2186
Sök

Snabb bil för 10-20k

★★★★★
455 Inlägg
26 februari 2008
#21
golf vr6, finns från 92 så kan nog hitta under 20k :- 174 hk

65 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
#22
marven skrev:
jag måste lätt rekommendera CRX big_smile skitroligt o köra på kurviga vägar jag lovar ligger skiitbra på vägen o låter grymt. lätta o trimma upp, 125hk motorn till 150-160hk kostar inte mycke , lätta den till ca 900 kg o på med sänkning så har du en mycket rolig bil garanterat.

Vad behövs för att komma upp i 150-160hk? Turbo är ju lite dyrt om man skall konventera..


Forummoderator
9 299 Inlägg
26 februari 2008
#23
Bounce skrev:
marven skrev:
jag måste lätt rekommendera CRX big_smile skitroligt o köra på kurviga vägar jag lovar ligger skiitbra på vägen o låter grymt. lätta o trimma upp, 125hk motorn till 150-160hk kostar inte mycke , lätta den till ca 900 kg o på med sänkning så har du en mycket rolig bil garanterat.

Vad behövs för att komma upp i 150-160hk? Turbo är ju lite dyrt om man skall konventera..

Bra avgas, bra grenrör, bra CAI, porta, plana, mappa. 160 hästar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

98 Inlägg
26 februari 2008
#24
Tycker du ska sattsa på en 9000 turbo, går bra orginal och grymmt bra med ett chip och 3" från turbon, hyffsat soppasnåla är dom med, min ligger på max 0.7 lansväg om man kör normalt;)


8 156 Inlägg
26 februari 2008
#25
Bounce skrev:
tackar för svaren..

Det är ingen som vet lite mer om en crx? och hur går en crx i jämförelse med e 320..

phaetoon: Nej det är jag väl inte, men det beror ju lite på vad för bil du tänker på vid ett så lågt pris..

En Volvo Amazon med rätt motor under huven kan man ju få för en billig penning. Det finns ju gott om utrymme, så man kan ju lätt byta motor smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 754 Inlägg
26 februari 2008
#26
Snabb och bensinsnål. Antar att du behöver en som är billig i drift. golf VR6 är nog inte det bästa och 325 drar ganska mycket.

Det beror ochså på i vilket skick du kräver att bilen ska vara i...
Senast redigerat av Holiace (26 februari 2008)

Jag kan inget om allt.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
26 februari 2008
#27
Phaetoon skrev:
Bounce skrev:
tackar för svaren..

Det är ingen som vet lite mer om en crx? och hur går en crx i jämförelse med e 320..

phaetoon: Nej det är jag väl inte, men det beror ju lite på vad för bil du tänker på vid ett så lågt pris..

En Volvo Amazon med rätt motor under huven kan man ju få för en billig penning. Det finns ju gott om utrymme, så man kan ju lätt byta motor smile

En B23et kanske yikes


147 Inlägg
26 februari 2008
#28
CRX lätt, eller varför inte en Civic? Lätta och pigga. wink
Senast redigerat av Hunda (26 februari 2008)

65 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
#29
caromania skrev:
Bounce skrev:
marven skrev:
jag måste lätt rekommendera CRX big_smile skitroligt o köra på kurviga vägar jag lovar ligger skiitbra på vägen o låter grymt. lätta o trimma upp, 125hk motorn till 150-160hk kostar inte mycke , lätta den till ca 900 kg o på med sänkning så har du en mycket rolig bil garanterat.

Vad behövs för att komma upp i 150-160hk? Turbo är ju lite dyrt om man skall konventera..

Bra avgas, bra grenrör, bra CAI, porta, plana, mappa. 160 hästar.

Vad är CAI? och att plana, porta och mappa osv blir nog väldigt dyrt?

Men 9000 2,3t, är dom verkligen möjliga att köra under litern med? Drar dom mycket mer med chip och 3"?

Hur mycket håller dom för, vad brukar gå sönder förutom växellåda, vad kostar en förstärkt låda?

Om man skulle byta chip, 3" efter turbon för att komma upp till 300hk, räcker det då med detta och kanske en annan turbo och större spridare?

Eftersom dom ändå väger rätt mycket rör dom på sig ändå? Har kört en 900 2,0t, tycker inte det va nån vidare tryck i den, hur mycket bättre blir det med en 2,3t med åtminstone 250hk?

Verkar som att 9000 verkar lämpligast eftersom dom verkar lätta och framförallt billiga att få upp i hk.. Nån som vill avråda mig från en 9000, nämn gärna nackdelar med dom..


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
26 februari 2008
#30
Bounce skrev:
Men 9000 2,3t, är dom verkligen möjliga att köra under litern med? Drar dom mycket mer med chip och 3"?

Ja, det går att köra under litern. Räkna inte med särskilt rolig körning då dock.

Dom drar mindre med chip om du kör normal körning. Däremot blir det lättare att gasa lite extra och det är då virveln i tanken börjar visa sig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 118 Inlägg
26 februari 2008
#31
Bounce skrev:
caromania skrev:
Bounce skrev:

Vad behövs för att komma upp i 150-160hk? Turbo är ju lite dyrt om man skall konventera..

Bra avgas, bra grenrör, bra CAI, porta, plana, mappa. 160 hästar.

Vad är CAI? och att plana, porta och mappa osv blir nog väldigt dyrt?

Men 9000 2,3t, är dom verkligen möjliga att köra under litern med? Drar dom mycket mer med chip och 3"?

Hur mycket håller dom för, vad brukar gå sönder förutom växellåda, vad kostar en förstärkt låda?

Om man skulle byta chip, 3" efter turbon för att komma upp till 300hk, räcker det då med detta och kanske en annan turbo och större spridare?

