3502
Sök

bmw e36 kränger åt sidorna i bak och bara i haltväglag mm??

16 Inlägg
18 december 2005
Trådstartare
tjena ,har lite broblem med väghållningen på min BMW e36 -95,när jag kör på vanligt underlag så märks det inte,men när jag kör på ojämnheter när det nu har kommit snö så vill den styra i bak så jag får tok kast på bilen den går inte rakt .....,får typ köra 50km/h,jag har kollat lite busningar ....hmmm tror att det är länkarmen sokm är den stora i bak??den e glapp som fan..den som sitter mot karossen...den e lite bättre på andra sidan men inte mkt...kan detta vara felet?tacksam för snabbt svar!

27 Inlägg
19 december 2005
är du seriös? låter som att du e på väg att bli en drift kung! Av den beskrivningen att dömma så spinner du med bakhjulen, då går bakvagnen åt sidorna...

16 Inlägg
19 december 2005
Trådstartare
nej du den styr sig själv i bakändan....skitläskigt..kompisen har aldrig varit med om liknande...inte jag heller!vette faaan va det är....hjulen viker sig inåt typ,verkar va bussingen...eller :-)

671 Inlägg
19 december 2005
Silentblocken brukar vara trasiga på BMW. Du kan prova genom att lägga i handbromsen och sedan försiktigt hålla bilen i dragläge och "jucka" den fram och tillbaka med gasen.
Om det klonkar är det dags att byta.

433 Inlägg
19 december 2005
Skaffa fräschare bakdäck wink hehe..närå..sitter d inte nå krängsningshämnare lr va d heter? pajja ner på en 740 en gång..krängde som fan hela ti´n =/

16 Inlägg
19 december 2005
Trådstartare
tack Daniel!du va den som mest seriösast har svarat, och rätt me!
MVH Stefan

342 Inlägg
19 december 2005
CabiBoy skrev:
tack Daniel!du va den som mest seriösast har svarat, och rätt me!
MVH Stefan

som sagt, silentblocken brukar bli dåliga.. hade faktiskt in en bil på jobbet där två av fästena i golvet hade gått rakt av.. så den satt i två punkter diagonalt.. det va ingen lek att köra den kan jag lova! smile

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

16 Inlägg
19 december 2005
Trådstartare
det kan jag tänka!testade det du sa men mina silentblock e runda påe36 och inte koniskia som på e34...men dem här glappar sidledes....skitläskigt...den på passagerar sidan va värst! MVH Stefan

Sök