Kom faktiskt o tänka på ett gammalt sommarjobb jag hade, typ allt i allo på Sylvan AB här i Göteborg som tillverkade madrasser.
Det roligaste den sommaren var när jag fick förfrågan om att köra upp chefens bil till nuvarande Bilia i Solna från Göteborg... va f-n, nytaget körkort och ingen egen bil... och tågbiljett tillbaka med full betalning.Inget o tveka på naturligtvis.
Bilen var en 264 GLE med all utrustning på den tiden.. o jag minns när man mötte chefen Gunnar Sylvan ibland då var det buga och liksom visa sin aktning om man säger så...hehe...
Men iaf, jag körde ca 48 mil på 3 timmar och 45 minuter.Och då var all körning i stad enligt reglementet... trampade på rätt bra däremot ute på landet med den gamla V-6an... startade från Göteborg runt 4 på morran så hade nästan ingen trafik på vägen upp...
Kör lugnare idag, e ju äldre... hehe...
O andra sidan så hade jag bråttom hem från Brålanda i Dalsland för många år sen... 12 mil på 54 minuter... återigen nedgasning på varje stad och typ 70-sträcka.
Körde en sexig CBX 1000 då, saknar den mycket...
Volvo 264 V6 ???
Volvos första bil-v6:a kom väl med Volvo 760 1982 ????
Den kom med 264'n. Premiärvisades väl hösten 1974. Motorn kallades PRV (Peugeot Renault Volvo)Samma motor som i större Renault och Peugeot. Även DeLorean hade den motorn. Även samma motor som i 760.
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Jönköping - Stockholm, 34 mil (innan all jävla trafik) 2 timmar, 101 hk Seat Ibiza:) Jönköping - Göteborg, 1 tim och 4 minuter, 14 mil(dålig väg) Morsans Saab 93 cirka 130 hk Jönköping - Helsingborg, 1 timme och 32 minuter, 27 mil, Mazda 323...
Måste väl tillägga att jag hann ifatt en fin bil som tutade och blinkade med blå ljus när jag körde mot Helsingborg
//some people call me a dangerous driver, what? im just push it to the limit
Lite ot nu men var inte B30 motorn som fanns redan i 164orna 6 cylindrig? Det får gärna inbitna volvomänniskor rätta om jag har fel
O då gick det i 250km/h var?
Vart ville du komma med detta? Var skrev jag att den skulle göra 250km/h ?. Anledningen till att det blev lite ot var att frågan kom upp när volvos första sexa började tillverkas
Lite ot nu men var inte B30 motorn som fanns redan i 164orna 6 cylindrig? Det får gärna inbitna volvomänniskor rätta om jag har fel
O då gick det i 250km/h var?
Vart ville du komma med detta? Var skrev jag att den skulle göra 250km/h ?. Anledningen till att det blev lite ot var att frågan kom upp när volvos första sexa började tillverkas
Det går ganska lätt att knäcka folks lögner i just en sån här sak. Bara räkna ut snitthastigheter och man ser genast att det är i praktiken nästintill omöjligt, definitivt inte mänskligt iaf.
Jag har Motala Vadstena på 4.15 minuter, skylt till skylt.
Har inga nya roliga tider, ligger o kör mest mellan Göteborg - Mariestad nu.. Ooo dom har o håller på o paja hela E20 med massa jäla räcken o skit Så = långsamt
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS