2277
Sök

n95 vs k850

620 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Nu ska det inhandlas ny mobil och vill gärna veta fördelar och nackdelar med dessa 2. och gärna om ni har möjlighet ladda upp en bild du tagit med respektiv telefon...big_smile

//Blomza

7 120 Inlägg
9 mars 2008
Jag har en N95, är väldigt väldigt nöjd med den! Kameran slår morsans digitalkamera (dock är inte den så bra)

Vet inte mycket om K850, men har jämfört bilder iaf och tycker att N95 är snäppet värre!

(Har ingen bild från mobilen på den här datorn tyvärr)

304 Inlägg
9 mars 2008
N95 kostar cirka 1000 kr mer än K850 och dessutom är N95 en smartphone.

Test på K850i:
http://www.mobil.se/tester_visa.asp?iId=1541
Test på N95:
http://www.mobil.se/tester/visa.asp?iId=1460
Är du villig att betala lite extra så köp N95
Senast redigerat av Rednik (9 mars 2008)

7 120 Inlägg
9 mars 2008
Värt det.

4 767 Inlägg
9 mars 2008
Ända nackdelen med N95 är att den saknar blixt till kameran, den har endast fotolampa.

Annars är nog N95 bättre på allt.

Hade en N95 förra våren. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

3 Inlägg
9 mars 2008
jag hade köpt k850, jag hade en n95 i ca ett halv år och den bara krånglade för mig hela tiden..men kamran är underbar i den iallafall..

911 Inlägg
9 mars 2008
ska du ha en k850 kan du lika gärna köpa vilken S-E som helst..... de är i stort sett likadana, Olika design bara....     

Jag personligen hade inte tvekat en sekund på att införskaffa N95.an

pic up the phone, wazzzaaa

726 Inlägg
9 mars 2008
vad du än gör , så köp för gudselov inte k850i är inne på min andra utbytestelefon nu , det började med att ´högtalraren gick sönder på min gamla k850i, och nu på min andra så har mikrofonen gått sönder plus att när någon ringer till dej så avvisar/mottager den samtalen automatiskt. skulle 7 dagar i veckan köpa N95,

620 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Det blev en n95...big_smile bara hoppas den levererar för priset...tongue har sett lite bilder tagna med den och dom vrkar GRYMMA!! fick även med spiderman 3...tongue 8gb minne inbyggt...big_smile och den e så läcker!!

OEM <3
6 957 Inlägg
9 mars 2008
ReApEr__88 skrev:
Det blev en n95...big_smile bara hoppas den levererar för priset...tongue har sett lite bilder tagna med den och dom vrkar GRYMMA!! fick även med spiderman 3...tongue 8gb minne inbyggt...big_smile och den e så läcker!!

Antar att du köpte den svarta?
Pris och var?

Är i bytningstadie nu, tittat på N95 8 gb och nya W890i

OEM <3

620 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Japp den svarta...big_smile föll för minnet på den och utsende osv...
6995:- på elgiganten i luleå... men såg att på deras hemsida kosta den ca 6300:-
Ja va i exakt samma val... men föll för nokian...big_smile

7 120 Inlägg
9 mars 2008
N95 funkar bra nu med 2.0 firmwaren. Inga fel på min iaf, haft den i ett par månader.

620 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
N95 funkar bra nu med 2.0 firmwaren. Inga fel på min iaf, haft den i ett par månader.

Vad menar du med /(är) 2.9 firmwaren...big_smile??

620 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
någon som vet hur länge man "måste" ladda den för att inte batteriet ska bli för dåligt? (första gången)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
9 mars 2008
Ja, precis det är en grej som man blev besviken på.. även som dom säger i testet (länken där uppe) att batteriet är lite halv taskigt sådär, det stämmer faktiskt. Lite låg livslängd på den, man har ju ändå betalat en hel del för mobilen.. Men men, annars är den grym! big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

864 Inlägg
9 mars 2008
ReApEr__88 skrev:
någon som vet hur länge man "måste" ladda den för att inte batteriet ska bli för dåligt? (första gången)

Det här med lång grundladdning är lite av en modern myt, moderna batterier har inget att vinna på att laddas i 15h, ladda i runt 4h så är det lugnt Samma sak gäller ryktet om att man ska vänta tills batteriet är helt urlladdat innan man laddar upp det, moderna batterier presterar bättre om man laddar dom med kortare intervall.

304 Inlägg
9 mars 2008
Tuffhaggman skrev:
ReApEr__88 skrev:

Det här med lång grundladdning är lite av en modern myt, moderna batterier har inget att vinna på att laddas i 15h, ladda i runt 4h så är det lugnt Samma sak gäller ryktet om att man ska vänta tills batteriet är helt urlladdat innan man laddar upp det, moderna batterier presterar bättre om man laddar dom med kortare intervall.

Det är väl bara för att dom ska ha nåt att skylla på när man lämnar in batteriet på garantin tongue

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
9 mars 2008
Rednik skrev:
Tuffhaggman skrev:
ReApEr__88 skrev:

Det är väl bara för att dom ska ha nåt att skylla på när man lämnar in batteriet på garantin tongue

Nja äldre batterier (eller rättare sagt batterier som använder äldre batteriteknik) skulle laddas länge första gången och sedan laddas ur helt, laddas upp helt, laddas ur helt, laddas upp helt osv.

Nyare batterier är gjorda för att klara av att laddas lite hursomhelst eller vad man nu ska säga smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

9 108 Inlägg
10 mars 2008
Grattis till köp av en grym lur, jag har en "gammal" N95 själv.

Kan rekommendera forumet www.n95an.se , där kan man läsa om alla nyttiga spel och program, hur man lägger in dom och hur man uppdaterar Firmware osv osv, sjukt bra information och mycket guider smile

edit: Jag såg att testet från Mobil inte var om den nya 8gb-modellen utan den som jag har, batteriet är uppgraderat rejält på den nya svarta och håller utan problem. Min däremot får jag fanimej ladda varje kväll tongue Om man inte leker med den håller den två-tre dagar men det är oerhört svårt att hålla sig wink

620 Inlägg
10 mars 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Grattis till köp av en grym lur, jag har en "gammal" N95 själv.

Kan rekommendera forumet www.n95an.se , där kan man läsa om alla nyttiga spel och program, hur man lägger in dom och hur man uppdaterar Firmware osv osv, sjukt bra information och mycket guider smile

Tackar...lol Undrar fortfarande vad dirmware är...tongue

Sök