Eftersom dom ändå väger rätt mycket rör dom på sig ändå? Har kört en 900 2,0t, tycker inte det va nån vidare tryck i den, hur mycket bättre blir det med en 2,3t med åtminstone 250hk?

Verkar som att 9000 verkar lämpligast eftersom dom verkar lätta och framförallt billiga att få upp i hk.. Nån som vill avråda mig från en 9000, nämn gärna nackdelar med dom..

FRAMHJULSDRIFT heter den största nackdelen smile

D.i.l.l.i.g.a.f

Avstängd
653 Inlägg
26 februari 2008
#32
NJ_ skrev:
Bounce skrev:
caromania skrev:

Bra avgas, bra grenrör, bra CAI, porta, plana, mappa. 160 hästar.

Vad är CAI? och att plana, porta och mappa osv blir nog väldigt dyrt?

Men 9000 2,3t, är dom verkligen möjliga att köra under litern med? Drar dom mycket mer med chip och 3"?

Hur mycket håller dom för, vad brukar gå sönder förutom växellåda, vad kostar en förstärkt låda?

Om man skulle byta chip, 3" efter turbon för att komma upp till 300hk, räcker det då med detta och kanske en annan turbo och större spridare?

Eftersom dom ändå väger rätt mycket rör dom på sig ändå? Har kört en 900 2,0t, tycker inte det va nån vidare tryck i den, hur mycket bättre blir det med en 2,3t med åtminstone 250hk?

Verkar som att 9000 verkar lämpligast eftersom dom verkar lätta och framförallt billiga att få upp i hk.. Nån som vill avråda mig från en 9000, nämn gärna nackdelar med dom..

FRAMHJULSDRIFT heter den största nackdelen smile

men nu är det så att alla är inte ute efter att sladda runt och ha sej, det finns faktiskt annat här i livet.. ?

Jag har rätt i vad jag än säger.

Maharaja!
207 Inlägg
26 februari 2008
#33
Nissan Micra tongue

Forummoderator
9 299 Inlägg
26 februari 2008
#34
CAI: Cold air intake, dvs ett bra placerat filter och rör som leder luften till spjället.

Plana och porta kostar nog en del, men mappa behöver inte kosta skjortan. 2500-3000 med rätt kontakter (hondaklubben)
Om man nöjer sig med att plana så kostar det ju inte så mycket om man river toppen själv.

Hoppar du över plana/porta så har du säkert ändå dina 150 hästar.

CRX:en lider inte lika mycket av framhjuldrift som en turbobil. Eftersom effekten kommer höger upp så är det lite lättare att komma iväg. De är väldigt startsnabba tack vare den låga vikten.

Att jämföra en CRX med en SAAB går knappt. Det är helt olika bilar. SAABen är mer bil, CRX mer leksak.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
26 februari 2008
#35
John87 skrev:
Bounce skrev:
Men 9000 2,3t, är dom verkligen möjliga att köra under litern med? Drar dom mycket mer med chip och 3"?

Ja, det går att köra under litern. Räkna inte med särskilt rolig körning då dock.

Dom drar mindre med chip om du kör normal körning. Däremot blir det lättare att gasa lite extra och det är då virveln i tanken börjar visa sig.

Min förra steg 3 chipade saab 9000 2.3t drog ca 0.85! å då med en del spexiga omkörningar å utan att vara rädd för att gasa. körde på 0.7 till Lidköping (en bra bit) men då körde ja så snålt jag kunde.
Faktiskt sant, kolla ett flertal gånger via miltal/bränsle metoden. "Darkace" äger den nu btw.

EDIT: Trimmad saab 9000 är de helt okej ös i 100-200km/h finns en video när jag kör me min gamla saab 9000 2.3t med maptun steg 3 270hp/400nm, är väl inget monster men trycker på gör den allt smile
Senast redigerat av Rushman (26 februari 2008)

Sky´s the limit...

143 Inlägg
26 februari 2008
#36
vem vill INTE ha en bil med 400hk som kostar under 20.000:- OCH är bensinsnål..?? hahaha!!! fan ge er.


1 150 Inlägg
26 februari 2008
#37
SevilleDiesel skrev:
Tja..-om du inte allergisk mot SAAB,så går det ju att sätta i en 16v turbo i en gammal 900 turbo kaross å krama ur en del...-eller om du hittar en aero,då e det ju redan gjort.De kan väl inte va så dyra eller....?

Annars e ju Italienare duktiga på att få till rappa små lätta bilar. Fiat Uno Turbo t.ex.

huh va pratar du om?Vrf inte köpa en 900 t16 eller t8 ,du får ingen aero för de summorna!


741 Inlägg
26 februari 2008
#38
Själv skulle jag föreslå en Saab 9000 2.3ltt eller högtryckarn... Bra tryck med ett steg 1 trimm som kostar 3.900 spänn bara på bsr, där har du redan 230 hk om du köper lltn alltså 170 hästarn..

Nackdelar är väl att 9000 inte är en bil man kör snabbt med på en krokig småväg, men funkar OK iaf..

Att växellådan är dålig behöver du inte oroa dig för, bara skit det där egentligen med att 9000 växellådor är svaga, visst volvo 850ins låda är ju starkare.. Har en en 18åring haft en 9000 som ägare och sälja den så kanske man ska akta sig, lätt att bussningar och v-lådan är i sämre skick då..

4 Inlägg
27 februari 2008
#39
saab 9000 2,3t smile


82 Inlägg
27 februari 2008
#40
CRX alla gånger, Saab har fullkomligt usel väghållning, Hondan kommer hålla bäst av alla nämda bilar i denna tråd. Tänk på att en CRX me 150hk e snabbare än en saab på 250hk 0-402m o i svängarna...

Man har varit med för...


Sök