2376
Sök

Carpower VS Ground Zero

Mångsysslare
546 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Jag undra vilket av dessa märken som är bäst om man jämför högtalare som ligger i ungefär samma prisklass?
Jag tar gärna emot lite åsikter om märkena också, för på återförsäljarnas sidor är ju allt hur bra som helst! Vill därför höra lite om vad dom som har erfarenhet av märkena tycker också!

BilstereoNörd
576 Inlägg
5 mars 2008
streetpirate87 skrev:
Jag undra vilket av dessa märken som är bäst om man jämför högtalare som ligger i ungefär samma prisklass?
Jag tar gärna emot lite åsikter om märkena också, för på återförsäljarnas sidor är ju allt hur bra som helst! Vill därför höra lite om vad dom som har erfarenhet av märkena tycker också!

Synd att du bor lite väl långt ifrån oss annars säljer vi båda märkena!
Så hade du fått bedöma själv vilket som passar dig..
Anledningen till att vi kör båda dessa märken är att de kompletterar varandra, inom prisklasserna från 1000-4000kr sen har inte Carpower några värre prylar, där tar GZ över med sina grova serier..
Så att det är svårt att jämföra i samma prisklass, en högtalare kanske är mer musikkalisk men tål mindre effekt osv så det är en smaksak vilket som passar av dessa märken inom en viss prisklass.
Men som sagt det bästa hade ju varit för dig att lyssnat och bildat din egen uppfattning....
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Mångsysslare
546 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Jag har kollat runt lite efter högtalare och var först inne på att köra nästan allt ljud med jbl, deras högtalare är bra men finns inte i så många olika modeller!
Så jag har surfat runt länge och fastnade tillslut för carpower & ground zero p.g.a. snygg design och verkar vara lovande kvalitet/bra ljud i dom. Men jag får forsätta spåna vidare på vilket märke jag vill ha, så länge!

542 Inlägg
5 mars 2008
Ska du driva dom på et slutsteg eller på stereon?

Mångsysslare
546 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Blir nog ett par 4" som drivs av stereon. Men resten kommer drivas av slutsteg!

Sök