Ja, teoretiskt blir det ungefär så. Men batteriet kommer att räcka ännu längre eftersom kapaciteten är beräknat på 20 timmar och med högre ström. Frågan är också vad man menar med "urladdat", dvs hur låg är spänningen när man anser att batteriet är urladdat. Enligt mätstandarden för kapacitetsmätning så är gränsen 10,5V.
170mA är ungefär lika mycket som ett extraljusrelä drar när det är aktiverat. Någonting är fel, helt klart. Även om det sitter larm i bilen så ska det inte dra så mycket i aktiverat läge. 13,8V laddspänning är lite i underkant för en så pass "ny" bil tycker jag, men det kan också bero på ett urdraget batteri.
Ladda upp batteriet fullt, låt det stå i minst 8 timmar efter fulladdningen och mät sedan polspänningen som Phaetoon skrev. Om polspänningen visar runt 12,7-12,8V så har batteriet mest troligt klarat sig bra, då kan du även mäta laddspänningen igen och se hur hög den är.
När man ska göra såna här felsökningar så ska batteriet helst vara fulladdat så att man får pålitliga mätresultat.