2556
Sök

bilen går ryckligt!

Maskin Operatör
130 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Jag har en s40 2,0t -98. den har börjat gå ryckligt på 1-2 på låga varv fast bara ibland. den pendlar även up p och ner på tomgången ibland. vad kan detta vara för fel?

Volvo S40 2,0T

volvoraggare
4 776 Inlägg
27 februari 2008
den verkar ju får lite soppa

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
Låter som en vacuumslang börjar bli dålig. Prova att spraya lite startgas runt slangarna, ökar varvtalet markant är det nog så. smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Maskin Operatör
130 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
ja så kanske det kan vara men i så fall vilken slang kan det vara då? vet inte så mkt om motorer.

Volvo S40 2,0T

283 Inlägg
27 februari 2008
Min farfar gick ryckigt förr...Han fick en flaska STP för ryckig gång.

1 813 Inlägg
27 februari 2008
verkar ju vara tändstiften lr nått med tomgångsmotorn om det bara e vid tomgången den går illa.. går den ryckit annars med min s40 t4a började bli skum gick konstigt på tomgång och sen efter ett tag så gick det inte gasa utan man fick fasa sakta så den kom fram ingen ork typ.. det var tändspolen som hade spruckigt..! men sattsa på att byt ut tändstiften först dom kanske har gjort sitt wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

294 Inlägg
27 februari 2008
kan ju vara allvarliga saker med, t.ex ventiler.. ?

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Maskin Operatör
130 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
Paddee636 skrev:
Min farfar gick ryckigt förr...Han fick en flaska STP för ryckig gång.

okej..var det också en s40?

Volvo S40 2,0T

* Klåpare
1 718 Inlägg
27 februari 2008
absolutrobban skrev:
ja så kanske det kan vara men i så fall vilken slang kan det vara då? vet inte så mkt om motorer.

Börja med den/dom närmast insuget och följ dom så långt det går. Någon kanske har blivit derformerad eller fått nån spricka. Ibland har en helt enkelt glidit av. Annars kan det vara vridpotentiometern på gasspjället eller luftmassemätaren. Eller nåt annat. Bilar är kul...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Maskin Operatör
130 Inlägg
27 februari 2008
Trådstartare
aha okej..nej bilar är inte alls kul  när det gäller sånt som är trasigt som man inte vet vad det är men ska kika lite få se vad man kommer fram till

Volvo S40 2,0T

Maskin Operatör
130 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Ja nu har jag iaf kikat på alla slangar men det är ju så jävla svårt att komma åt alla och se, det är ju så jävla trångt, jag ringde till en verkstad idag också och den idioten så att det var troligtvis oringarna vid toppen som var dårliga och behövde bytas så dom fick lov att lyfta hela topen. ja det lätt ju knappast ut och bli billigt. va fan ska man göra?

Volvo S40 2,0T

Sök