Skulle vilja ha en lista på vilka bilar som finns som man får dra 1500kg+ på B-kort. Så har ni en bil som får dra det vore jag tacksam om ni skriv vad det är för märke, modell, ev. utrustning (som påverkar dragvikten). Ville helst inte ha några "jag tror" här. Bara fakta
Skaffa Ckort och köp dig en Chevy 3500 crewcab dullay nä men en Chevy c/k 10/1500 borde få dra närmare 1500 på b och MKT mer på C //Johannes
de flesta lite större bilar, typ amerikanska brukar väl inte ha mer än 750 kg på b-kort. vet att det är så iaf på de flesta vans å även min suburban. men istället så brukar du ha en ganska hög dragvikt på be, får dra 3 ton med min cheva om jag hade haft be;)
Skaffa Ckort och köp dig en Chevy 3500 crewcab dullay nä men en Chevy c/k 10/1500 borde få dra närmare 1500 på b och MKT mer på C //Johannes
de flesta lite större bilar, typ amerikanska brukar väl inte ha mer än 750 kg på b-kort. vet att det är så iaf på de flesta vans å även min suburban. men istället så brukar du ha en ganska hög dragvikt på be, får dra 3 ton med min cheva om jag hade haft be;)
Hehe de är löjligt va mycke man får dra med en stor cheva.. 910kg får man dra med Camaron Räcker förhoppningsvi till båten sen
Eftersom B-gränsen beräknas av tjänstevikt på bilen, max dragvikt på bilen samt 3.5 ton gränsen gör de att stora bilar, typ pickuper och vans ofta inte får dra ett skit med Bkort.
Det mest optimala för att få dra så mkt som möjligt med B-kort är att ha en bil med både tjänstevikt och totalvikt samt dragvikt på 1750kg (vilket i verkligheten aldrig förekommer) Påsåvis skulle man få dra 1750kg med B-kort