2804
Sök

hur lättskruvade o hållbara är bilarna

JapsRacer!
198 Inlägg
Fri fart för ett fritt folk!
14 086 Inlägg
20 april 2007
helt klart 2.0 audi 80 allt är väldigt lätt att koma åt lätt mekat som bara den

är samma grejer som i en golf
så det är lätta saker att ha med att göra
inget krångel med dubbla kammar och sånt smäck

annars äre saab 9000 efter det 900

en toyota är förvisso hållbar men när man ska meka är det bara att lägga ner

Kör fort så hinner inget hända...

385 Inlägg
20 april 2007
Jag är inte så hemma med att mecka i motorn osv (okunnig men villig big_smile).
Men jag hade en Audi 100 1.8 '87 och det var nog det lättaste jag har sett och rört. Det kändes logiskt och uttänkt under huven jämfört med alla andra bilar jag har haft (8-9 st av blandad "ras"), inget krångel alls - även om man är nybörjare.

Dessutom så är Audi rymliga bilar, oavsett modell. Som nån påstod så är inte så många 190cm långa, men jag är det och många bilar är hur hemska som helst med komfort!

Just my two cents...

396 Inlägg
20 april 2007
Köp vad du vill men köp inte en saab! För det är så jävla svår meckat! Skulle ta bort en strålkastare, Men visst fine, du måste ta bort hela skärmen också för att det sitter en skruv innuti motorummet i skärmen!!! hur jävla dum får man va om man sätter den där!!!!

252 Inlägg
20 april 2007
jag köpte min saab 900Ng som första bil och det enda negativa jag kan säga om saab 900NG är växellådan. Men alla de märkena du nämner har väl för och nackdelar.
Saab är i alla fall väldigt lätt trimmad till en viss grad; annan IC, luftfilter och programvara så är du uppe i ca. 220hk 330Nm. lägg till ett 2,5" avgassystem och du har ca 250hk 350Nm . Men om du ska över 300Hk, då börjar det bli ganska dyrt efterssom man måste byta turbo, spridare, mapsensor.

Got vtec?

SupeR
106 Inlägg
20 april 2007
Jao, Toyota är nog att rekomendera! Driftsäkra, snygga och med bra tryck...

Kanske ett par 100 gånger snyggare o grymmare än en gamal 240 plåtburk!
Så kör bara!

Våga vägra volvo tongue

-red lights-

3 120 Inlägg
20 april 2007
Alltså bilarna i tråden är ju ganska olika.

Vad söker du?

Snabb? Snygg? Väghållning? Rattlåsrace? Prisklass? 5000? 150000?
Ska bilen vara en gammal klassiker? Komfort? Modern eller omodern? Krocksäkerhet?

Hur mycket ska du köra, spelar soppaförbrukningen någon roll?

"audiot"
287 Inlägg
20 april 2007
Om du kör på Audin så blir det lättmekat, skapligt med plats i de modellerna. MEN, tyvärr så är dom rätt tröga att få upp i hästkraftsantal om du inte har en turbo. Och de gamla audibilarna med turbo är det tyvärr jävligt trångt i. Sen måste man nästan ha en quattro om man har en audi. I alla fall om man tycker om att köra den.  Audi är ju rätt bra på att ta betalt för sina reservdelar, men de verkar ju hålla endå.  Audi är kul men bökiga.

Saabar är rätt lätttrimmade, finns mycket delar, och är inte dyrare än vanligt i mekandet vad jag vet. MEN; som någon sa, det finns ju redan några saabar här i landet (jag vet, finns massa audis med) +  att dom är felhjulsdrivna.

Och beroende på hur mycket pengar man har så är det varierande på japsfronten. En ball japs kostar litegranna, å andra sidan är dom roliga. Men har du råd med en Celica GT4 skulle jag köpa den utan att blinka smile Fast har du råd med en S-audi, köp den istället smile

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

Drifttekniker VA
580 Inlägg
20 april 2007
Köp en celica så slipper du skruva smile Är det något japanerna är bra på så är det driftkvalite. Plus att det är en rolig bil att köra.

5 710 Inlägg
20 april 2007
Fortsätt gärna men lägg inte ned eran själ i tråden.
Skapades 2005-12-18 03:59:17 så bil har nog redan killen köpt skulle jag tippa wink

MVH Jonas
..............

Sök