2554
Sök

bilen går ryckigt? LMM?

Maskin Operatör
130 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
Har en volvo s40 2,0t -98 som har börjat gått ryckigt (bara ibland) sad den går bara ryckigt på låga varv och på låg växel! Jag prtade med en verkstad och den idioten sa att den troligtvis läckt in olja i oringarna till tändstiften och dom fick lov att lyfta på hela topen (låter svin dyrt och inte särskilt roligt) sad va ska man göra? folk säger att man ska bra ur kontakten i LMM men hur ska man då veta om det blir bättre när det bara händer ibland?

Volvo S40 2,0T

164 Inlägg
5 mars 2008
Dom menar att du ska dra ur kontakten ur LMM och sen starta bilen och prova den så, den måhända inte kommer gå klockrent såklart. Men då lär du märka om den går ryckigt eller ej. Gör den inte det är det antagligen LMM. Men tyvär så kan det ju vara nästan vad som helst på mordena bilar, kanske ac:n tongue?

Min LMM blev dålig på min merca, jag fick tjuvstopp på tomgången ibland då, samt att tomgången blev ojämn och typ 2-300 varv lägre. men så fort jag körde märktes inget av det, bara på tomgång.

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded

Maskin Operatör
130 Inlägg
5 mars 2008
Trådstartare
ja den har ju låg tom gång också..

någon som vet vart det finns nån LMM och köpa billigt..volvo är ju inte billiga direkt.

Volvo S40 2,0T

Sök