Jag har en s40 2,0t -98. den har börjat gå ryckligt på 1-2 på låga varv fast bara ibland. den pendlar även up p och ner på tomgången ibland. vad kan detta vara för fel?
verkar ju vara tändstiften lr nått med tomgångsmotorn om det bara e vid tomgången den går illa.. går den ryckit annars med min s40 t4a började bli skum gick konstigt på tomgång och sen efter ett tag så gick det inte gasa utan man fick fasa sakta så den kom fram ingen ork typ.. det var tändspolen som hade spruckigt..! men sattsa på att byt ut tändstiften först dom kanske har gjort sitt
ja så kanske det kan vara men i så fall vilken slang kan det vara då? vet inte så mkt om motorer.
Börja med den/dom närmast insuget och följ dom så långt det går. Någon kanske har blivit derformerad eller fått nån spricka. Ibland har en helt enkelt glidit av. Annars kan det vara vridpotentiometern på gasspjället eller luftmassemätaren. Eller nåt annat. Bilar är kul...
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Ja nu har jag iaf kikat på alla slangar men det är ju så jävla svårt att komma åt alla och se, det är ju så jävla trångt, jag ringde till en verkstad idag också och den idioten så att det var troligtvis oringarna vid toppen som var dårliga och behövde bytas så dom fick lov att lyfta hela topen. ja det lätt ju knappast ut och bli billigt. va fan ska man göra?