3331
Sök

Nyinförskaffad 945 ltt 98:a

38 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej.

Som rubriken lyder så har jag införskaffat mig en 945:a ltt Classic, jag skulle vilja ha bra tips på ställen där jag kan köpa usa-blinkers osv-jag hittar ingen bra sida.

Sen när det gäller filter, chip, wastegate, dump etc vart är det bäst att vända sig till då? bsr eller autotec?

Ngt mer man behöver tänka på för att få den gammla(väldigt fräsha 98:an)att gå och se bra ut?

Mvh Micke.

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
948 Inlägg
3 mars 2008
#3
http://www.racimex.se/#document_

bsr, vikingchip

cleant utseende inte massa plast å skit wink, lite sänkt, volvos polaris 17 tummare, volvos addon sidokjolar och front läpp, 960ins dörrhandtag, "nerlackade" fram och bakkofångare

kom ihåg att kolla över kopplingen med när du trimmar vill gärna slira när det blir lite effekt (finns en värre tryckplatta som heter tp 712)

kika även in www.turboperformanceclub.com och använd sök funktionen där så ser du du hittar massor som du även kanske hittar här

38 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#4
Tackar Tackar! för bra tips:)

Och givetvis blir det inte ngn plastig urlöjlig förstörd look på den=) den ska bli cleant snygg bara(kommer bli mörka 18" fälgar-det lutar åt Replicor i matt grafit/svart lack) och kanske behålla själva R:et silvrigt?-men det kan se för 18:års aktigt ut?


stämmer det att en ltt:are har bättre vrid än en fulltryckare vid steg 2(bsr)?
Senast redigerat av dallan81 (3 mars 2008)

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
5 mars 2008
#5
att det skulle bli bättre vrid vet jag inte, det är ju exakt samma maskin i botten... (typ bara olika laddtryck)


38 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
#6
mm jag förstår inte heller det, men enligt deras hemsida så verkar det ju vara så?

ltt:n har lite mindre häst men mer vrid - ftt:n har mer häst men mindre vrid?

eller så har jag läst fel kanske?

ngn som vet hur det ligger till?

mvh micke

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

Amatör-Mekare
19 Inlägg
5 mars 2008
#7
Jag beställde ett gäng delar från bsr i måndags. Har kommit idag men inte hunnit hämta ut prylarna än tongue Det som skiljer ltt från ftt är största delen wg/tryckklockan smile Kan ju säkert vara ett annat chip som är insatt. Ang. dump så är det inte att rekomendera då lmm tar mer stryk med en öppen dump, ska räcka med öppet filter och lite mer laddtryck så kan du få dej ett tryck-o-pys ljud sägs det wink
Senast redigerat av Bouya (5 mars 2008)

Overloaded? Time to waste..

38 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
#8
Bouya skrev:
Jag beställde ett gäng delar från bsr i måndags. Har kommit idag men inte hunnit hämta ut prylarna än tongue Det som skiljer ltt från ftt är största delen wg/tryckklockan smile Kan ju säkert vara ett annat chip som är insatt. Ang. dump så är det inte att rekomendera då lmm tar mer stryk med en öppen dump, ska räcka med öppet filter och lite mer laddtryck så kan du få dej ett tryck-o-pys ljud sägs det wink

Jo jag "vet" detta, men enligt deras hemsida så står det ju så? jaja....

Polaren hade en 945 ftt færra sommaren, å visst dom låter bra utan dumpventil absolut, jag tror inte jag ska hønga på ngn dump på min heller-det røcker med ett bra filter.

Min ltt:are e oxå ræd (kombi)smile killen(pedantisk 35 åring, 2 øgaren jag ør 3 øgaren)som hade den innan har verkligen legat i med vaxning osv. hoppas nu att man sjølv orkar hålla bilen i lika fint skick-den ør verkligen grymt vølvårdad.

vid ca 200 hp å uppåt bærjar 940/945:orna att bli lite roliga, helst ska man vøl ha 250 plus.

mvh micke.

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

38 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
#9
Satt precis å kollade på sønkningsatser till 945:an, och kom på att det ør en sprillans nyinsatt "automatisk nivåreglering" i bilen(han satte in det fær ett kort tag sedan och det kostade drygt 6000kr)

Hur ska man gå tillvøga nu då? jag vet inte hur det ser ut/funkar i praktiken, men enligt JAMEX tex. så passar ju inte deras fjødrar om man har automatisk nivåreglering insatt.

Så om ngn kunnig vet hur jag ska gå tillvøga så får du gørna skriva ner det hør.

(det finns ingen tillverkare som tillverkar fjødrar som sønker lite mer fram øn bak?, eller?,ør man tvungen att "bonnkapa" alltså?)

Tack på færhand.

/Michael.
Senast redigerat av dallan81 (12 mars 2008)

-The lapdance is so much better when the stripper is crying-

38 Inlägg
12 mars 2008
#10
nivåregleringen ska gå att ställa in höjden på exakt hur har jag inte i huvudet, men kolla om fjädrarna bak ser ut som "vanligt" då ska sänksatsen passa annars får man kapa orig

klracing har delar med  dom har även chip som funkar bra så länge du inte har elfläkt (den går hela tiden)

Eller det skiter väl jag i

2 452 Inlägg
12 mars 2008
#11
ang steg 2 behövs göra en del till iså fall för att det skall bli bra....vill du upp till 250 hk så får du byta turbo då orginalet bottnar...en 16t är att rekommendera samnt en 531 topp med en v-kam i samnt 3 tumsavgasystem hela vägen så har du kommit en bra bit på vägen samnt ett bra chip samma som jag har i min 940 som kommer från autotech...

döden kommer tillbaka

10 287 Inlägg
12 mars 2008
#12
Flyttad till "Allmänt" då den innehöll alla möjliga frågor om styling, sänkning, tuning etc.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök