3260
Sök

hjälp med sportfilter

348 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
någon som vet  hur jag jag ska sätta på mitt sport filter ? någon som har ford för det e ju mycket plast å skit i motorn/ ps det e biltemas sport filter men kanske inte gör nått ?

Forummoderator
26 361 Inlägg
9 mars 2008
mike_ford skrev:
någon som vet  hur jag jag ska sätta på mitt sport filter ? någon som har ford för det e ju mycket plast å skit i motorn/ ps det e biltemas sport filter men kanske inte gör nått ?

Provat "söka"..? Finns hundratals trådar om sportfilter av alla dess former..och monteringar.
Ryck bort orginalburken, har du lmm så montera innan den. Använd gärna en värmeavskiljare
så den inte suger i sig varmluften från motorn. Se glad ut big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

140 Inlägg
9 mars 2008
Tycker inte att du ska riskera din motors livslängd i en sån ny bil med ett biltemafilter. Hade hällre lämnat tillbaka det filtret och köpt ett ordentligt K&N eller annat välkännt märke.

Gasar till det rasar

* Klåpare
1 718 Inlägg
10 mars 2008
Chrizze skrev:
Tycker inte att du ska riskera din motors livslängd i en sån ny bil med ett biltemafilter. Hade hällre lämnat tillbaka det filtret och köpt ett ordentligt K&N eller annat välkännt märke.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=74072

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

348 Inlägg
26 juni 2008
Trådstartare
finns det något bra filter under 1000 kr -?

Better than God \o/
1 883 Inlägg
26 juni 2008
K&N , JR och GreenCotton är bra grejer. Skulle tro att ett universal filter kostar 500 > 600.-

Exempel; http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_filter_uni.shtml

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök