3374
Sök

Svårtstartad, plödrar vid fullgas, och dricker 1.4milen ?

BamZe84
22 februari 2008
Trådstartare
Tjenare!
Har ett problem med min 900ng 97a 2.0T,
Efter att jag bytte benisnpumpen så går bilen mycket dåligt.
så fort man börjar ge han lite gas så plödrar / hostar dem. Men man kan juka upp den i hastighet. Den har blivit grymt svårstartad man får stå länge innan den tillslut kan komma igång.

Bytt:
Bensinpump
Tändkassetten
Tändstiften

Tänkte byta bränslefilter ikväll...hjälper inte det så får jag byta givaren som sitter på tryckröret. Med tanke på det inte finns någon LMM så verkar de som givaren har fått stryk. De känns som den ger för fet eller för lite blandning. De är ju samma fel som när lmm är trasig. Den har börjat dricka 1.4 liter milen, så är ju ingen hit direkt när man pendlar till dk 18mil om dagen...

Tacksam för tips o svar!

mvh BamZe

*PS* Nu är bränslefiltret också byttat, men fortfaranda samma skit.. *DS*

Linjemästare
11 Inlägg
22 februari 2008
Har du bytt tändkablar?

BamZe84
22 februari 2008
Trådstartare
Dwarfen skrev:
Har du bytt tändkablar?

Nej det har jag inte....

406 Inlägg
22 februari 2008
Lambdan kanske? vet när min lambda pajade gick bilen konstigt och drog rätt rejäla mängder bensin, Du bytte väl inte till en större soppapump eller?

:DPlattan i mattan:D

Laglös idiot
19 Inlägg
22 februari 2008
Gick bilen som den skulle innan du bytte bensinpumpen, eller gick den dåligt innan och ännu värre efter du bytte pumpen?

Mvh

BamZe84
23 februari 2008
Trådstartare
bazooka_ skrev:
Lambdan kanske? vet när min lambda pajade gick bilen konstigt och drog rätt rejäla mängder bensin, Du bytte väl inte till en större soppapump eller?

Ahh okej, vad kostar den lambda då ? är den svår att byta ?
nej jag köpte en exakt likadan smile Så de ska inte va några problem.

cool

BamZe84
23 februari 2008
Trådstartare
Alle_ skrev:
Gick bilen som den skulle innan du bytte bensinpumpen, eller gick den dåligt innan och ännu värre efter du bytte pumpen?

Mvh

Den gick som den skulle innan ja bytte pumpen, eller nja Check engine blinkade 3ggr. Fråga är om de blivit värre nu med de. De har med insuget att göra enligt saab killarna...

Laglös idiot
19 Inlägg
23 februari 2008
BamZe84 skrev:
Alle_ skrev:

Mvh

Den gick som den skulle innan ja bytte pumpen, eller nja Check engine blinkade 3ggr. Fråga är om de blivit värre nu med de. De har med insuget att göra enligt saab killarna...

Hmm, inte något som blev knas vid pumpmonteringen då? Eftersom den gick fint innan du bytte den..

Vet folk som råkat vända polerna så pumpen går åt fel håll m.m. tongue

Mvh

BamZe84
23 februari 2008
Trådstartare
Alltså den gick fint dagen efter, den drog vi den på motorvägen rätt hårt...vi körde rätt snabbt wink sen började de efter de....men tänkte en bil som är byggd för hastighet ska ju klara av de tycker man...men min tanke är att givaren fått stryk när vi drog den så mycke på motorvägen så den har lagt av helt efter den körningen...

3 235 Inlägg
23 februari 2008
Hmm, inte något som blev knas vid pumpmonteringen då? Eftersom den gick fint innan du bytte den..

Mvh

Det var ju väldigt smart att göra:)
Man måste väl kapa ledningarna med vilja för att sedan koppla de fel...

BamZe84
23 februari 2008
Trådstartare
Ja får kanske ta o pilla upp bensinpumpen igen...ja klippte ju ett stort hål under baksätet, så ja slapp att montera ner hela tanken wink

Laglös idiot
19 Inlägg
24 februari 2008
engolf skrev:

Mvh

Nej, sitter två likadana stift på själva pumpen som man kan skifta har jag för mig.. Gäller att komma ihåg vilken kabel som satt var när man demonterar.

Mvh

BamZe84
24 februari 2008
Trådstartare
Alle_ skrev:
engolf skrev:

Mvh

Nej, sitter två likadana stift på själva pumpen som man kan skifta har jag för mig.. Gäller att komma ihåg vilken kabel som satt var när man demonterar.

Mvh

'tack för din hjälp. Men du har tyvärr fel där. Den ena kontakten är större än den andra och lika så på motorn. alltså kan man inte vända den smile

tack ändå smile

BamZe84
25 februari 2008
Trådstartare
Hejsan!
Nu har jag varit på Saab och fått tag på denna givare. Men nu startar bilen, går kanon fint i 5-6 sekunder sen bara dör bilen. Prövade att nolla batteriet och kolla ifall det kan hjälpa nu när den fått fel värde från den andra givaren. Ska även plocka upp bensinpumpen och kolla så allt står rätt till. annars börjar min tips o förslag ta slut Sad Någon idé om vad de kan vara annars ? Stiften är som sagt svarta. Kanske ska tvätta av dem. Ska även sätta dit original dumpen. Det känns precis som motor går tungt om man kan säga så.

Tacksam för alla tips och råd!

Mvh bamze

BamZe84
25 februari 2008
Trådstartare
Tjenare!
Tack för alla tips!
Jag har ny bytt dem slangar. Dem var hela men dem var inte direkt fina. Satt på originaldumpen, kollat bensinpumpen och den snurrar hela tiden när bilen är igång. Även haft den upp och kollat alla slangar. kollat stiften dem är lite svarta. bytt till en annan tändkasset. Slangen till btr var där inte bensin i helt snustorr. Men den klockan där, bränsletrycksregulatorn, kan den inte gå sönder ? så fall vad ger de för fel om den går sönder ? De känns som bilen går igång kan stå på tomgång i 30-40 sec sen bara dör den. Sen är den svår att starta. Den väntar man lite så går den igång igen, går en stund sen dör den. Men så fort man försöker ge gas så tvärdör den direkt...

tips ? Smilie

tacksam för all hjälp

mvh

Sök