2965
Sök

förlorat kör kort någon.historier ballare en min

Hound Dog
9 Inlägg
20 december 2005
Trådstartare
Jag förlora kortet i 11 månader så bilen står nu fram till snön sticker och solen strålar.får tillbacka kortet den 5 mars nästa år. kan ni haja att jag sumpa kortet på en minimoto på en parkering när jag prov körde med polaren. jag hade druckit 2st öl en och enhalv timme innan.kände inte ens av ölen men det gjorde polisen mätare. men man får skylla sig själv.känns jävligt surt bara.fick höra av polisen att samma sak skulle hända om du körde en el driven plast hoj eller bil som man köper på lek o hobby.(motor drivet fordom).kan ni haja.fan säjer jag bara.skulle vara litee ballare att förklara för brudarna att man förlora kortet när man prov körde bilen och det gick några.kanse 300knyck.eller såg en vigen i spegeln.

Fiat uno turbo 1,3i.e

271 Inlägg
20 december 2005
om du bara hade druckit 2 öl så skulle du ha nekat att blåsa, då är du tvungen att ta blodprov och innan det är gjort skulle promillehalten försvunnit.
Det var iallafall dumt att bli av med kortet på en minimoto, fast det finns ju folk som blivit av med kortet när dom cycklat eller gått också.

Hound Dog
9 Inlägg
20 december 2005
Trådstartare
rattfylla. jag kan säja att inte en fot av mina två fötter skulle sticka in i en bil och träffa en pedal.det jag menar är sådant som bil förare råkar ut för som ex vem som helst kan köra för fort.eller dra en slad i fel korsning där blåklockan står.

Fiat uno turbo 1,3i.e

186 Inlägg
20 december 2005
om man cyklar onykter har jag hört att man kan bli av med kortet, men av att GÅ????

Catch me if you can!

1 854 Inlägg
20 december 2005
Scorren skrev:
om man cyklar onykter har jag hört att man kan bli av med kortet, men av att GÅ????

Blir du tagen för fylla flera ggr så kan du bli av med kortet..

Servicetekniker
300 Inlägg
20 december 2005
Cykel räknas ju som ett fordon så det är nog mycket möjligt. Men skorna räknas väl inte som ett fordon så vitt jag vet.

m.v.h/Erik

Go hard or Go home!

Hound Dog
9 Inlägg
20 december 2005
Trådstartare
det sjuka var att jag blev dömd för rattfylla på moped som inte var en moped och enligt lag får dom inte ta kortet  då jag inte har över 1promile och inom samma paragraf står det att man inte få ta kortet från en person som flyttar en bil på en parkering så länge ha inte har över 1 promille och bara ge böter..jag tar mit straff och jag får skylla mig själv.men man tyker bara att polisen skulle tycka vad fan oki sluta kör gå hem.vad fan jag prova bara hojen.glömde jag säja att jag fick 13000kr i böter..2 öl
men vad ska jag säja jag satt inte på hojen mer en 20sek då polisen kom..

oki.jag vet stavas (körkort)..
Senast redigerat av lillsylta (20 december 2005)

Fiat uno turbo 1,3i.e

dARKiE
5 031 Inlägg
20 december 2005
Jag blev av med körkortet när jag hade prövotid.  Fortkörning 91 på 50 väg.. snön hade smällt och bilen ville bli testad ;P blev ialf av med det 3 månader sen tog man om allt igen teori å uppkörning -- tur man fixa allt utan att kugga nån gång. så Jag tog körkort 2 ggr innan jag fyllde 19 smile slå det ^^

Edit: Hade det 3 veckor första gången smile
Senast redigerat av Darkie (20 december 2005)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

253 Inlägg
20 december 2005
Vet en som blev av med körkortet en vecka efter han tagit det!!  et är rätt bra gjort faktiskt!

Dalsland......Varför trängas?

735 Inlägg
20 december 2005
Och jag har hört om en som blev av med körkortet på hemvägen från uppkörningen smile

Drummer
53 Inlägg
20 december 2005
Scorren skrev:

Man kan också bli av med körkortet om du tex hamnar i fyllecell ett antal
ggr, (kommer inte på hur många). För då anses det av polismyndigheten att i med du blivit omhändertagen flera gånger för fylleri så är du inte lämplig som bilförare.

76 Inlägg
20 december 2005
snutarna hade väl fått en rapport mitt i fikarasten på donken medans dom käkade donuts o drack kaffe smile he he..

BMW 320i E21

12 086 Inlägg
20 december 2005
tobee skrev:
Och jag har hört om en som blev av med körkortet på hemvägen från uppkörningen smile

"O jag har hört talas om en som vart av med körkortet innan han änns fick det" haha haha.. va bara tvungen

2 122 Inlägg
21 december 2005
får man fråga hur mkt du hade i blodet när dom stoppa dej?

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Wankel
1 080 Inlägg
21 december 2005
tobee skrev:

läste i tidningen förra veckan tror jag det vara..en snubbe som körde själv till uppkörningen, när han kom fram kom han på att han hade glömt sitt leg hemma..åkte tillbaka och hämtade det, men när han kom första gången så var det nån som hade sett honom och ringt snuten så dom stog och väntade på honom nmär han kom tillbaka igen,,,sug på den wink

MDS Västerås

71 Inlägg
21 december 2005
Skulle dom tagit mig på en parkering körandes en minimoto skulle jag inte skrivigt på ett skit, tatt hela grejen på station. Vägrat blåsa på plats. Sist men inte minst grymt överklagat domen.

343 Inlägg
21 december 2005
Många grisar gör inte mycke.. dom i min stad är så gammla och slöa så dom årkar inte inte göra någonting... Dom tar bara mopperaggare..  Måste nästan bli polis så man kan gå till attack mot dom riktiga brotten..

2 122 Inlägg
21 december 2005
RedLight skrev:
Många grisar gör inte mycke.. dom i min stad är så gammla och slöa så dom årkar inte inte göra någonting... Dom tar bara mopperaggare..  Måste nästan bli polis så man kan gå till attack mot dom riktiga brotten..

exakt så är det här också de jagar mopedister och eparaggare

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Bmw E36
304 Inlägg
21 december 2005
JapMax skrev:
tobee skrev:

"O jag har hört talas om en som vart av med körkortet innan han änns fick det" haha haha.. va bara tvungen

Hahha smile den va bra.

343 Inlägg
21 december 2005
IceRider skrev:
kanske man ska bli polis då ju,sno alkohol från ungdomar och dricka själv,testa splitternya bilar och köra hårt,på med blåljusen i onödan å toppa bilen 240km/h på E4an,fasen va gött egentligen

Det vore livet det! =P

Sök