3244
Sök

Nån som har/haft barnvagn i 95/93 ss?? Tips sökes

38 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Ja som sagt så har man en liten junior på intågande, och så börjar det bli dags att byta bil och har efter mycket övervägande fastnat för en 95 Aero så det blir nog en sån sedan, (men insåg ju också att en 93ss är ju helrätt) skulle vilja komma undan kombibil och hålla mig strax över hudringen max (100.000), men är det nån som har en 93 sportsedan som haft barnvagn, om den ens går in?? ja ihopfälld liggvagn kan väl tilläggas, svar är verkligen uppskattat, har ingen lust att släpa iväg vagnen till bilhandlaren och stå å dividera smile

Tack på förhand / blivande far smile

Moderator+
1 081 Inlägg
26 februari 2008
I min 9-5 Sedan går barnvagn in, dock måste man plocka av hjulen.

Vem jag?

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
26 februari 2008
Leta upp den modell av barnvagn ni önskar. Gå sedan in på den tillverkarens hemsida, leta upp rätt modell å du finner måtten på vagnen ihopvikt!smile

Lycka till å grattis!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Stolt Brynäsare :)
135 Inlägg
26 februari 2008
får börja med o säga grattis... o sen rekomendera dig o köpa en kombi.. e så mycke mer praktiskt. ibland är det mycke som ska med och kanske några extra passagerare o då e d gött me kombi...

Rent A Retard !
674 Inlägg
26 februari 2008
köp en kombi, du kommer ha en satans jävla massa nytta av det, jag lovar dig. Talar av egen erfarenhet. i min v70 går både rullstolen o vagnen in utan problem, bara vika o hiva in tongue

i tex 9-5:an vet jag ej. Har åkt massa taxi 9-5:or o där kommer rullstolen in så då kommer vagnen in.

Sen kan du alltid ställa vagnen på högkant ?

bara hojjta om det är någe mer du undrar över, svarade väl kanske inte riktigt på din fråga, men kanske hjälpte dig att tänka lite smile

MVH// Johan

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

430 Inlägg
26 februari 2008
Gamla 9-3 borde gå. Jag har kört barnvagn, stora väskor, påsar och ändå haft plats inne i bilen för fem. smile
Tur första killen hann växa ur vagn innan det var dags för nästa iaf. tongue

5 710 Inlägg
26 februari 2008
Beror på vagnstyp och vilken utrustning den har.
Köpte nyligen en Emmaljunga City-cross och den går precis in i vår 9-5Aero sedan både på höjden och längden utan att behöva plockla av hjul osv.
Dock är det med sittdelen monterad och en mjuk/hårdlift, med fasta liggdelen går det inte......
En SS är mindra så jag tvivlar på att den vagnstypen hade fått plats, men det finns ju andra mindre vagnar.......men få med så snygga fälgar som City-crossen big_smile wink

MVH Jonas
..............

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 februari 2008
Vet inte vilken modell av barnvagnar det var, men en var en sittvagn och den andra var en fullstor liggvagn. Fick in bägge i skuffen på min GTS.. smile Utan att lossa hatthyllan. Och stänga bakluckan.
Så här blir det ingen kombi på läääänge. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

38 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
jonTe skrev:
Beror på vagnstyp och vilken utrustning den har.
Köpte nyligen en Emmaljunga City-cross och den går precis in i vår 9-5Aero sedan både på höjden och längden utan att behöva plockla av hjul osv.
Dock är det med sittdelen monterad och en mjuk/hårdlift, med fasta liggdelen går det inte......
En SS är mindra så jag tvivlar på att den vagnstypen hade fått plats, men det finns ju andra mindre vagnar.......men få med så snygga fälgar som City-crossen big_smile wink

Hehe just en sån vagn det är också, tjejen krävde typ allt extra lullull man kan tänka sig med så då ska jag ha det med i Aeron med wink, får tacka på en gång för de svar som kommit och gratulationer då smile Lutar just nu åt en 02ans 95 Aero, men som sagt så har jag ju ett tag att spekulera och så ska jag väl sälja 850`n innan med...

38 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
jonaz skrev:
får börja med o säga grattis... o sen rekomendera dig o köpa en kombi.. e så mycke mer praktiskt. ibland är det mycke som ska med och kanske några extra passagerare o då e d gött me kombi...

Åh, man tackar, var fan in å smygkikade på din bil igår innan jag skrev tråden smile fin som fan din 95a iaf..

38 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
HardcoreHunny skrev:
Leta upp den modell av barnvagn ni önskar. Gå sedan in på den tillverkarens hemsida, leta upp rätt modell å du finner måtten på vagnen ihopvikt!smile

Lycka till å grattis!

Tackar och tack för tipset smile
Senast redigerat av johan22se (26 februari 2008)

Sök