2297
Sök

Lättaste bilen till extreme bygge?

91 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Hallå.. En polare till mig undrar vilken bil som är den lättaste och jag vill inte visa mig från den okunniga sidan.. Helst motor som är lättrimmad eller att man han få plats en motor på 3L + och extreme trimma den.. som sagt.. Lättaste bilen med bra motor i eller utrymme för annan??
Senast redigerat av Zapust (28 februari 2008)

Daniel kabat -

905 Inlägg
28 februari 2008
denna kommer får bra med hk/kg.

lancia a112 projekt

91 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
haha.. fyfan va ful.. wink haha.. Tack för svar men ja tänkte nått i extrem lätt vers...
Tänk på Porsche 911 turbo GT3 RS så vet du va ja menar wink hihi

Daniel kabat -

91 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
loffe007 skrev:
denna kommer får bra med hk/kg.

lancia a112 projekt

Haha yeah right wink :p ja tänkte i som ja skrev i Porsche 911 turbo GT3 RS stilen..
typ som Loaded M3.an wink

Daniel kabat -

terazzi
28 februari 2008
R32 Skyline GTR wink

91 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
R32 Skyline GTR wink

Fina... wink Väger??

Daniel kabat -

terazzi
28 februari 2008
Zapust skrev:
terazzi skrev:
R32 Skyline GTR wink

Fina... wink Väger??

1200 kg om jag inte minns fel wink
sen vet du ju hur lätt trimmade dem är med wink
600-800 häst är ju inget svårt om man har pengar ^^

91 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
terazzi skrev:
Zapust skrev:
terazzi skrev:
R32 Skyline GTR wink

Fina... wink Väger??

1200 kg om jag inte minns fel wink
sen vet du ju hur lätt trimmade dem är med wink
600-800 häst är ju inget svårt om man har pengar ^^

Hehe nee.. Tänker mig en sådan r32 med värsta kolfiber o allt.. OOOO!!!! fett najs.. Tack för den.. Skriv fler bara. wink

Daniel kabat -

8 156 Inlägg
28 februari 2008
Volvo PV/Amazon/142 med B230-motor.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

10 287 Inlägg
28 februari 2008
Tex:

http://www.westfield-sportscars.co.uk/XTR.html

Jag vet inte om just XTR4 går att regga i Sverige men en 1.8L VAG turbospis som trimmas duktigt och 440kg torde knäcka det mesta. Säg 300 pålitliga hästar...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

91 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
jadu.. Kollade på MTM-online.de.. Audi tuner..
och dom hadde en extrem bil kallad Apollo? :S

4,2 liters V8 på 650 hk.. toppar 366,4 km/h.. 0-100 på 2,9 sek..

http://www.thesupercars.org/wp-content/uploads/2007/01/gumpert-apollo.jpg

http://www.thesupercars.org/wp-content/uploads/2007/01/gumpert-apollo-2.jpg
Senast redigerat av Zapust (28 februari 2008)

Daniel kabat -

945 Inlägg
28 februari 2008
Zapust skrev:
haha.. fyfan va ful.. wink haha.. Tack för svar men ja tänkte nått i extrem lätt vers...
Tänk på Porsche 911 turbo GT3 RS så vet du va ja menar wink hihi

mhe, gillade du inte  lancian?
Den är ju skit cool, så jävla ful så att den blir häftig, en upp och ner vänd utombordare på den, sen du jävlar så får du hålla idg så att knogarna vitnar tongue
Den kommer att gå så intåt i helvete så att du kommer att få uppleva tunnelsyn för första gången....skithäftigt alltså!
satsa på lancian, det ska jag göra nästa gång jag helrenoverar en bil...hell yeah......fullancian rules from now on big_smile

blinka blått om du vill rejsa!

transportkonsult
284 Inlägg
28 februari 2008
Zapust skrev:
Hallå.. En polare till mig undrar vilken bil som är den lättaste och jag vill inte visa mig från den okunniga sidan.. Helst motor som är lättrimmad eller att man han få plats en motor på 3L + och extreme trimma den.. som sagt.. Lättaste bilen med bra motor i eller utrymme för annan??

Har verkligen försökt länge nu.

Men nu kan jag inte hålla mig längre.
Kan inte du sluta drömma?
Eller iaf sluta slösa andras tid på dina drömmar som aldrig blir av.

Bottles are for babys. Real men get blown.

945 Inlägg
28 februari 2008
hahahaha.....0-100 på 2,9 sekunder, det är ju för fan bara kattskit........jörans pontiac kommer upp i det dubbla från stilla ståeende på 2,6 sekunder....5,6 sec till 300 knutar.....å då e han fan inte ens bland dom snabba snubbarna, fast under en period så var det ju den snabbaste turbobilen i europa.
2000 hk och dubbla y2k turbonetics

91 Inlägg
28 februari 2008
Trådstartare
Hampusd skrev:
Zapust skrev:

Har verkligen försökt länge nu.

Men nu kan jag inte hålla mig längre.
Kan inte du sluta drömma?
Eller iaf sluta slösa andras tid på dina drömmar som aldrig blir av.

Vad snackar du om? HAHAHA!!!

Daniel kabat -

Kung
191 Inlägg
29 februari 2008
TTTTT skrev:
hahahaha.....0-100 på 2,9 sekunder, det är ju för fan bara kattskit........jörans pontiac kommer upp i det dubbla från stilla ståeende på 2,6 sekunder....5,6 sec till 300 knutar.....å då e han fan inte ens bland dom snabba snubbarna, fast under en period så var det ju den snabbaste turbobilen i europa.

ska man ta i kan man ju lika gärna köra en top fuel dragster med 7000hk i och gör 0-500 på ca 5 sek wink

91 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Swinge skrev:
TTTTT skrev:

ska man ta i kan man ju lika gärna köra en top fuel dragster med 7000hk i och gör 0-500 på ca 5 sek wink

precis.. och en sådan pontiac är juh trimmad.. Apollon är orginal..
Men tänk om man skulle plocka bort båda turbona och sätta dit 2 nya och större och kanske en kompressor??

Daniel kabat -

Darth Vader
1 644 Inlägg
29 februari 2008
Men Zapust, du ska alltså köpa den värsta bilen som du hittar, och sen göra den värre?
Vem ska sponsra detta?
Vad får dig att tro att de som byggt bilarna inte redan satt på de största turbos de hittat?

Jag fattar faktist inte vad det är du vill åstadkomma...
Så kom fram med något konkret, man kan göra om alla bilar till värstingbilar om man bara har resurser, och det verkar du ju ha. När du ändå är igång med tänkandet kan du passa på att ge oss alla ett seriösare intryck så kanske du får lite bra svar med...
Senast redigerat av DoWahDiddy (29 februari 2008)

Braaaaap?

945 Inlägg
29 februari 2008
Zapust skrev:
Swinge skrev:
TTTTT skrev:

precis.. och en sådan pontiac är juh trimmad.. Apollon är orginal..
Men tänk om man skulle plocka bort båda turbona och sätta dit 2 nya och större och kanske en kompressor??

ja man han skriver ju att han vill bygga en "värsting" bil :p

Sök