Zairon skrev:
Maizer skrev:
Nej man måste inte gilla det, självklart inte. Men man borde inse att drogen inte är så hemsk som staten gärna vill få oss att tro. Självfallet har jag aldrig testat cb då det är olagligt, men alkohol ger ett betydligt värre rus.
Jo asså, jag vet inte så mkt om cb, så säger varken bu eller bä. Håller mig undan från det pga det är olagligt, och (tyvärr?) så är det oftast så att där det finns cb finns det värre saker oxå... Säger inte att det Alltid är så...
CB är mycket hälsosammare än alkohol och tobak, det är fakta. CB har många användningsområden både inom medicin och industri.
Ja, där det finns CB finns värre saker, det är enda som gör att gateway-teorin fungerar, eftersom langare vill få trogna kunder som alltid kommer tillbaka vill de få en att byta ut CB mot amfetamin, heroin osv. Hade CB varit lagligt hade gateway-teorin försvunnit och andelen tunga narkomaner minskat, även detta är bevisat bla. i Holland där många färre dör av tunga droger än här i Sverige.
Så, för en legalisering har vi:
+
Inkomster till staten (miljardbelopp)
Minskade utgifter på att sätta fast folk som röker en förhållandevis harmlös planta
Färre tunga missbrukare(räkna även in alkoholmissbrukare här, alkohol dödar flera 100´000/år)
Medicin mot sjukdomar där idag inte finns någon laglig medicin mot (Fibromylagi t.ex.)
Industri, cannabisplantan växer ruskigt snabbt, har starka fiber osv (minskad användning av skog)
-
Nationalisterna som säger att CB är invandrarreleterat skjuter sig i foten, CB användes bla till att bygga regalskeppet Vasa.
Inget
Har säkert missat massor på +listan, men så är det alltid när man ska rabbla upp på ett forum.