3426
Sök

Lacka om kjolpaket, kostnad?

13 Inlägg
11 mars 2008
Trådstartare
Hej allihopa!

Är det dyrare att lacka om ett komplett kjolpaket till en annan färg om den är lackad en gång förut? Vad är det som ska göras? Tänkte kolla med er så att man inte blir lurad och får ett överpris.

Tack på förhand!

MVH//Roma

custompainter
120 Inlägg
12 mars 2008
jag gör det i allafal billigare om det varit lackerat innan fö då vet man i regel att det är hyffsat e det nytt och särkilt glasfiber kan det ju vara mycket porer och så.....men som sagt e det lackerat och ser hyffsat ut så ska det vara billigare

BMW Power
2 362 Inlägg
12 mars 2008
Tror inte att du blir lurad om du går till en seriös lackeringsfirma, men du får vänta dig att det kommer kosta lite ändå. Beror ju lite på vad som ska göras, om man ska fixa grejerna, t.ex. spackla då måste man lägga på primer på det, måste även lägga på primer om du ska lacka grejerna till en helt annan färg. Vi säger att paketet är svart och ska bli grönt t.ex. Sen så måste självklart primningen slipas ner och sen kan man lägga lack på det.

Tror där jag jobbar just nu tar ungefär 4-6k för en spoiler. Då gör vi allt. Lagningar om det behövs, primning, och lack.

Edit: Priset ändrar sig ganska mycket faktiskt, beroende på hur situationen ligger till med grejerna som ska fixas..

Har t.ex en folkabuss inne just nu, som vi ska lacka om helt, utom taket. Då har vi gjort alla punkter på den, och tror kunden får betala runt 12-13k.
Senast redigerat av FugitivE (12 mars 2008)

BMW, bogsering med wire :/

1 813 Inlägg
12 mars 2008
jag lacka om min front till en calibra och då slipa dom den pga gjutningsfel och sen grundlack å sen lack ingen klarlack då... och det kosta mig 5000:- svart tog dom på en riktig lackfirma...
finns privata som lackar mkt billigare hitta en som lacka bakkjol & front sidolister + sidokjolar och en stor vinge jag fick fixa fram färg tinner allt som behövdes och då tog han 800:- att bara lacka han lacka bara allt arbete fick jag göra själv men kom ändå billigt undan...!  pga kontakter fick jag ge 1000:- och en flaska wisky för förg tinner m.m tongue så allt gick på 1800:-  ibland går det att komma undan billigt med ring din lackfirma lr kör ner och visa det som ska lackas;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

13 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Paketet är röd men ska lackas till svart, är det svårare då, eller underlättar det? Inga skador eller dylikt. Blir det billigare om man tar plastdetaljerna på bilen, t. ex. dörrlister och trösklar? Tänkte om man får ett paketpris eller nåt? BMWTompa, var befinner du dig? Hur kan man nå dig?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
14 mars 2008
beror på:

var i sverige man bor, med eller utan kvitto, om man känner lackaren, om det är något extra arbete med kjolpaketet.

men från 3000 och uppåt med bra material o vettig firma får du räkna med (utan kvitto) om du inte känner dem.

Race For Fun!
379 Inlägg
14 mars 2008
jag gav 7k för lacken för komplett kjolpaket plus en vinge och lite lister samt ögonlock.. då la han även mycket tid på min front som inte var den bästa=) slipning och allt ingick självklart då det blir bäst om de får göra det själva så få dom det som de vill ha att big_smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Team Carkings
2 300 Inlägg
15 mars 2008
Vi gav 7k för totalt 30 lager klarlack på huv & tak, fronten lackad, baken lackad samt lysena! Delvis sponsring=)

Billackerare
737 Inlägg
15 mars 2008
CarbonFieSTa1 skrev:
Vi gav 7k för totalt 30 lager klarlack på huv & tak, fronten lackad, baken lackad samt lysena! Delvis sponsring=)

30 lager klarlack...? Varför då???

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Sök