vi är 3 delägare och en av oss kommer från Kina och vi åker och importerar varorna själva direkt från fabrik och i början märkte vi att kvaliteten var inte så bra om man bara satt och beställde varor direkt från nätet utan att ha besökt fabrikerna och sett produkterna m.m
Därför valde vi då att registrera ett dotter bolag i Kina så allt skulle vara smidigare för oss och att vi själva vet vad vi tar in och kan garantera att det inte ska vara skit produkter vi säljer men som alltid kan man inte vara 100% säker att allt håller i 10 år pga av det.

Dotterbolaget är inte enbart till för att kontrollera kvaliteten utan mycket av deras jobb går ut på att hitta bra och nya produkter samt export och frakt hanteringen till Thailand.


Hoppas att det kanske hjälpte lite mer att förstå hur vi arbetar.
Annars är du välkommen igen med frågor.
Vilka är ni andra två? Vad har ni för bakgrund i branschen?

Undersökningar pågår har jag hört, men du kan ju få tala om det här så slipper de undersökande att undersöka mer kanske..

mvh Jonas
Dom andra har Kinesiskt och Thailändskt ursprung.
Bakrunden hos oss är Grafiker/Design och Ekonomi/Export

Dom som vill undersöka får gärna göra det då det inte finns något att dölja.

Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#25
Decibel skrev:
Billigtbilljud skrev:
Ja det brukar kanske inte vara vanligt med ett svar här smile

Vet ej om vi är en uppstickare då vi har funnits ett bra tag men ej marknadsfört oss i sverige förut.
Men om det är det du menar så ja då är vi en liten uppstickare.

Vi är 3 delägare och en av oss kommer från Kina och vi åker och importerar varorna själva direkt från fabrik och i början märkte vi att kvaliteten var inte så bra om man bara satt och beställde varor direkt från nätet utan att ha besökt fabrikerna och sett produkterna m.m
Därför valde vi då att registrera ett dotter bolag i Kina så allt skulle vara smidigare för oss och att vi själva vet vad vi tar in och kan garantera att det inte ska vara skit produkter vi säljer men som alltid kan man inte vara 100% säker att allt håller i 10 år pga av det.

Dotterbolaget är inte enbart till för att kontrollera kvaliteten utan mycket av deras jobb går ut på att hitta bra och nya produkter samt export och frakt hanteringen till Thailand.


Hoppas att det kanske hjälpte lite mer att förstå hur vi arbetar.
Annars är du välkommen igen med frågor.
Vad är ditt samröre med LBG Dalarna AB ? Kallas även Ljud Bild AB på endel ställen.
Som för övrigt verkar vara i konkurs.
LBG Dalarna låter som ett svenskt företag, och vi har ej något samröre med något svenskt bolag ännu mindre med ett bolag som inte finns längre.

Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#26
gemini78 skrev:
Hur kan Nokia telefonerna ha 10 dagars garanti, 180 dagars garanti, 365dagars garanti mm när Nokia själv ger och lovar 2 års garanti på alla sina telefoner???

Och så värst billiga var dom inte heller för den delen...

Ganska skumt...
Dom som står 10 Dagar är fel SKA stå 365 dagar,
Det är Nokia som lovar det vi lovar 1 år från våra leverantörer sedan är det upp till kunden själv att vända sig till respektive tillverkare, men givetvis hjälper vi till om det skulle vara problem.

I från asien lovar dom inte ut några 2 år i garanti.

Nee det håller jag med om att dom inte är så vidare billiga det beror på att kända märken inte är mycket billigare i asien, det är nästan billigare i sverige när det gäller mobiler och dom kända märkena Nokia, sony och samsung.

Det billiga kommer när det inte är speciellt kända märken.

1 045 Inlägg
25 februari 2008
#27
Hur är det för kunden som beställer från eran hemsida då, kommer dom att få betala tull och moms i sverige eftersom sakerna skickas från utlandet ???

samt om dom behöver använda garantin ska dom skicka produkterna till thailand/kina för garanti och betala 1000:- + i frakt till kina också då ??

har varit liknande upplägg tidigare från firmor, och dom cverkar inte vara kvar så länge när folk kommer på detta, ricktigt illa om det funakr på det sättet.


Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#28
NMI skrev:
Hur är det för kunden som beställer från eran hemsida då, kommer dom att få betala tull och moms i sverige eftersom sakerna skickas från utlandet ???

samt om dom behöver använda garantin ska dom skicka produkterna till thailand/kina för garanti och betala 1000:- + i frakt till kina också då ??

har varit liknande upplägg tidigare från firmor, och dom cverkar inte vara kvar så länge när folk kommer på detta, ricktigt illa om det funakr på det sättet.
Tyvärr så kan man få lov att betala tull om man har otur men ingen har behövt göra det hitills.
Men det står skrivet på våran sida att det kan bli tull, och det är inget vi kan garantera att slippa tull men vi försöker att skicka våra varor så det inte ska bli tull.

Ja dom måste tyvärr skicka produkterna till Thailand/Kina men vi står för frakten. om det inte visar sig vara att felet har uppstått pga kunden har kopplat fel eller annat som åstadkommit av kunden.



Frakten är inte så dyr att skicka tillbaka, från sverige till kina kostar ca: 400:- men ja det är tillräckligt dyrt tycker vi med.
Vi kommer kanske i framtiden att kunna samarbeta med någon firma som håller på med service av elektronik som kan ta hand om våran service i Sverige.
För reservdelarna är gratis så det behöver inte någon betala för.

8 156 Inlägg
25 februari 2008
#29
Trevligt med företagare som vågar svara. Välkommen till Gorg!

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#30
Phaetoon skrev:
Trevligt med företagare som vågar svara. Välkommen till Gorg!
Tack för det smile

Det är väl det som är vitsen med ett forum att man ska kunna både få kritik och ge kritik samt att kunna svara på alla inlägg man får bra och dåliga.

793 Inlägg
25 februari 2008
#31
Billigtbilljud skrev:
Phaetoon skrev:
Trevligt med företagare som vågar svara. Välkommen till Gorg!
Tack för det smile

Det är väl det som är vitsen med ett forum att man ska kunna både få kritik och ge kritik samt att kunna svara på alla inlägg man får bra och dåliga.
Tråkigt när det handlar om tull + moms. Men ett sverigeregistrerat företag som är lokaliserat i utlandet ska väl inte behöva betala tull + moms om det skickar till sig självt genom länderna?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 februari 2008
#32
Billigtbilljud skrev:
jonash skrev:
Billigtbilljud skrev:
Ja det brukar kanske inte vara vanligt med ett svar här smile

Vet ej om vi är en uppstickare då vi har funnits ett bra tag men ej marknadsfört oss i sverige förut.
Men om det är det du menar så ja då är vi en liten uppstickare.

Vi är 3 delägare och en av oss kommer från Kina och vi åker och importerar varorna själva direkt från fabrik och i början märkte vi att kvaliteten var inte så bra om man bara satt och beställde varor direkt från nätet utan att ha besökt fabrikerna och sett produkterna m.m
Därför valde vi då att registrera ett dotter bolag i Kina så allt skulle vara smidigare för oss och att vi själva vet vad vi tar in och kan garantera att det inte ska vara skit produkter vi säljer men som alltid kan man inte vara 100% säker att allt håller i 10 år pga av det.

Dotterbolaget är inte enbart till för att kontrollera kvaliteten utan mycket av deras jobb går ut på att hitta bra och nya produkter samt export och frakt hanteringen till Thailand.


Hoppas att det kanske hjälpte lite mer att förstå hur vi arbetar.
Annars är du välkommen igen med frågor.
Vilka är ni andra två? Vad har ni för bakgrund i branschen?

