2831
Sök

Adrian-styling - uppdaterad 7 juli Corvette C6

427 Inlägg
1 september 2008
#421
stylingkungen!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

Medlem 34530
908 Inlägg
1 september 2008
#422
Adrian-Styling skrev:
börjat att gjuta av dörrpanelen

http://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/448218_e36j8o.jpg
Ser riktigt bra ut, ska bli spännande att se vart det slutar.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

elektriker
36 Inlägg
1 september 2008
#423
Adrian-Styling skrev:
börjat att gjuta av dörrpanelen

http://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/448218_e36j8o.jpg
imponerande!
antar att det gröna kanske kan vara det som gör at glasfiber släpper från formen?

är det samma 9-5a som du gjorde vingen till?

livet handlar inte om att hitta sig själv. det handlar om att skapa sig själv

514 Inlägg
1 september 2008
Trådstartare
#424
då var avgjutningen färdig

det gröna är formgelcoat

japp vingen ska sitta på den här bilen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/4792/448694_tm6vz2.jpg


4 663 Inlägg
1 september 2008
#425
fett schysst big_smile kommer att bli så jävla bra det där ska du se big_smile
mvh robin

328 Inlägg
1 september 2008
#426
blir nog najs detta smile grymt jobb du gör smile


2 911 Inlägg
1 september 2008
#427
Härligt att se någon som formar, gjuter och arbetar på RÄTT sätt, inspirerande samtidigt smile

Varje gång jag läser i denna tråd får jag mer och mer sug att gå ut i garaget o slita fram bonocellen o lattja lite.

32 Inlägg
2 september 2008
#428
Ville bara säga tack för att vi fick komma förbi en sväng i söndags och spana in ditt garage! Det är skönt att se att man inte behöver ha 300m2, vitlackat golv och värsta verktygsarsenalen för att göra grymma jobb! Det ska bli kul att se hur saaben blir nu när man sett den live! Den är grymt fet!

Här är lite bilder från vår träff i Vetlanda och även med byggherren själv :-) http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=2771

Tack!
Tony och GT-gänget


Troligen galen...
567 Inlägg
2 september 2008
#429
og900turbo skrev:
fina bilar ni har !

vart lite färvånad när jag klickade in på länken o såg hur adrian såg ut , inte vad jag förväntat mej ! smile
LoL, precis min tanke. Lite kul att man skapar sig en bild av folk man aldrig sett, och sedan när man ser dem blir man förvånad... cool

1 653 Inlägg
2 september 2008
#430
og900turbo skrev:
bruzell skrev:
Ville bara säga tack för att vi fick komma förbi en sväng i söndags och spana in ditt garage! Det är skönt att se att man inte behöver ha 300m2, vitlackat golv och värsta verktygsarsenalen för att göra grymma jobb! Det ska bli kul att se hur saaben blir nu när man sett den live! Den är grymt fet!

Här är lite bilder från vår träff i Vetlanda och även med byggherren själv :-) http://bilsnack.com/gt/viewtopic.php?t=2771

Tack!
Tony och GT-gänget
fina bilar ni har !

vart lite färvånad när jag klickade in på länken o såg hur adrian såg ut , inte vad jag förväntat mej ! smile
hur skulle han sett ut då enligt dig? big_smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Avstängd
1 557 Inlägg
3 september 2008
#431
Halloj tror jag skrivit tidigare att du e en sjuk grabb tongue Det blir sjukt bra smile
Om du känner att du skulle behöva öva på en V70n eller mazda 626 eller en A4 e det bara o säga till big_smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

514 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#432
MrKerm skrev:
Halloj tror jag skrivit tidigare att du e en sjuk grabb tongue Det blir sjukt bra smile
Om du känner att du skulle behöva öva på en V70n eller mazda 626 eller en A4 e det bara o säga till big_smile
hehe synd att du inte hade en ferrari att öva på, har alltid velat sätta kapen i en sån smile


Avstängd
399 Inlägg
3 september 2008
#433
asså ser skiitbra ut, lkycka till nu med resten big_smile

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

Mästare
2 947 Inlägg
3 september 2008
#434
og900turbo skrev:
Thullen skrev:
og900turbo skrev:

fina bilar ni har !

vart lite färvånad när jag klickade in på länken o såg hur adrian såg ut , inte vad jag förväntat mej ! smile
hur skulle han sett ut då enligt dig? big_smile
en stor kille big_smile inte med glasögon adrian ser lite ut som en datanörd som han sagt att har är utbildad till wink
Adrian ser tvärtom ut mot en datornörd!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

514 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#435
haha gillar verkligen era teorier om mig smile får lägga upp en bild i arbetskläder med! big_smile


751 Inlägg
3 september 2008
#436
33 sidors läsning! Gryyyyyymt jobbat säger ja bara smile Du skulle inte kunna ge lite tips på bra material om man själv vill börja bygga lite? (byggt en del mopedkåpor, men inte riktigt samma sak).

Gärna någon länk också om du vet någon sida med bra information smile

MVH

personers avundsjuka är en annans drivkraft
150 Inlägg
3 september 2008
#437
använder du dig av någon speciel färg när du lackar instrument paneler?

Vadå körkort?

406 Inlägg
3 september 2008
#438
Vet inte hur du tänkt göra med formen sen, men iaf om du inte tänkt på det så gör inte samma tabbe som mig. Se till så att du gör ordentliga kanter runt hela formen. Just nu har du bara precis form till det som ska bli färdigprodukt. Det jag menar är att när du sen gjuter av formen så kommer kanterna på den färdiga produkten att bli skit då gelcoat, polyesterrester kommer att rinna ur formen och sätta sig duktigt.
Ser iaf riktigt nice ut. Ska själv ge mig på modellera i vinter, är lite lagom trött på det eviga slipandet på pluggarna hehe.

My way or the highway? I take both sideways

16 Inlägg
3 september 2008
#439
ojoj snyyyyyyyygt.

*Gör om Gör rätt*

514 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
#440
MickeHjort skrev:
använder du dig av någon speciel färg när du lackar instrument paneler?
vanlig bilfärg.



Sök