3732
Sök

delar som passar till ford fiesta -88

43 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
tja, jag undrar om det är någon som vet om det finns tex, volvo delar från säg motorn som skulle passa i en fiesta motor, som tex insprut osv..?

eller om det finns bra stötdämpare man kan köpa från annan biltillverkare som är bättre än orginalet?

jag är intresserad av alla svar så vet ni något som skulle kunna passa på en fiesta -88 så skriv gärna!

mvh// mr_B

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
29 februari 2008
Svets, vinkelslip, svarv och fräs så passar allt...

Fattar inte riktigt hur du menar, varför hålla på o byta från ett standardsprut till ett annat?

Vad är en bra dämpare? En hårdare, en mjukare, en rostfri?

43 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
okej,, var nog otydlig.. smile men det jag menar är att så man får bättre vägegenskaper och motor egenskaper.. alltså hårdare fjädring, bättre bromsar som passar utan att göra större modifieringar alltså.. jag vill byta från "standardsprut" till ett annat eftersom man kan göra märkvärda förbättringar på det utan att plånboken blir tom.. jag är uinte ute efter ett monster åk utan vill bara att bilens egenskaper blir bättre än vad de är för tillfället..

så bra dämpare är för mig, lägre och hårdare..

hoppas jag blev lite tydligare denna gång wink

mvh jonas

288 Inlägg
2 mars 2008
Ta med en dämpare till mekonomen och kolla vad de har för några som passar. Hade Volvo 164 dämpade på en IH Scout en gång. Åkte dit med en dämpare och hitta några som passade.

Sök