1. Det är exakt samma fästen till tryckklockan på B230FK och B230FT. Alltså fungerar en tryckklocka från B230FT alldeles ypperligt på en B230FK.
2. Glöm pysventiler, t-kors och annan skit som folk skriver här. Det är alldeles för farligt. Pysventiler kan ge laddtryckspeakar som resulterar i en knackande motor. Att modifiera en orginal tryckklocka men att behålla samma fjäderkraft kan ge skenande laddtryck som resulterar i en knackande motor.
3. Köp en begagnad tryckklocka från en B230FT eller köp en ny från t.ex. BSR. De man köper nya hos diverse företag brukar i regel vara justerbara. Bör kosta under tusenlappen.
Och nu vet jag att en hel hög med 14-åriga "förståsigpåare" kommer uttala sig i ämnet, och påstå att motorn inte alls knackar och "jag har kört så i 30 år" etc etc. Till er vill jag bara fråga, hur vet ni att det inte knackar? Bara för att ni inte hör det? Bara för att det har fungerat på just eran motor?
Jag tycker att folk borde få varningar för att de ger dåliga rekommendationer.
EDIT:
Förresten, en annan sak. Tryckklockan på B230FK är inte alltid justerbar (i 99% av fallen är den inte det) så era råd om att skruva på stången är fel. Det går inte.
Senast redigerat av Siqqe (3 november 2009)