Undersökningar pågår har jag hört, men du kan ju få tala om det här så slipper de undersökande att undersöka mer kanske..

mvh Jonas
Dom andra har Kinesiskt och Thailändskt ursprung.
Bakrunden hos oss är Grafiker/Design och Ekonomi/Export

Dom som vill undersöka får gärna göra det då det inte finns något att dölja.
Okej. Men ni måste väl ha gedigen erfarenhet från bilstereobranschen med, eller?
Eller förlitar ni er på fabrikerna som tillverkar åt er? Jag tänker mig att avancerad teknisk support är en del utav det man behöver för att överleva, eller hur resonerar ni där?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 045 Inlägg
25 februari 2008
#33
Tråkigt när det handlar om tull + moms. Men ett sverigeregistrerat företag som är lokaliserat i utlandet ska väl inte behöva betala tull + moms om det skickar till sig självt genom länderna?
brukar ju inte vara nå företag reggad i sverige, oftas där det sitter,

så då är altlsåp priserna x 1,4 ungefär så då är det billigare att handla på svenska import firmor som har saker i lager wink


vilket företag kostar det endast 400:- att skicka till kina med, ????
dhl ska typ ha 2000:-
posten runt 1000:-


Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#34
NMI skrev:
Tråkigt när det handlar om tull + moms. Men ett sverigeregistrerat företag som är lokaliserat i utlandet ska väl inte behöva betala tull + moms om det skickar till sig självt genom länderna?
brukar ju inte vara nå företag reggad i sverige, oftas där det sitter,

så då är altlsåp priserna x 1,4 ungefär så då är det billigare att handla på svenska import firmor som har saker i lager wink


vilket företag kostar det endast 400:- att skicka till kina med, ????
dhl ska typ ha 2000:-
posten runt 1000:-
Vi har skickat en 10" skärm med inbyggd dvd tillbaka med UPS som vi använder väldigt mycket.
Dom fakturerade oss ca: 400:-

Men visst vi skickar väldigt mycket med dom internationellt och mycket nationellt så vi har mycket bra priser hos dom med.

Jag kan inte svara på om dina priser stämmer eller inte för det vet jag ej då jag inte har använt dom så mycket.

Men DHL brukar inte heller vara dyra om du har konto hos dom beror kanske lite på hur mycket du skickar.

Hur mycket hade du lagt på i Kg ??

Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#35
Goli skrev:
Billigtbilljud skrev:
Phaetoon skrev:
Trevligt med företagare som vågar svara. Välkommen till Gorg!
Tack för det smile

Det är väl det som är vitsen med ett forum att man ska kunna både få kritik och ge kritik samt att kunna svara på alla inlägg man får bra och dåliga.
Tråkigt när det handlar om tull + moms. Men ett sverigeregistrerat företag som är lokaliserat i utlandet ska väl inte behöva betala tull + moms om det skickar till sig självt genom länderna?
Vi är ej ett svensk reggat företag så därför kan man i vissa fall få lov att betala tull och moms beror lite på hur man skickar varorna då smile

Ingen har hittils betalat moms och tull av våra kunder.

Sales & Technical Director
13 Inlägg
25 februari 2008
#36
jonash skrev:
Billigtbilljud skrev:
jonash skrev:

Vilka är ni andra två? Vad har ni för bakgrund i branschen?

Undersökningar pågår har jag hört, men du kan ju få tala om det här så slipper de undersökande att undersöka mer kanske..

mvh Jonas
Dom andra har Kinesiskt och Thailändskt ursprung.
Bakrunden hos oss är Grafiker/Design och Ekonomi/Export

Dom som vill undersöka får gärna göra det då det inte finns något att dölja.
Okej. Men ni måste väl ha gedigen erfarenhet från bilstereobranschen med, eller?
Eller förlitar ni er på fabrikerna som tillverkar åt er? Jag tänker mig att avancerad teknisk support är en del utav det man behöver för att överleva, eller hur resonerar ni där?

mvh Jonas
Javisst har vi erfarenhet utav det vi säljer annars skulle vi inte kunna ge support eller kunna sälja något då alla nästan frågar först och köper sen.
Fabrikerna har gett oss mycket bra support och vi har även fått gratis utbildning av dom hur man servar och lagar elektroniken som dom säljer till oss.

