för 3 timmar sedan
Trådstartare
Tja skulle behöva lite hjälp med min S211 320cdi med en om648 motor i. Jag har precis bytt motor i bilen då förra rasade.. motor bytet gick som en smäck o inga problem alls. Jag har kodat in motorns riktiga styr box till denna bil så allt med motor osv ska stämma för det fungerade inte riktigt med min orginal styrbox. Motorn går som den ska men får för sig att gå in i limpmode ibland (detta är varje resa på över 5km) men det är vid olika tillfällen o helt beroende på körning.. när den går in i limpmode tappar den laddtryck helt blir något piggare om man växlar själv men går Max 140 o man hinner typ gifta sig innan den hastigheten?. Förstår inte riktigt varför den går in i limpmode får ingen direkt felkod påt utan det står enbart ?laddtrycksfel? bilen små rycker på jämn körning. Var ett tag inne på luft masse mätare men svårt o tro det.. turbo styrs elektroniskt så ingen ställ bar wastgate.. någon med någon idé eller som är bra kunnig om dessa motorer/ turbos? Tack för hjälpen på förhand