3259
Sök

Adrian-styling - uppdaterad 7 juli Corvette C6

195 Inlägg
13 augusti 2008
#341
duu adrian blir det inte tungt som fan med lera ??


Försöker iaf
12 817 Inlägg
13 augusti 2008
#342
TheBlackBullit skrev:
duu adrian blir det inte tungt som fan med lera ??
haha du är nog inte seriös? :p

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

185 Inlägg
13 augusti 2008
#343
26 sidor i sträck, underbar läsning. Är inte så stort fan av för mycket plast, men du håller det cleant. Så känner på mig att jag kommer ändra min uppfattning:D

Medlem 34530
908 Inlägg
13 augusti 2008
#344
TheBlackBullit skrev:
duu adrian blir det inte tungt som fan med lera ??
Leran används ju bara till formen, den kommer ju inte sitta kvar på bilen wink

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

195 Inlägg
13 augusti 2008
#345
VictorW skrev:
TheBlackBullit skrev:
duu adrian blir det inte tungt som fan med lera ??
Leran används ju bara till formen, den kommer ju inte sitta kvar på bilen wink
jasså jag trodde de skulle sitta kvar aja nu vet jag att det inte ska göra det så taack victorW


20 Inlägg
13 augusti 2008
#346
Var längesedan jag fastnade för en tråd nu på något forum. Satt som klistrad inatt när jag läste, mycket trevligt! Kul att du testar olika material också, jag gör likadant.

Vad är det för blå tejp du använder och vart kan ja köpa den samt 2-komp fogskum.
Jag brukar använda bonocell men det är ju så dyrt.

Keep it up!

Mvh vilde

Drift: (drif-to) verb; an artistic form of driving judged subjectively predicated upon competitors' speed,extreme angles relative to forward progress and the car's proximity to fixed objects.

Troligen galen...
567 Inlägg
13 augusti 2008
#347
vilde skrev:
Var längesedan jag fastnade för en tråd nu på något forum. Satt som klistrad inatt när jag läste, mycket trevligt! Kul att du testar olika material också, jag gör likadant.

Vad är det för blå tejp du använder och vart kan ja köpa den samt 2-komp fogskum.
Jag brukar använda bonocell men det är ju så dyrt.

Keep it up!

Mvh vilde
Den blå tejpen ser ut att vara samma som målarna använder, den liknar den vanliga gulaktiga maskeringstejpen men har betydligt mindre vidhäftning i klistret så den lämnar inga limreser och är lätt att få bort.

Går i så fall att köpa på närmaste färgaffär.

Medlem 34530
908 Inlägg
13 augusti 2008
#348
TheBlackBullit skrev:
VictorW skrev:
TheBlackBullit skrev:
duu adrian blir det inte tungt som fan med lera ??
Leran används ju bara till formen, den kommer ju inte sitta kvar på bilen wink
jasså jag trodde de skulle sitta kvar aja nu vet jag att det inte ska göra det så taack victorW
Härligt att man kan hjälpa till, men nu är jag sugen på en uppdatering hur det går med 9-5:an big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

514 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#349
Mebben:

den blåa tejpen är tesa tål temp upp till 130'c sen är den lite lättare att böja, helt enkelt vanlig maskeringstejp som ofta används vid billackering.

VictorW:

Kommer en update snart, väntar bara på att få hem lite lera, beställt lite olika sorter för att se vilket som passar mig bäst.

Tanklocket har svetsats igen, hatar plåt!
Senast redigerat av Adrian-Styling (14 augusti 2008)


2 788 Inlägg
14 augusti 2008
#350
Ser fint ut med Saaben där big_smile Vad blir det för fin lack på den sedan då? tongue


514 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
#351
Blir samma färg som innan.

detta har jag gjort idag.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/430676_ns4jiw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/430677_pvbw40.jpg


Drop Shop
926 Inlägg
14 augusti 2008
#352
riktigt najs.
hur lyckas du få det geometriskt på båda sidor? tongue


2 337 Inlägg
14 augusti 2008
#353
Grymt imponerad av de jobb du gör! Denna tråd kommer att följas med stort intresse i fortsättningen!

4 663 Inlägg
14 augusti 2008
#354
snyggt big_smile  du gör ett så jävla bra jobb med bilarna ska du veta
mvh robin

terazzi
14 augusti 2008
#355
Kommer detta kittet säljas sen lr? wink ser asfint ut ju big_smile
du e sjukt duktig big_smile

1 892 Inlägg
14 augusti 2008
#356
Fy fan vad grymt jobb du gör, jag är riktigt imponerad av allt ditt jobb och skulle ge min högra hand för din kunskap
Mvh/Mats


427 Inlägg
14 augusti 2008
#357
Fett snyggt!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

Medlem 34530
908 Inlägg
15 augusti 2008
#358
Det ser riktigt grymt ut, hur ska du dela breddningen vid bakdörren, så den går att öppna. Eller ska den sättas igen wink

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

514 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
#359
VictorW skrev:
Det ser riktigt grymt ut, hur ska du dela breddningen vid bakdörren, så den går att öppna. Eller ska den sättas igen wink
det kommer bli helt unik öppning på det hela, den ska kunna öppnas.


Medlem 34530
908 Inlägg
15 augusti 2008
#360
Adrian-Styling skrev:
VictorW skrev:
Det ser riktigt grymt ut, hur ska du dela breddningen vid bakdörren, så den går att öppna. Eller ska den sättas igen wink
det kommer bli helt unik öppning på det hela, den ska kunna öppnas.
Ok, att den blir unik är jag helt övertygad om när du är inblandad. du har ju en kreativitet och känsla som är grym, du har inte funderat på att ha någon föreläsning om vad man bör tänka på och ge tips o ideer, vid byggen av diverse saker till bilen?? big_smile

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)


Sök