Vet inte om jag uttryckte mig korrekt, men hur kopplar man en mätare, som visar hur hög laddning generatorn ger? voltmätare kanske det heter? Tacksam för hjälp
Mät spänningen (volt) över batteriet med motorn avstängd och sedan med motorn igång. Med motorn igång ska du få högre, lägst ~13,9 volt för att det ska vara okej..
voltmeter kopplar du bara på valfri kabel, svårare än så är det inte
sedan bör du koppla den på en kabel som tänder den när du har motorn igång så den inte står och lyser dygnet runt.
Okej, har du nåt bra förslag på en kabel som är lättnådd inifrån kupén? är det möjligt att göra en tjuvskarv på 12volten till stereon samt remoten till steget? då borde den väl få både ström och starta när steget startar? eller har jag fel?
voltmeter kopplar du bara på valfri kabel, svårare än så är det inte
sedan bör du koppla den på en kabel som tänder den när du har motorn igång så den inte står och lyser dygnet runt.
Okej, har du nåt bra förslag på en kabel som är lättnådd inifrån kupén? är det möjligt att göra en tjuvskarv på 12volten till stereon samt remoten till steget? då borde den väl få både ström och starta när steget startar? eller har jag fel?
Rätt och fel. Rätt för att det kommer att fungera som det tänkt. Fel för att spänningen vid stereon är troligtvis inte lika hög som strax efter generator.
Så det kommer att funka men det kommer att visa lite fel.
jag har redan gett upp, ber tjejens far om hjälp imorrn. btw, det är 4 kablar som ska kopplas, en till 12v en till 12v ledning som bara är strömförande när bilen är igång. och 2 jordar. sådeså
jag har redan gett upp, ber tjejens far om hjälp imorrn. btw, det är 4 kablar som ska kopplas, en till 12v en till 12v ledning som bara är strömförande när bilen är igång. och 2 jordar. sådeså
jaa just därför tar man från ciggutaget !, o jordar i nått bra gods...
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
läste igenom detta lite nu men är lite för seg i huvet då jag är lite halv sjuk :S men vi ska även koppla in volt mätaren, är ett gäng kablar och det står att man ska koppla in den på tänningens ström sen plus & minus osv..
Är det helt enkelt att bara koppla in den på en kabel som leder ström när bilen är på eller ev som tidigare skrev på remoten så när man startar stegen/stereon så startar voltmätaren?
Är endast för att hålla koll på strömmen när man poppar lite.