3541
Sök

Helvete, idag rasade nog bakaxeln..eller ?

Avstängd
1 266 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#21
volvo_245 skrev:
men rätta mig om jag har fel är det inte så att hydrauliska lådan trycker och jådan med wire drar i kopplings hävarmen??`? neutral

Jag vet inte hurså ?? vad menar du ?? blir de problem då eller :S

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Produktspecialist HBA Fordonsteknik
1 248 Inlägg
13 mars 2008
#22
isåfall måste du flytta över hela kopplings anordningen


Avstängd
1 266 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#23
volvo_245 skrev:
isåfall måste du flytta över hela kopplings anordningen

vadå flytta över hela kopplinganordningen ? det går ju en vajer till min som sitter på nu fast den är hydraliskt..är väl bara att slänga på den nya växellådan och på med en vajer..vad är problemet :S

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Smålänning
7 887 Inlägg
13 mars 2008
#24
TheFinnishFlash skrev:
volvo_245 skrev:
isåfall måste du flytta över hela kopplings anordningen

vadå flytta över hela kopplinganordningen ? det går ju en vajer till min som sitter på nu fast den är hydraliskt..är väl bara att slänga på den nya växellådan och på med en vajer..vad är problemet :S

Gör som så att när du ha det nere så byter du hela kopplingsarmen så att du kan använda den hydrauliska kopplingen. Wirekoppling är inte ens hälften så skönt som en riktigt luftad hydraulisk smile

Dessutom håller det bättre.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Avstängd
1 266 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#25
twin_cam skrev:
TheFinnishFlash skrev:
volvo_245 skrev:
isåfall måste du flytta över hela kopplings anordningen

vadå flytta över hela kopplinganordningen ? det går ju en vajer till min som sitter på nu fast den är hydraliskt..är väl bara att slänga på den nya växellådan och på med en vajer..vad är problemet :S

Gör som så att när du ha det nere så byter du hela kopplingsarmen så att du kan använda den hydrauliska kopplingen. Wirekoppling är inte ens hälften så skönt som en riktigt luftad hydraulisk smile

Dessutom håller det bättre.

nepp jag vill ha wire tongue

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
14 mars 2008
#26
TheFinnishFlash skrev:
Marcus_89 skrev:
Du börnade inte med backen i va? wink Då går lådan åt helvete tongue

Eftersom den gamla lådan hade hydralisk koppling så kan du flytta över det grejerna wink

Joup det var exakt det jag gorde big_smile

hahaha...de inga bara ja som ha lyckats få lådan att rasa på de där visse verkar de som tongue...men svettsa diffen så har ja på min volvo funkar fint en tid tills drivaxlarna går av....testa bytt sprängkåpan på lådan så har du ju hydral sen...
Senast redigerat av Toffe10 (14 mars 2008)


69 Inlägg
20 mars 2008
#27
flytta över sprängkåpan (4 insex) till andra lådan sen är det bara och ta bort kåpan till bakaxeln och fräsa med svetsen så dom fyra dreven i mitten inte kan snurra sen är det bara att åka och göra ränder.

hoppas det löser sig


Avstängd
1 266 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
#28
lindberg_racing skrev:
flytta över sprängkåpan (4 insex) till andra lådan sen är det bara och ta bort kåpan till bakaxeln och fräsa med svetsen så dom fyra dreven i mitten inte kan snurra sen är det bara att åka och göra ränder.

hoppas det löser sig

Kan nån förklara varför måste jag byta sprängkåpan på den "nya" växellådan för ?

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
22 mars 2008
#29
för då har du samma koppling som du ha haft förut o du behöver int göra om nåt om dom nu int va samma...tar ju en fem minuter så e ju den bytt....


Avstängd
1 266 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
#30
ok smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden


Sök