3424
Sök

inlåsta nycklar i bilen

77 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Hallo smile

Nu är de så att man har haft en gäst hemma hos sig (pappa som bjöd honom hem till hos från utlandet) o han hade tänkt o provsitta i min bil o så, men sen så lyckades han att glömma nycklarna i bilen o låsa in nycklarna, och tyvärr så har jag inte ngn reservnyckel heller, ganska så dumt,

Så min fråga är, ngn som vet hur man kan låsa upp bilen ?? utan att krossa rutan? kan man ringa Assistenen  (bilbärgaren) ? de kanske kan låsa upp ?

MVH Zsolt

241 Inlägg
6 mars 2008
Jag jobbar på en bildemontering där vi har bärgning via assistans kåren, och det går om du ringer bilbärgaren så bruka dom regel kunna låsa om dom flesta bilarna, du kan ju prova själv med att försöka komma innanför gummi listen uppe vid dörren och sen med en sträng komma åt nyckeln lr få upp bilen.
Lycka till!

Diamond
540 Inlägg
6 mars 2008
jag lyckades med samma idiotiska grej en gång..  ringde assistantkåren, och han fick upp dörren på 3min..  och fick tom kompispris sååå

I'm Rick James Bitch!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 mars 2008
Nån låste in nyckeln i bakluckan på en 244. Fram med stora plattmejseln och en klubba, slå sönder cylindern och plocka ut den så va det bara att öppna smile

Absolut inte rätt eller det bästa sättet men det går big_smile
Lycka till!
//Johannes

Rock'n Roll

281 Inlägg
6 mars 2008
Har aldrig låst in mina nycklar i bilen, men om jag skulle göra det så är det lungt ändå för svärgubben är låssmed big_smile

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

3 235 Inlägg
6 mars 2008
Fattade inte helt vad du gjorde på bilden...

Måste du krossa rutan? Eller bara pressa in den?

volvoraggare
4 776 Inlägg
6 mars 2008
tror han krossa rutan tänk er tanken  bilen på tomgång.  inga resvernycklar mobilen innne i bilen ni står långt ute på en väg där inga bilar kommer. och det är långt i från närmaste hus vad gör ni.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Nyman Motorsport
57 Inlägg
6 mars 2008
krossar minsta möjliga ruta, så man kommer åt att öppna dörra... big_smile

" Nyman Motorsport "

77 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
Tack för goa svar smile vad har assistantkåren för nummer? vad kostar det?

GOES wild
325 Inlägg
10 mars 2008
020 912 912

/Jmy

Silly rabbit - Trix are for kids

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 mars 2008
Hahaha jag vet, prova tennisbolls-tricket tongue

Vissa säger att det funkar, andra säger att det är bluff, testa du det så vet vi om det funkar på en <din bil här>  smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Telge Drifting Team
602 Inlägg
10 mars 2008
För nått år sen så åkte mamma + familj (jag var inte med) till Gotland med husvagn. När dom rullat av färjan precis så fick bilen stå på tomgång i nån minut utan att d va någon i bilen, då låste den sig och INGEN fick upp den, inte assistanskåren, polisen eller låssmeden. Vad gör man? Dom fick krossa en ruta och åka till glas firman, som iofs kunde fixa en ruta till dagen efter som tur var.

620 Inlägg
10 mars 2008

Vad hjälper de att köra in en kudde....tongue skojja bara kunde inte låta bli

underordnad allfixare
696 Inlägg
10 mars 2008
är det inte lättare att byta rutan som sitter på dörren än lilla sidorutan?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

620 Inlägg
10 mars 2008
TBOC_Razor skrev:
Hahaha jag vet, prova tennisbolls-tricket tongue

Vissa säger att det funkar, andra säger att det är bluff, testa du det så vet vi om det funkar på en <din bil här>  smile

Vad gör man då!?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
10 mars 2008
LasseMan skrev:
är det inte lättare att byta rutan som sitter på dörren än lilla sidorutan?

Precis min tanke... Bara att ha bort dörrsidan så är det ju fixat, men lilla rutan där - hur byter man en sån enkelt? Vad är tennisboll-tricket?

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

171 Inlägg
10 mars 2008
skulle slagit sönder den rutan han sluog in inge problem att byta den grå tillåmed att ta lös utan att krossa så tongue

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 mars 2008
Tennisboll-tricket =

1. skaffa dig en tennisboll.
2. värm upp en skruvmejsel, nyckel, spik eller något liknande tills det är ganska varmt.
3. peta hål i tennisbollen med det uppvärmda föremålet.
4. sätt tennisbollen med hålet riktat mot låset på bilen.
5. banka till tennisbollen så att du tvingar in luften i tennisbollen i låset/bildörren/what ever så att låset öppnas.

Det är iaf hur det *ska* funka men som sagt så säger vissa som har testat att det funkar och vissa säger att det inte funkar så om det funkar eller om det tex beror på vilken bil man testar det på vet jag inte men det lär ju vara billigare att prova än att ringa AA iaf och ingen större förlust om det nu inte skulle funka tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (10 mars 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 661 Inlägg
10 mars 2008
Jag låste in min nyckel i Alton för några månader sedan, borrade ett litet hål i handtaget så att jag fick ut det en bit sedan va det bara att pilla med stängerna innanför. 5min sedan var det klart.

Sök