Nu kommer projekt tråden på Diesel Chole efter lite påtryckning utav största byggherren (pearl_325)
Detta började redan förra året då jag har hållt på pysslat mycket själv. Lackade framskärmar, grill, huv och en ny frontspoiler. Efter lite olyckor tyckte jag det var dags så jag fixa och trixa. Detta blev resultatet.
Skönt tänkte jag. Ovetandes om att något skulle gå snett ganska snart igen.
Som ni kanske ser på huven är den lite smått felriktningar på den. En krånglade huvlås vilket gjorde att huven flögg rakt upp och krossade rutan. Som jag hade kört ca 50mil med ungefär. Med ren frustration så parkerade jag bilen i garaget och bestämde jag ska inte ha nåt med denna bil att göra längre.
Efter ett par månader dock tyckte dock pearl_325 att nu ska vi ta göra i ordningen bilen. Så blev det. Vi bestämde oss att ta ledigt från jobbet ons-fre och göra i ordning hela bilen. Detta var samma vecka som SCF Summer i Barkaby. Meningen var att bilen skulle vara färdig tills då. Så delar beställdes. Ny huv och ny grill då denna var av svergies sämsta passform. Allt inhandlades förrutom huven. Då den i första vändan slarvades bort och andra vändan kom den inte i tid så vi bestämmde oss att köpa en begagnad att göra i ordning. Jag lyckades då hitta en begagnad på en skrot i Örebro. Ringer och frågar hur skicket på denna huv är osv. Får svaret att den var gott som bara slänga på. Bra tänkte vi och tredje bygg herren Basse skickades med full fart mot huven som var i gott skick. Vad vi trodde iaf. Vi blev tvugna köpa huven i vilket fall fast till lägre pris
. Nu lite bilder från den bygg veckan.
Lite utskärning ur huven.
Pearl_325 jobbar för fullt med bakluckan som tyckte det vore enklare lägga igen bakluckan än rikta den
Bakspoilerbygget. Jag och Heedan här på garaget skulle försöka göra om bakspoilern. Vet fortfarande inte om vi ska använda den eller hur vi gör.
Sen efter detta las utsidan på is. Pearl_325 drog till staterna och jag började jobba mer och mer. Men nu förra helgen tyckte vi att det var dags igen.
Så här fick hon stå i närmare ett halvår.
Bakluckan börjar likna något.
Ska bakluckan vara clean borde huven också vara det.
Pearl_325 jobbar på som vanligt med Basse kollar på.
Här fick även Heedan vara med och kolla på.
Och vad kan hända om man lämnar Heedan och Pearl ensama nån timme.
Jo kommer ut till detta. Som jag ville ha det men någon tyckte det skulle bli för mycket jobb. Tur att någon ändrar sig.
Börjar likna nåt.
Nej nu ska jag ta slagga. Mycket att läsa men tyckte hade en del att förklara. Hoppas ni gillar det.
//Starre