Så det är en fördel att vara nära fabrikerna och slippa betala en massa pengar i flygbiljetter och utbildning

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 februari 2008
#37
Billigtbilljud skrev:
Javisst har vi erfarenhet utav det vi säljer annars skulle vi inte kunna ge support eller kunna sälja något då alla nästan frågar först och köper sen.
Fabrikerna har gett oss mycket bra support och vi har även fått gratis utbildning av dom hur man servar och lagar elektroniken som dom säljer till oss.

Så det är en fördel att vara nära fabrikerna och slippa betala en massa pengar i flygbiljetter och utbildning
Kan du inte tala om vad du heter. Det kan ju knappast vara en hemlighet. Och vad du har för bakgrund inom 12V.

Finns så många som skall kränga 12V grejer på nätet, men frågar man dem lite tekniska grejer och akustisk teori så skiter de på sig...

/Jonas
Senast redigerat av jonash (25 februari 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

793 Inlägg
25 februari 2008
#38
jonash skrev:
Billigtbilljud skrev:
Javisst har vi erfarenhet utav det vi säljer annars skulle vi inte kunna ge support eller kunna sälja något då alla nästan frågar först och köper sen.
Fabrikerna har gett oss mycket bra support och vi har även fått gratis utbildning av dom hur man servar och lagar elektroniken som dom säljer till oss.

Så det är en fördel att vara nära fabrikerna och slippa betala en massa pengar i flygbiljetter och utbildning
Kan du inte tala om vad du heter. Det kan ju knappast vara en hemlighet. Och vad du har för bakgrund inom 12V.

Finns så många som skall kränga 12V grejer på nätet, men frågar man dem lite tekniska grejer och akustisk teori så skiter de på sig...

/Jonas
Killen säljer grejer, han bygger inte som du gör. Spelar det någon roll om vad han kan ang hur man räknar ut en baslåda eller placering av högtalare, när det endast är inkoppling och funktioner i stereon som spelar någon roll?
Förstår inte dit resonemang med att man måste kunna allt för att sälja en liten sak.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

8 156 Inlägg
25 februari 2008
#39
Får nog hålla med Goli lite där.
Man köper ju inte av en billig onlinefirma för att få bästa möjliga installationshjälp, eller någon hjälp överhuvudtaget. Men man ska ju kunna förvänta sig bra hjälp ifall det är fel på prylarna.
Helst ska man väl kunna något om bilstereoinstallationer också om man kränger bilstereoprylar.
Men jag personligen skulle inte förvänta mig någon hjälp från en billighets-firma, så varför kräva en sådan sak? Man betalar ju för service när man vänder sig till mer professionella firmor?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

793 Inlägg
25 februari 2008
#40
Phaetoon skrev:
Får nog hålla med Goli lite där.
Man köper ju inte av en billig onlinefirma för att få bästa möjliga installationshjälp, eller någon hjälp överhuvudtaget. Men man ska ju kunna förvänta sig bra hjälp ifall det är fel på prylarna.
Helst ska man väl kunna något om bilstereoinstallationer också om man kränger bilstereoprylar.
Men jag personligen skulle inte förvänta mig någon hjälp från en billighets-firma, så varför kräva en sådan sak? Man betalar ju för service när man vänder sig till mer professionella firmor?
Precis... När man går till en butik så går man dit för att få bra service. Inte för priserna... Köper man på internet så köper man för priset och inte för servicen.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36


Sök